HRbase - grootste HR netwerk van Nederland

met HR vacatures & het beste HR forum

Moet HRbase gedeeltelijk worden opengesteld voor niet-leden?

Mocht je hierover nog op- en/of aanmerkingen hebben dan kun je dat
hieronder aangeven.

Lees meer HR artikelen over: netwerk, openstellen

Aantal keer bekeken: 12

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Wat mij betreft prima dat vragen en blogs zichtbaar worden voor internetgebruikers. Zolang mijn profiel maar niet door zoekmachines gevonden kan worden! Groeten, Willie
Bedankt voor jouw reactie Willie! Als reactie op jouw vraag het volgende. Profielen zijn alleen zichtbaar voor leden en kunnen ook niet door zoekmachines gevonden worden. Alleen de Expertblogs en vragen zullen dan zichtbaar (en vindbaar) worden voor niet-leden.
Groeten, Team HRbase
Het is belangrijk dat het een portal blijft van, voor en door HR professionals. En niet een vraagbaak voor medewerkers met een probleem en op zoek naar (gratis) advies. Ik heb er geen problemen mee dat anderen mijn profiel zouden kunnen vinden, daar is niets geheim aan (toch?). De experts die bloggen, bloggen vaak op op andere sites dus ook daar zie ik geen probleem. Ik zeg doen zolang het doel van de site in ere blijft.

Nienke
Hoe meer we delen, hoe meer we elkaar en daarmee ook de werkgevers en werknemers kunnen steunen.
Niet-leden die bij HRbase terecht komen via een browser zijn meestal op zoek naar antwoorden op bepaalde vragen. Ik kan me er in vinden dat de vragen voor niet-leden zichtbaar zijn. Wil men een antwoord lezen, dan vind ik dat die persoon zich eerst als lid moet aanmelden. De actieve rol van HRbase wordt daardoor meer vergroot, dan wanneer aanmelding alleen verplicht is voor het schrijven van een eigen reactie.
Ik wil mijn mening 'ja, laat ze maar toe' graag toelichten. HRbase is in eerste instantie inderdaad een 'exclusief' netwerk voor HR professionals. Maar wellicht is het aardig als ook andere 'professionals' zich hier kunnen bewegen. Stel je een DGA voor van een middelgrote onderneming die met een vraagstuk zit, en geen professionele HRM in dienst heeft. Hij gaat dan waarschijnlijk naar zijn accountant (dat is de meest gelopen weg, heb ik me laten vertellen), maar voor complexere zaken denk ik dat hij daar niet het juiste advies zal krijgen.
Ik denk niet dat we dat als 'gratis advies' moeten zien, maar als een mogelijkheid om het netwerk uit te breiden, discussies op gang te brengen en te houden en ook van elkaar te leren.

Hartelijke groet,
Helen Bakker
Door HR base open te stellen maak je het aantrekkelijk voor niet leden om lid te worden. De vraagbaak en de expertblogs zijn voor veel mensen interessant. Meepraten en tips ontvangen is altijd prettig.

Het fijne van HR base is nu dat je een 'apart' netwerkje bent, afgescheiden van de rest. Je weet dat als je hier een vraag stelt, je echte 'collega's' om je heen hebt die je ondersteunen. Door te zien hoe reactie wordt gegeven op algemene vragen, welke kennis er op een dergelijk online netwerk wordt gedeeld, maakt dat het voor mij als niet lid, interessant wordt om mij aan te melden.

Dus ik zeg: DOEN!
De waarde van je netwerk wordt bepaald door de commitment van weerszijde. Die is er niet zonder 'enige' vorm van aanmelding/gegevensdeling. Overigens vindt ik wel dat de vraagstukken zichtbaar zouden moeten zijn voor niet leden, deelname enkelt met lidmaatschap.
Kennis delen is kennis vermenigvuldigen. Ongetwijfeld wordt hiermee de bekendheid van HRbase vergroot. Dus DOEN!
Hoi Inge,

sorry voor de late reactie. Maar hieronder toch nog een reactie van het HRbase Team.

Alle leden van HRbase kunnen inderdaad bloggen. Dit wordt dan onder nieuws van leden geplaatst. Wij hebben een speciale plek voor onze experts gecreëerd om er zo zeker van te zijn over bepaalde onderwerpen elke 2 weken een nieuwe (niet commerciële) blog te hebben.

Het nadeel van als je geen expert bent en je een nieuwsitem/blog plaatst is deze zeker na 1 dag weer van de homepage verdrongen door nieuwe plaatsingen. Een handige manier om langer op de homepage te blijven is om een blog te schrijven over een praktijk case. Deze niet commerciële blog mag je plaatsen onder de kop Praktijkcase onderaan de pagina. Normaal blijven hier blogs enkele dagen staan.
Commerciële blogs kun je plaatsen onder marktplaats. Ook hier zijn de berichten langer zichtbaar dan onder nieuws.

Succes met bloggen!

Ronald
HRbase
Wellicht is het een optie om alleen de titel en eerste alinea leesbaar te maken (vanuit zoekresultaten). Doorklikken naar het volledige artikel zit dan achter de login.
Ik ben van mening dat HRbase geheel toegankelijk moet blijven, zodat iedereen die met vragen rondloopt zijn/haar kennis kan verbreden e/o vragen voor kan leggen aan meer ervaren personen. Uiteindelijk hebben wij daar allemaal profijt van.

RSS

14.000+ Leden

Laatste wijziging

Daisy Moleveld heeft gereageerd op Mare's HR bericht 'Enquete werknemerstevredenheid'
"Beste Mare, In 2009 ben ik afgestudeerd aan de Erasmus Universiteit Master Human Resource…"
8 uur geleden
Het HRbase profiel van Daisy Moleveld is gewijzigd
8 uur geleden
HR Event geplaatst door Els ten Hengel
Thumbnail

HR counsel OndernemersAcademie Oost in OndernemersAcademie Lochem

oktober 4, 2012 om 9am tot juni 6, 2013, 12:30pm
Als HR-professional vraag jij je als geen ander af of je functioneren in lijn is met wat de…Bekijk meer
13 uur geleden
Het HRbase profiel van Frank Maes is gewijzigd
13 uur geleden
Renée Aben heeft gereageerd op Wendy's HR bericht 'Kraamverlof'
"klopt, zo interpreteren wij het ook; het geeft gelegenheid erbij te zijn indien onder werktijd, dus…"
14 uur geleden
Anita Cornet en Wendy Coumans-Meuwissen zijn nu contacten
14 uur geleden
Anja de Kleijn deelde Rolf Baardas blogbijdrage op Twitter
14 uur geleden
HR-bericht van Ingeborg Pereira Martins

opleidingsbeleid

wie heeft er voor mij tips en voorbeelden van het schrijven/opstellen van een opleidingsbeleid voor…Bekijk meer
14 uur geleden
Status-update geplaatst door Ingeborg Pereira Martins
"Hoi, wie heeft voorbeelden/tips om beleid te schrijven op scholing/opleiding ? bedankt, groet, Ingeborg"
14 uur geleden
Anja de Kleijn deelde Rigje Rosiers blogbijdrage op Twitter
14 uur geleden
Jolanda Kramers heeft gereageerd op Ellen Achterberg's HR bericht 'geen arbeidsovereenkomst in personeelsdossier'
"Hallo Ellen,Ik sluit me aan bij de reacties die eerder zijn gegeven. De situatie die je schets komt…"
15 uur geleden
M. van de Kerkhof heeft gereageerd op Wendy's HR bericht 'Kraamverlof'
"Nog ter aanvulling, bevallingsverlof is niet standaard één dag maar is vergelijkbaar…"
15 uur geleden

© 2012   VNU Media netwerken | Adverteren op HRbase

Banners  |  Probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden