Alle HR berichten met het label 'management' (74)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Zo maak je van het functioneringsgesprek een feestje

Het is weer bijna tijd voor de jaarlijkse functioneringsgesprekken. Kijken de medewerkers en leidinggevenden in jouw organisatie al uit naa…

Geplaatst door Stefan

0 29 Juni

Hoogsensitiviteit in bedrijf; sleutel tot een gezonde balans en welzijn binnen organisaties

Zelfs nadat robotisering en automatisering volledig zijn geïntegreerd draait de wereld nog steeds om mensen. En zo ook bedrijven. Hetgeen m…

Geplaatst door Mark van der Tol

0 22 Februari

Performance Management: samen werken naar de gezamenlijke ambitie, dat geeft enorm veel energie!

Performance management. Een onderwerp dat bij de meeste HR afdelingen al jaren ergens bovenaan de prioriteitenlijst staat. En dat is ook ni…

Geplaatst door Pien van Ham

0 19 December 2017

Op zoek naar: inspirerende sessie omtrent Effectief Vergaderen

Beste HR collega's, Voor een opdrachtgever ben ik op zoek naar een inspirerende spreker, met als onderwerp: effectief vergaderen. Binnen de…

Geplaatst door Roelie van Leeuwen

1 15 November 2017
Reactie geplaatst door Roel Melchers

Performance Management: het verschil tussen een gap-based en een strengths-based perspectief

Er zijn veel verschillende visies op performance management of de beoordelingscyclus en er zijn ook heel veel verschillende manieren om hi…

Geplaatst door Kitty Schaap

0 7 September 2017

Actieve werkcultuur vergt geduld en volharding

Een van de grootste bedreigingen van gezondheid op de werkplek is momenteel het vele zitten. Eén op de drie Europese werknemers lijdt dagel…

Geplaatst door Andrea Cantong

0 23 Juni 2017

"Zo ben ik nu eenmaal"

Cliënt: “Dat is ook wel een beetje hoe ik ben.” Ik: “Hoe ben je?” Cliënt: “Nou, dat jolig omgaan met de lastige kanten van het leven, nie…

Geplaatst door Ilona Kuis

0 5 Mei 2017

Van Human Resource management naar Human Value management

Van Human Resource management naar Human Value management: deze titel komt uit 'Zaken doen in de nieuwe economie'. Een mooi en waardevol bo…

Geplaatst door Wilco van Gelderen

0 6 Maart 2017

Je wilt het wel, maar past het ook?

Hans had de opvolging zorgvuldig voorbereid: na het pensioen van zijn leidinggevende zou hij zelf de manager worden van de afdeling waar hi…

Geplaatst door Annette van Engelen (OnzeCoach)

2 16 Februari 2017
Reactie geplaatst door Annette van Engelen (OnzeCoach)

Ben je al klaar voor 2 (twee) bedrijfsartsen...?

Met die nieuwe arbowet, die waarschijnlijk per 1 juli in werking treedt, krijgt jouw bedrijfsarts expliciete zorgrollen. Bijvoorbeeld met d…

Geplaatst door Roel Melchers

0 14 Februari 2017

RSS