HRbase - grootste HR netwerk van Nederland

met HR vacatures & het beste HR forum

Wij, als kleine onderneming, overwegen om de certificaten ISO 9001, VCA en OHSAS 18000 te verkrijgen. Nu willen we dit graag volledig uitbesteden. Inclusief het omschrijven van de processen want we hebben nog niets op papier.
Wat zou hier een redelijke prijs voor zijn? En heeft iemand ervaring met hoe lang het ongeveer duurt voordat je ook daadwerkelijk alles in orde hebt voor een audit? Misschien zijn we te klein om het uit te besteden, maar ja, we hebben het al druk genoeg.

Lees meer HR artikelen over: 9001, ISO, OHSAS, VCA, certificaat, keurmerk

Aantal keer bekeken: 38

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Hallo Floor,

Wij werken samen Esther Schuurmans, http://www.adviesbureauschuurmans.nl, zij heeft voor ons in elk geval ISO en VCA gedaan. Of zij ook het OHSAS voor jullie kan verzorgen weet ik niet, maar je kan het zeker informeren bij haar. Wij zijn in elk geval positief over de samenwerking.
Ik begrijp dat jullie niet zo'n grote organisatie zijn, daarom zou ik juist gaan samenwerken met een klein bureau. Je krijgt dan veel meer maatwerk precies op jullie organisatie afgestemd.

Succes!!

Groeten,

Lonneke
Beste Floor,

Ik las je oproep i.z. ISO en VCA, wellicht kan ik je van dienst zijn.
Jaren lange ervaring met kwaliteitsmanagement bij grotere en MKB bedrijven.

Afhankelijk van de omvang van julie organisatie moet, als we het slim en efficient aanpakken, in een kwartaal je bedrijf ISO certificeerbaar zijn.

Bel of mail me en we maken een afspraak om je wensen door te spreken voor een maatwerktraject.

Met vriendelijke groeten,

Jan van den Broek

VAN DEN BROEK
HUMAN RESOURCE &
MANAGEMENT

Ottoburgstraat 16
2282 EJ RIJSWIJK
Telefoon: 070-3993386
Mobiel: 06-36113814
info@vandenbroekhrm.nl
www.vandenbroekhrm.nl
Beste Floor,

Op de eerste plaats is het handig om te beslissen wat je wilt. OHSAS 18000 is een "heftig"
verhaal. De markt vraagt dit niet. Als je dit al zou willen is het vooralsnog bestemd voor grotere organisaties (>500 fte's).
VCA is in Nederland een prima optie. VCA en ISO is goed te combineren.
Zelf heb ik ruime ervaring met het opzetten van dergelijke systemen. Neem een kijkje op mijn website: www.bedrijvenkenners.nl Als je nog vragen hebt, kun je contact met mij opnemen.
Mijn advies is om bij het opzetten van een KAM-systeem een professioneel bureau in te zetten. Dit kan een heleboel "stress" voorkomen. Let wel op dat het "klikt" tussen jou en de adviseur. Geef duidelijk aan dat de systemen geen papieren tijger moeten gaan worden, maar een simpel en werkbaar systeem.
Succes!
Wilbert Timp
Beste Floor, we hebben als Bureau veel ervaring met de opzet, het verkrijgen en het onderhoud van beschreven certificaten. we doen dit juist voor de wat kleinere ondernemingen omdat de expertise hiervoor toch best uitgebreid is.
Globale kosten overzicht (= mede afhankelijk van de grootte van de organisatie en de gebruikte productiemiddelen):
• Voor de totale werkzaamheden handboek (inclusief intake, beschrijven processen, maken van het handboek, terugkoppeling en advies ) zijn maximaal 32 uur begroot. Alleen de werkelijk gewerkte uren worden in rekening gebracht.
• Het uurtarief is 75,-- euro, exclusief BTW. Er komen geen bijkomende kosten meer bij.
pas na een bezoek aan uw organisatie en een 1e gesprek, kunnen we een meer precieze inschatting van de uren maken en het wensleijke onderhoud. met vriendelijke groet, C.C van Berkel, PelkmansVanBerkel organisatieadviseurs, Moergestelseweg 30A te Oisterwijk. Tel: 013-5810246
Beste Floor,

Belangrijke vraag is wat willen jullie bereiken met de certificering.
De eerste stap is om voor jezelf duidelijk te krijgen wat het beleid en doelstellingen zijn mbt kwaliteit, arbo en milieu en welke rol daarin de certificering moet spelen.
Als je dat duidelijk hebt kun je het traject verder uitzetten. Dan wordt ook duidelijk op welke manieren je de medewerkers kunt betrekken bij het op een gezonde, veilige en milieuvriendelijke manier een kwaliteitsprodukt neer te zetten.

