Alle HR berichten met het label 'onderzoek' (117)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Wachtdagen verminderen ziekteverzuim, minder loon niet

Minder loon bij ziekte heeft geen merkbaar effect op het verzuim. Wachtdagen verminderen het ziekteverzuim wel aanzienlijk. Dit blijkt uit…

Geplaatst door HRbase

0 op vrijdag

Werkgever erkent verslaving op de werkvloer, maar heeft geen beleid

89 procent van de werkgevers in Nederland heeft of hanteert geen verslavingsbeleid binnen de organisatie. Toch verwacht bijna de helft van…

Geplaatst door Denise van Ooijen

0 3 Maart

Het effect van pesten op de werkvloer

In welke mate beïnvloedt blootstelling aan negatief gedrag het beeld van de medewerkers over de inzetbaarheid van zichzelf? Door de econo…

Geplaatst door Stephan Teunissen

0 10 Februari

Onderzoek HR analytics - win een iPad Mini!

Beste HR-professional, Ik wil je graag iets voorleggen. Binnen het HR-vak is er de laatste tijd toenemende belangstelling voor data-gedreve…

Geplaatst door Irma Doze

0 25 Januari

HRM-innovatie gaat zeker niet over het beste idee

Met het doorbreken van bestaande patronen kan vaak nog efficiënter met mensen en middelen om worden gegaan. Meer doen met minder mensen en…

Geplaatst door Bas van Leeuwen

0 16 December 2013

1 op 3 werknemers vindt werkgever niet goed voorbereid op beoordelingsgesprek

Een goede voorbereiding op het jaarlijkse beoordelingsgesprek vraagt om voldoende inzicht in de competenties en doelstellingen van de werkn…

Geplaatst door Denise van Ooijen

0 10 December 2013

Onderzoek naar 'mobiel' in werving & selectie

Vriendelijk verzoek Help svp mee aan HET onderzoek over mobiel in Nederland in weerving & selectie. We hebben nog respons nodig! Start…

Geplaatst door maddleJOBS ★

0 10 November 2013

Onderzoek: Hart voor de zaak, maar last van de leidinggevende?

Mensen maken de publieke sector en geven invulling aan het ‘hart’ voor de publieke zaak waar ze aan de slag zijn. Er is één groep professio…

Geplaatst door Bas van Leeuwen

0 5 November 2013

Employee engagement groot effect in MKB

Employee engagement programma’s zijn denk ik alleen interessant voor 1000+ organisaties?’, is vaak de opmerking die ik als consultant te ho…

Geplaatst door Sander Oldenkamp

0 10 Oktober 2013

Onderzoek: het juiste CV

Voor mijn proefschrift aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit, doe ik onderzoek naar manieren om het sollicitatieproce…

Geplaatst door Colin Idzert Sarkies Gregory Lee

0 11 September 2013

RSS