HRbase - grootste HR netwerk van Nederland

met HR vacatures & het beste HR forum

Beste allen,

Op dit moment zijn wij bezig om de FTE's opnieuw te verdelen. Hoeveel FTE per HR adviseur is 'normaal'?

De een geeft aan 75 FTE de ander 200 FTE, persoonlijk denk ik tussen de 150 en 200 FTE.

Alvast bedankt voor jullie input.

Groeten, Siham

Aantal keer bekeken: 257

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Ik ben in mijn reactie uitgegaan van de functie HR-adviseur (stond immers letterlijk in de vraagstelling) en heb dus (administratieve) activiteiten van bijvoorbeeld een HR-medewerker niet meegenomen in mijn overwegingen.
Oké, er zijn echt HR-adviseurs die ook administratieve taken hebben, vooral in kleinere organisaties... ;-)
Okay, dus je hebt:

a) HR adviseur activiteiten, bijvoorbeeld 0,6 fte
b) HR medewerker, bijvoorbeeld 0,4 fte

De casus gaat hier over a. Hoeveel fte heb je normaliter daarvoor nodig?
Of je vervolgens (in mijn voorbeeld) het beste 1 of 2 "warm body's" aanneemt voor dit werk is weer een heel andere vraag.
graag het artikel het artikel over formatie p&o
mijn mailadres is igelder@buren.nl

dank je
Beste Siham,

Als ik je vraag goed lees, bestaat de afdeling HR al en is er een aantal HR functionarissen, maar vindt er een herverdeling van aandachtsgebieden en werk plaats. Klopt dat?
In dat geval heb je volgens mij zelf een goed idee welke afdelingen meer beroep doen op de afdeling HR dan anderen. Benader het zo pragmatisch mogelijk: kijk naar wat je (lees: de organisatie of afdeling) nodig hebt. Het is uiteindelijk niet meer dan het bepalen van de balans tussen welke capaciteit aan boord is en hoeveel werk ligt er. Een belangrijke vraag die toch nog steeds veelvuldig vergeten wordt: welke activiteiten moeten worden verricht? M.a.w. waar heeft de organisatie de komende tijd (lange- en korte termijn) nodig?

Voor ons buitenstaanders is daar dus eigenlijk ook geen sluitend antwoord op te geven (we blijven adviseurs:-) ).
groet,
Frank

RSS

14.000+ Leden

Laatste wijziging

Daisy Moleveld heeft gereageerd op Mare's HR bericht 'Enquete werknemerstevredenheid'
"Beste Mare, In 2009 ben ik afgestudeerd aan de Erasmus Universiteit Master Human Resource…"
8 uur geleden
Het HRbase profiel van Daisy Moleveld is gewijzigd
8 uur geleden
HR Event geplaatst door Els ten Hengel
Thumbnail

HR counsel OndernemersAcademie Oost in OndernemersAcademie Lochem

oktober 4, 2012 om 9am tot juni 6, 2013, 12:30pm
Als HR-professional vraag jij je als geen ander af of je functioneren in lijn is met wat de…Bekijk meer
13 uur geleden
Het HRbase profiel van Frank Maes is gewijzigd
14 uur geleden
Renée Aben heeft gereageerd op Wendy's HR bericht 'Kraamverlof'
"klopt, zo interpreteren wij het ook; het geeft gelegenheid erbij te zijn indien onder werktijd, dus…"
14 uur geleden
Anita Cornet en Wendy Coumans-Meuwissen zijn nu contacten
14 uur geleden
Anja de Kleijn deelde Rolf Baardas blogbijdrage op Twitter
15 uur geleden
HR-bericht van Ingeborg Pereira Martins

opleidingsbeleid

wie heeft er voor mij tips en voorbeelden van het schrijven/opstellen van een opleidingsbeleid voor…Bekijk meer
15 uur geleden
Status-update geplaatst door Ingeborg Pereira Martins
"Hoi, wie heeft voorbeelden/tips om beleid te schrijven op scholing/opleiding ? bedankt, groet, Ingeborg"
15 uur geleden
Anja de Kleijn deelde Rigje Rosiers blogbijdrage op Twitter
15 uur geleden
Jolanda Kramers heeft gereageerd op Ellen Achterberg's HR bericht 'geen arbeidsovereenkomst in personeelsdossier'
"Hallo Ellen,Ik sluit me aan bij de reacties die eerder zijn gegeven. De situatie die je schets komt…"
15 uur geleden
M. van de Kerkhof heeft gereageerd op Wendy's HR bericht 'Kraamverlof'
"Nog ter aanvulling, bevallingsverlof is niet standaard één dag maar is vergelijkbaar…"
15 uur geleden

© 2012   VNU Media netwerken | Adverteren op HRbase

Banners  |  Probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden