Hallo allemaal,

Ik ben voor onze organisatie op zoek naar coaching bureaus die gespeciliseerd zijn in het coachen van managers bij cultuurverandering. Ik denk hierbij aan het gebruiken van het waardenkadermodel van R.E. Quinn en aan het kleurendruk denken van L. de Caluwé. Kent iemand een coachingsbureau die werkt met deze modellen?
Hartelijk dank voor jullie reacties.

Lees meer HR artikelen over: coach, coaching, cultuur, leiderschap, management

Aantal keer bekeken: 181

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Beste Angelique,

Ik ben enthousiast over het waardenkadermodel en werk er met plezier mee. Cliënten krijgen daar in het algemeen zeer veel inzichten uit. Ik heb het standaard in de begeleiding van cliënten opgenomen. Neem contact met me op als je nadere interesse hebt.

Vriendelijke groet,

Jenk Stronks

BINS Bureau Inspiratie
www.bureau-inspiratie.nl
info@bureau-inspiratie.nl
of 06 - 4831 4608
Dag Angelique,

wij werken vooral met wat wij noemen 'business coaching', dat wil zeggen dat we uitgaan van een ambitie of knelpunt waar de manager in de business concreet behoefte aan heeft. Cultuurverandering is een type verandering dat vanuit de persoon zelf moet komen. Hoe concreter de vraag van de manager gerelateerd aan de business, des te effectiever kunnen we de manager daarop coachen met directe resultaten in de business. De modellen die je noemt zijn goed bekend bij ons, wij werken op basis van onze totale bagage op dit gebied en niet uitsluitend met deze modellen. Ben je geïnteresseerd, bel dan gerust.

met vriendelijke groet,

Wil Houtzager
06-46725718
www.cherry3company.com
Beste Angelique,

Je laat zien dat je zowel op de hoogte bent van Quinn als De Caluwé, da's mooi. Dan weet je waarschijnlijk ook: - dat een cultuurverandering een vorm van organisatieverandering is die de meeste uitdaging vraagt, en: - hoe je zo'n proces toch het snelst kan vormgeven.... ;-)

Los daarvan spelen Commitment & Communicatie van managers een essentiële rol in zo'n proces, daarop leggen wij onze focus.

Onze profielen & contactinfo vind je op ManagementCoaching.

Geïnteresseerd in een kennismaking? Laat het me maar weten.
Voor nu al vast suc6 & een vriendelijke groet.
Bedankt heren, ik ga de websites even bekijken en neem dan wellicht even contact op om e.e.a. door te spreken.
Ik ben verder ook benieuwd of er ook HR professionals zijn met goede ervaringen met coachings bureaus rondom het coachen van (middle) management bij cultuurverandering.

Wederom bedankt.
Hallo Angelique,
Ik heb altijd heel prettig samengewerkt met ISA training en Coaching in Leusden. Zeker als het gaat om het coachen van managers, en cultuurverandering.
Zie hieronder hun contact gegevens.
Met een groet,
Selma van Maarseveen

ISA Training & Coaching B.V. | Dodeweg 6c | 3832 RC | Leusden | The Netherlands
t +31 (0)33 433 24 00 | f +31 (0)33 495 35 82 | info@isatraining.nl | www.isatraining.nl
Dag Angelique,
Je bent waarschijnlijk nu al volop in gesprek, of mogelijk zelfs gestart met het traject. Daarin geef ik je graag nog de volgende vragen mee:
- Welk gedrag dient anders te zijn na de cultuurverandering, met welk resultaat?
- In hoeverre komt deze vraag vanuit het middlemanagement zelf voort en wat zegt dit over de te verwachten resultaten en bijbehorende aanpak?
Het antwoord op dergelijke vragen bepaalt mede de keuze voor het model en de aanpak.

Een mooi boekje over cultuur in organisaties, informele regels, is Alice in Organisatieland.
Succes en vriendelijke groet,

Manu
Als HR professional ben ik een 'self made man'. Coach al managers vanaf begin jaren '80 en heb een eigen methodiek weten te ontwikkelen, die naar alle waarschijnlijkheid op korte termijn bij de uitgever 'groen licht' krijgt. Belbin, Caluwé zijn aardige benaderingswijzen maar bij coaching neem ik als referentiekader de manager zelf. Ware verandering komt van binnenuit. Waardengeorienteerdheid is hierin wel van essentieel belang.

Ik gebruik in methodische zin : performance coaching van Drontmann, "ondernemer in kwaliteit" van Algra, en de methodiek van Gert v. Veen "De beginnende groepsleider"/ "Vaardigheden en technieken voor de ervaren groepsleider" uitgegeven bij PM Reeks / Nelissen Baarn. (zie sociaal netwerk: www.algraconsult-ning.com)
Beste Angelique,

Ik raad je aan om eens te kijken bij ITIM, in Nederland ITIM Focus, www.itimfocus.org. Zij werken o.a. samen met Geert Hofstede (bekend van nationale culturen) in het aanpakken van organisatiecultuur veranderingen. Ze hebben veel ervaringen in vraagstukken waarbij zowel organisatiecultuur als nationale culturen een rol spelen (het geval bij de meest internationaal opererende bedrijven).

Met vriendelijke groet,
Egbert Schram

RSS