Wat ik als organisatieadviseur bemerk is dat we vaak onvoldoende bewust zijn in hoeverre het HRM-beleid een afgeleide is van het organisatiebeleid, en een goede vertaling kent naar behoeften en verwachtingen van het management én medewerkers.
Daarvoor organiseer ik workshops rondom de HR-Profielscan (= ambitieniveau), de HRM Scan (= vakvolwassenheid) en de HR Scorecard (= wat HRM de organisatie oplevert) of houd ik me bezig met HR onderzoek naar wat HRM nu is wat men eigenlijk wenst/verwacht in de nabije toekomst.
jammer dat er niet meer reacties op jouw stelling zijn gekomen. Ik ben nu, voor mijn opleiding, een module opdracht aan het schrijven over dit onderwerp. Ik sta nog helemaal aan het begin van de opdracht, dus ik ben op deze site verschillende verhalen van mensen aan het lezen. Met de reactie van Leon kom ik misschien wel een stuk verder om het onderzoek op te starten.
In 4 uur tijd leert u hoe u zelf resultaatgerichte functiebeschrijvingen kunt maken. In de workshop gaan we oefenen met het invullen van de rubrieken van de resultaatgerichte functiebeschrijving. Zo proeft u alvast wat resultaatgerichtheid betekent…
Bij dit soort dingen denk ik altijd dat je het moet omdraaien. Je houdt het toch niet tegen, dus dan kun je maar beter gaan uitzoeken hoe je je voordeel er mee kan doen. Dat geld natuurlijk niet alleen LinkedIn, maar ook voor programma's als Faceboo…