Het is zonde om een 'stel ordners in de kast' te hebben. Tenzij je dat natuurlijk voor je markt juist nodig hebt.

Hoeveel werk het is is moeilijk in te schatten zonder meer informatie over je bedrijf te hebben.
De tijd, nodig is om je bedrijf 'klaar' te krijgen voor een audit, hangt meer af van de 'uitdagingen' die je tegen komt als van het opstellen van een net handboek .

Als je hierover door wilt praten, neem dan contact op.

Jan Booij
tri-plus

M: 0653 118040
E: jan.booij@tri-plus.nl
W: www.tri-plus.nl
Beste Floor,
Zonder nadere informatie over de
- omvang van jullie organisatie,
- visie, missie en doelstellingen en
- de producten,
is het lastig om een inschatting te maken met betrekking tot de doorlooptijd en de kosten van het traject.
Belangrijk is, dat je kijkt naar de risico's die de organisatie kunnen bedreigen en daar zoek je de passende beheersmaatregelen bij. Verder is van belang om te weten of de certificering een eis is van (een van) je klanten, of dat het om een 'uithangbord-idee' gaat. Kijk eerst wat werkelijk nodig is. Een goede inventarisatie bespaart kosten en onnodige inspanningen.
Graag help ik je hierbij.
Met vriendelijke groet,
Erika Flock
eflo kantoororganisatie
m 06 - 162 638 94
www.eflo.nl

RSS

14.000+ Leden

Laatste wijziging

HR-bericht van Robert van der Horst

Een ander perspectief op Matchen van organisatie en individu

Beste Lezer,In de bijlage heb ik mijn afstudeerscriptie toegevoegd. De beoordelende docenten vonden…Bekijk meer
1 uur geleden
Het HR nieuwsitem van Muriel Middeldorp werd weergegeven

Misbruik ketenregeling?

Op grond van artikel 7:668a BW komt pas een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd tot stand als…Bekijk meer
2 uur geleden
HR-bericht van Muriel Middeldorp

Misbruik ketenregeling?

Op grond van artikel 7:668a BW komt pas een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd tot stand als…Bekijk meer
2 uur geleden
HR-bericht van Wendy

Kraamverlof

Ik ben in verwarring gebracht betreft het kraamverlof:In onze CAO (technisch installatiebedrijf)…Bekijk meer
3 uur geleden
Gulita Ginsel heeft gereageerd op Gulita Ginsel's HR bericht 'Vrijwilligerswerk als arbeidsvoorwaarde'
"Bedankt!"
4 uur geleden
Marja van der Vlis heeft gereageerd op Gulita Ginsel's HR bericht 'Vrijwilligerswerk als arbeidsvoorwaarde'
"Beste Gulita, Ik weet dat Deloitte een dergelijke regeling heeft voor haar hele personeel. Bel naar…"
4 uur geleden
HR-bericht van Mervyn Nankoe

Het Nieuwe Werken, een verrijking of verarming?

Het Nieuwe Werken(HNW) wordt door de een geprezen en de ander vermeden. Is het wel zo voordelig als…Bekijk meer
8 uur geleden
Gulita Ginsel heeft gereageerd op Gulita Ginsel's HR bericht 'Vrijwilligerswerk als arbeidsvoorwaarde'
"Hallo Petra,Dankjewel voor je bericht en je hulp. Ik zal je even een persoonlijk bericht sturen…"
9 uur geleden
HR-berichten van HRbase
9 uur geleden
"Beste Vincent, Ik zal je op de hoogte houden!groet, Gulita"
9 uur geleden
Het HR nieuwsitem van Rigje Rosier werd weergegeven

De gevolgen van het lenteakkoord

Op 25 mei 2012 is de tekst van het Lenteakkoord uitgelekt. Dit akkoord bevat een groot aantal…Bekijk meer
9 uur geleden
Rigje Rosier en Astrid Visser zijn nu contacten
9 uur geleden

© 2012   VNU Media netwerken | Adverteren op HRbase

Banners  |  Probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden