Guenole, Ferrar en Feinzig behandelen in het boek ‘The Power of People’ het opkomende fenomeen Workforce Analytics:

het ontdekken, interpreteren en communiceren van betekenisvolle patronen in arbeid-gerelateerde gegevens ter ondersteuning van besluitvorming en verbetering van bedrijfsprestaties.

Workforce analytics stelt organisaties in staat om inzicht te krijgen in werknemers (in de breedste zin van het woord) waardoor concurrentievoordeel wordt geboden en de bedrijfsprestaties verbeteren. Het boek is onderverdeeld in vier delen, waarbij in deze blog wordt ingegaan op het tweede deel: aan de slag met workforce analytics. Dit deel richt zich op belangrijke begrippen wanneer wordt aangevangen met workforce analytics, zoals het vaststellen van het doel van een project, het bepalen van de reden waarom een organisatie analytics wil toepassen en het identificeren van waar die vraag vandaan komt. Daarnaast richt dit deel zich op de stakeholders die het welslagen mogelijk maken en hoe te beginnen met een ‘quick win’ project. In de blog die --> hier valt te lezen <-- wordt, met behulp van een infographic, het eerste deel van ‘The Power of People’ nader uiteen gezet.

Aantal keer bekeken: 32

Plaats een reactie