Alle HR berichten met het label 'social' (30)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Vind de ‘gouden wissel’ in uw organisatie

De wissels die bondscoach Louis van Gaal tijdens het afgelopen WK voetbal inzette, hebben tot veel discussie geleid. Vooral de wissel van k…

Geplaatst door Rob van Loenen

0 7 Augustus

Is HR de nieuwe Big Brother?

Heb je “The Circle” van Dave Eggers al gelezen? Sommigen noemen het de 1984 van George Orwell van deze tijd maar dat is misschien te veel e…

Geplaatst door Wilco van Leest

0 25 Februari

Het cv is dood

Technology has certainly been at the forefront of it all. It has even shifted the paradigm in some cases. Individuals and companies have be…

Geplaatst door Fabienne van Acquoy

0 23 September 2013

Flexibiliteit en ondernemerschap, het nieuwe paradijs?

Een van de effecten van internet en sociale media is dat het vormen van communities en groepen van gelijkgestemden veel gemakkelijker en da…

Geplaatst door Frans van der Reep

0 11 Maart 2013

Maken sociale media de intermediair overbodig?

Facebook, Twitter en LinkedIn… allemaal timmeren ze hard aan de weg. Voor intercedenten en recruiters zijn de nieuwe mogelijkheden even zov…

Geplaatst door Maurice Hennevelt

3 7 Maart 2013
Reactie geplaatst door Gianluigi Cuccureddu

Werkzoekenden actiever op social media

Nederlanders die actief naar een baan zoeken zijn nadrukkelijker aanwezig op social media dan niet-werkzoekenden. 12 Procent is dagelijks b…

Geplaatst door Martijn Hemminga

0 27 Februari 2013

4 tips om creatief denken in teams te stimuleren en koedenken te vermijden

Nieuwsgierig als ik ben, struin ik in de voorbereiding van workshops over sociale innovatie nog wel eens naar inspiratie en mijn aandacht g…

Geplaatst door Marielle Leunen-Schulte

0 11 Februari 2013

Wat verwacht de medewerker van de toekomst?

Met het dreigende tekort aan jonge talenten, is het belangrijk om nu al in te spelen op de nieuwe generatie. Er wordt gezegd dat de nieuwe…

Geplaatst door Leonie Kooiker

1 28 Januari 2013
Reactie geplaatst door Bert Huisman

Internet en de Arbeidsmarkt 2.0

De (mobiele) digitale wereld dwingt bedrijven steeds meer zich op beweging en op de kern van hun toegevoegde waarde te organiseren. Met het…

Geplaatst door Frans van der Reep

0 1 Oktober 2012

Samenwerken? Samen delen? Mijn ervaring met een Sociaal Intranet.

Op kantoor hebben we een tijdje geleden CompanyLife geïntroduceerd en we kunnen nu al niet meer zonder. We zijn er zelfs - op een goede man…

Geplaatst door Stephan van Gelder

0 28 September 2012

RSS