Wie van jullie heeft al ervaring met de invoering van de digitale verlofkaart (en dan bedoel ik ook echt digitaal, niet een of ander excelbestandje) en kan mij helpen aan een programma van eisen wat daarvoor al is opgesteld?
Wij willen graag een eerste stap zetten in E-HRM en beginnen met de digitale verlofkaart.
Alvast heel erg bedankt!
Wij hebben onlangs met goede succes een programma van www.addware.de ingevoerd (de Urlaubsmanager 3). De medewerker stuurt een verzoek aan de leidinggevende, die deze dan moet goedkeuren (of afwijzen), allemaal digitaal. Ook kun je aangeven, wanneer iemand ivm een plaatsvervanging of drukke periode niet met vakantie mag gaan. Wat ik hieraanook prettig vind, is dat je tevens ziektedagen, overuren enz. kunt vasthouden.
Echter is het programma in het Duits, maar misschien bestaat er ook een passende taalversie van voor jullie?
Veel succes, Yvonne
Permalink Reactie geplaatst door Marieke on 11 maart 2010 at 2:04pm
Hallo Fred en Yvonne,
Nog bedankt voor jullie reactie. Mijn verzoek dateert van augustus 2008 en ik had eigenlijk geen reacties meer verwacht. In de tussentijd hebben wij een digitale verlofmodule aangeschaft behorende bij ons personeelsinformatiesysteem (Raet-beaufort). In 2009 hebben we een pilot gedaan en sinds 2010 is de hele organisatie overgegaan op de digitale verlofkaart. Digitaal verlof aanvragen is gemakkelijk en overzichtelijk.
Ik zal deze discussie sluiten en bedank jullie voor het meedenken.