Alle HR berichten met het label 'beoordelingsgesprek' (13)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Ook zo moe van SMART-afspraken?

Afspraken die we maken moeten SMART zijn. In de gesprekkencyclus, in plannen, het lijkt alsof we overal SMART moeten zijn. Help !! Dat is m…

Geplaatst door Jan Jacob de Groot

3 30 Mei
Reactie geplaatst door Jan Jacob de Groot

Ik ben er gewoon niet aan toe gekomen

Als iemand een afspraak niet nakomt en hij vertelt dat hij er gewoon niet aan toe is gekomen kan dat heel irritant zijn. Maar wat nu als ee…

0 14 Maart

Advies gevraagd: passende beoordelingsmethodiek voor bestuurder-directeur

Als lid van een Raad van Toezicht ben ik op zoek naar een geschikte methodiek voor het beoordelen van het functioneren van de bestuurder-di…

Geplaatst door Tanneke Jansen

4 7 Januari
Reactie geplaatst door Tanneke Jansen

Veroordelingsgesprek: test jouw reactie

Te vaak worden beoordelingen ervaren als veroordelingen. Medewerkers verdedigen zich daarom ook regelmatig met de opmerking dat het niet hu…

0 15 Juni 2013

Beoordeling- en functioneringsgesprekken kunnen leuk zijn.

Hoe doe je dat? Functioneringsgesprekken en Beoordelingsgesprekken maken tot iets waar zowel leidinggevende als medewerker geen vrees voor…

Geplaatst door Erwin Siereveld

0 10 April 2013

Nieuwe bezems vegen het schoonst

Een leidinggevende die net een afdeling overgenomen heeft van een andere leidinggevende benadert de HR adviseur met de volgende vragen: • K…

0 3 Maart 2013

Werknemer heeft behoefte aan ontwikkelgesprek na beoordeling

Zaltbommel, 14 januari 2013 – Een kwart van de Nederlandse werknemers (24%) heeft behoefte aan een ontwikkelgesprek na de beoordeling, maar…

Geplaatst door Denise van Ooijen

1 11 Februari 2013
Reactie geplaatst door Maaike van der Velden

Hoe word ik als leidinggevende een rat in het beoordelingsgesprek?

In gesprekken en bijeenkomsten met medewerkers heb ik veel geleerd over hoe je als leidinggevende een rat kunt worden in de beoordelingscyc…

0 28 December 2012

Beoordelen in het nieuwe werken: Hoe kun jij dat beoordelen? Je ziet me nooit.

Hoe reageert een leidinggevende als een medewerker zegt: “Hoe kun jij dat beoordelen? Je ziet me bijna nooit”. Leidinggevenden vinden dat v…

0 3 December 2012

training beoordelingsgesprekken voeren

Binnen onze organisatie zijn wij de functionerings- en beoordelingscyclus aan het (her)inrichten. Hiemee samenvallend willen wij ook de lei…

Geplaatst door Monique van Wegen- Schouwenaars

2 1 Oktober 2012
Reactie geplaatst door Ruud Loos

RSS