salaris en hr administratie systeem, AFAS of Visma

Hoi,

Wie heeft er ervaring met het gebruik van het salaris en hr adminsitratie pakke van AFAS of Visma?

We zijn midden in een tender met beiden en ik vraag me af welke de beste keuze is, ik ben dan ook op zoek naar ervaringen van ervaren gebruikers met tips waar ik op moet letten bij beide systemen.

Alvast bedankt voor de feedback,

groet, Ingeborg Pereira Martins

Aantal keer bekeken: 1770

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Sinds 1 januari 2012 zijn wij overgegaan op Visma/DBS. Wij hebben het full service pakket afgenomen waarbij er dus een consultant 2 dagen per maand op locatie de mutaties komt verwerken. De integratie naar het nieuwe pakket heeft in een hele korte periode moeten plaatsvinden omdat de beslissing om over te gaan pas in een heel laat stadium is genomen. Daarbij is de inzet van Visma ronduit uitstekend te noemen. Naast de gebruikersvriendelijkheid van het pakket en de verschillende mogelijkheden zijn wij content met onze beslissing om over te gaan

Bent u Blij met DBS? Qua Salaris ? en HR is het een Cloud oplossing? Duur?

groet Bas

Beste Ingeborg.

Ik ben enigszins bevooroordeeld (stukje werkverleden), maar ik zou duidelijk voor AFAS-Profit kiezen.

Als geintegreerde hrm-payroll oplossing van absolute meerwaarde voor veel klanten en AFAS als bedrijf ook een prima organisatie om klant bij te zijn.

Succes met je keuze.

Mvg
Pascal Bouman

hallo Ingeborg,
Wij stonden vorig jaar precies voor dezelfde keuze: Afas ofVisma. We hebben destijds een aantal referentiebezoeken bij andere organisaties afgelegd, om te kijken hoe de systemen werken in de praktijk. Onze keuze is gevallen op Talent & Salaris van Visma. Doorslaggevend bij onze keuze waren o.a.: look & feel van het systeem (gebruikersvriendelijkheid), ervaringen van andere organisaties m.b.t. implementatie en gebruik, ondersteuning van onze cao door het systeem en de prijs i.v.m. andere leveranciers.
Inmidels zitten we middenin het implementatie traject. Binnen drie maanden draaide het salarisgedeelte, vervolgens zijn we verder gegaan met verlof, persoonsgegevens en verzuim. We implementeren de modules fasegewijs; zodat er voldoende ruimte is om zaken te testen en te introduceren in de organisatie.
De samenwerking met de consultants van Visma bevalt ons prima. Naast ondersteuning bij de inrichting en implementatie van het systeem, hebben de consultants bijvoorbeeld ook de handleidingen voor managers en medewerkers verzorgd en een aantal trainingen aan managers gegeven. Ik ben dus een tevreden klant!

Hai Ancella,

Wat fijn om te horen, zou je het goed vinden als ik eens langs kom om te kijken hoe een en ander er uit ziet bij jullie en hoe jullie gebruikerservaringen zijn. Ik ben met name heel benieuwd naar het talent gedeelte en mijn collega van de boekhouding naar het salarisgedeelte en de koppeling met accountview.

Zou je contact met mij op willen nemen alsjeblieft bij HotelSpecials, tel. 023-3024689

Alvast bedankt,

mvg Ingeborg

Accountview is makkelijk te koppelen met Nmbrs ;))

Dag Ingeborg,

Sinds 2007 zijn wij klant van Visma/DBS. Ook wij stonden uiteindelijk voor de keuze Visma of Afas.
Wij hebben gekozen voor Visma en daar hebben wij geen spijt van gehad. Samenwerking tussen Visma en wehkamp.nl is tot op de dag van vandaag prima. Reacties uit het bedrijf op de diverse modules zijn heel enthousiast. Wij verlonen op dit moment 3 bedrijven zonder problemen.
Kortom wij zijn meer dan tevreden. Als je er de behoefte aan hebt kun je altijd bij ons aan komen om te zien hoe Visma bij ons is ingericht.

Beste Jan,

Super dat we een kijkje bij je mogen nemen, kun je hiervoor met mij contact opnemen bij Hotelspecials, tel. 023-30245689 zodat we een afspraak kunnen inplannen? Mijn werkdagen zijn ma, di en donderdag.

Alvast bedankt,

mvg Ingeborg

Hoi Ingeborg,

Ik heb getracht je te bellen, maar ik krijg een in gesprek toon.
Misschien kun je mij bellen? 038-4973315

Hallo Ingeborg,

ik stond in 2005 ook voor de keuze Visma of Afas. Uiteindelijk gaf Visma toen de doorslag. Dit kwam toen ook door het Self Service system van Visma. Medewerkers geageerde toen ook enthousiast.We hebben toe langzaam een aantal modules ingevoerd. Ondertussen is de corperatie waar ik toe voor werkte overgenomen in 2011 door Eigen Haard en zij hebben ook gekozen voor Visma. Het is voor mij als salarisadministrateur een fijn pakket om mee te werken. Doordat de salarisadministratie in huis wordt verwerkt kan je ook op het laaste moment nog mutaties invoeren of correcties doen. Ook ben ik tevreden doordat bijvoorbeeld keuze uit het Employee Benefits na goedkeuring gelijk bij de mutaties wordt gezet. Ook de vrij defineerbare overzichten die je naar Excel kan kopiëren is handig. inmiddels hebben we de volgende modules in gebruik. Verlof, EB, ED, Verzuim, Persoonsgegevens en beoordelingen.
Communicatie gaat goed met Visma. De helpdesk is afgelopen jaren ook sterk verbeterd en wordt je goed geholpen.

Succes met de beslissing.

Met vriendelijke groet
Richard Molleman

Met welk Salaris pakket van Visma werkt u?

Hallo Ingeborg,

Je vraag is al van een tijd terug, maar wat is het geworden? Ben erg benieuwd. Wij werken nu namelijk met AFAS maar ik overweeg over te stappen naar een ander pakket en heb Visma uitgenodigd voor een eerste kennismaking.

AFAS is een mooi pakket, echter er wordt mijn inziens te vaak aan gesleuteld, er zijn te veel pacthes en up-dates en als er problemen zijn dan komt er niet iemand langs tenzij je voor een relatief hoog uurtarief een consultant laat langs komen om problemen die door de programmatuur en AFAS verzoorzaakt worden op te lossen.....

Bij trainingen bij AFAS krijg ik van andere gebruikers hetzelfde verhaal te horen, de onvrede over de patches en up-dates.

Dus ik ben erg benieuwd wat de keuze is geworden en als het Visma is geworden wat de ervaring daar nu mee is.

Met vriendelijke groet,

Lars-Erik Sodenkamp

p.s. in de basis is AFAS een prima pakket, als de ontwikkelaars het meer met rust zouden laten is er goed mee te werken

RSS