Graag zou ik willen weten hoe jullie hier mee om gaan.
Hoe hou je het gebruik in de gaten en voorkom je dat het uit de hand zou kunnen gaan lopen?
Groet, Yvonne
Labels/tags (voorbeeld: HR, arbeidsconflict, CAO).
Dit is verplicht anders kan je nieuwsbericht niet worden teruggevonden.
Plaats samengestelde woorden tussen aanhalingstekens ("hr manager").
Permalink Reactie geplaatst door Onica van Heusden on 21 november 2011 at 4:33pm Hi Yvonne,
ik werk met telefooncontracten. De werknemers ontvangt een contract waarin de afspraken staan vastgelegd. We hebben destijds onderzoek laten doen naar wat er gemiddeld zakelijk gebeld wordt. Met een abonnement van 45-50€ zou een werknemer, onafhankelijk van functie, voldoende ruimte moeten hebben om te bellen en gebeld te worden.
In onze overeenkomsten staat opgenomen dat indien de werknemer dit bedrag overschrijdt, de kosten worden ingehouden op zijn salaris.
Door deze afspraken te communiceren aan Finance en salarisverwerking is dit een proces wat automatisch gebeurd.
Afhankelijk van je provider krijgt de werknemer een smsbericht van de provider wanneer hij/zij de maximale bundel heeft verbruikt. De werknemer weet dan dus ook dat hij een verrekening kan verwachten op zijn salaris.
is dit wellicht een manier voor jullie?
Permalink Reactie geplaatst door Yvonne de Snaijer on 22 november 2011 at 10:02am Hallo Onica, zou je eens een dergelijke contract naar mij kunnen versturen om te bekijken of zo iets hier ook zou kunnen werken?
Groet, Yvonne
Permalink Reactie geplaatst door Marcel van Wersch on 21 november 2011 at 6:15pm Hoi,
Vraag waar ik zelf toevallig pas geleden ook tegen aan liep. Wil graag Het Nieuwe Werken stimuleren binnen ons Salesteam. 24/7 kunnen werken en bereikbaar zijn, zelf bepalen wat je waar en wanneer doet; en heb dus moeite met het beperken van zakelijk gebruik. Sterker nog, ik stimuleer dat accountmanagers elkaar continu informeren over zaken waar ze tegenaan lopen, bezoek verslagen onderweg in ons CRM invoeren etc. Allerlei zaken die de telefoonrekening verhogen. Tegelijkertijd wil je ook de kosten in de gaten houden en voorkomen dat het een vrijbrief wordt voor privé gebruik.
Ik weet dat enkele accountmanagers een tweede privé nummer hebben, dus vooralsnog heb ik geen formele afspraken en wil ik er ook geen issue van maken, zolang het niet nodig is.
Hou me graag aanbevolen voor andere suggesties!
Gr.
Marcel
Permalink Reactie geplaatst door Sophie on 22 november 2011 at 10:32am Bij ons kunnen medewerkers tot €70.00 bellen per maand, daar zit het internetabonnement ook in. Dat is privé en zakelijk. Met medewerkers is contractueel afgesproken dat alles daarboven voor eigen rekening is. Als medewerkers kunnen aantonen dat de overschrijding met zakelijk bellen te maken heeft vergoeden we dat ook.
Bij onze provider bellen collega's onderling gratis, dat voorkomt hoge rekeningen als medewerkers elkaar informeren of hulp van elkaar nodig hebben.
Daarnaast bellen wij op de zaak via VoIP. De meeste medewerkers hebben een app geïnstalleerd op hun telefoon waarmee hun telefoontoestel van de zaak naar hun mobiel is doorgeschakeld. Dus als collega's of klanten naar hun vaste toestel bellen wordt het doorgeschakeld naar hun mobiel. Het is ook mogelijk om zelf te bellen met je vaste toestel via je mobiel. Dat is ideaal als mensen thuis werken of veel onderweg zijn.
Permalink Reactie geplaatst door jan klamer on 22 november 2011 at 10:13pm Dat belplafond hangt natuurlijk sterk van het gebruik af. Toevallig bel ik relatief vaak naar het buitenland en af en toe reis ik - dan is 50 of 70 euro nog niet de helft van m'n zakelijke kosten.
Allereerst zou ik eens beginnen met de werknemers informeren over wat ze precies verbruiken aan bellen, SMS en data.
Verder zou ik naar alternatieven kijken zoals zakelijk Skype - waarmee veel bespaard kan worden, net als onderling whatsappen.
Als er collega's met eenzelfde functie er erg buiten vallen aan de boven óf onderkant, misschien maar eerst eens praten en samen naar het verbruikplaatje kijken?
HR-bericht van Robert van der Horst
HR-bericht van Wendy
Gulita Ginsel heeft gereageerd op Gulita Ginsel's HR bericht 'Vrijwilligerswerk als arbeidsvoorwaarde'
Marja van der Vlis heeft gereageerd op Gulita Ginsel's HR bericht 'Vrijwilligerswerk als arbeidsvoorwaarde'
HR-bericht van Mervyn Nankoe
Gulita Ginsel heeft gereageerd op Gulita Ginsel's HR bericht 'Vrijwilligerswerk als arbeidsvoorwaarde'
Gulita Ginsel heeft gereageerd op Gulita Ginsel's HR bericht 'Vrijwilligerswerk als arbeidsvoorwaarde'116 leden
164 leden
55 leden
58 leden
61 leden