HRbase - grootste HR netwerk van Nederland

met HR vacatures & het beste HR forum

Hi allemaal!

Vanuit mijn organisatie heb ik de opdracht gekregen het thema arbeidsmarktcommunicatie verder te onderzoeken. We maken op dit moment (uiteraard) gebruik van verschillende media maar dit is erg versnipperd. Mijn idee is dan ook om dit op een gestructureerde wijze met een link naar de strategische doelstellingen in te zetten. Het plan is klaar maar nu wordt om een financiele onderbouwing gevraagd. Heeft iemand daar al ervaring mee? Hoe kun je in kaart brengen wat arbeidsmarktcommunicatie oplevert wanneer je nog in het voortraject zit?

Groeten Ramona de Lange

Aantal keer bekeken: 37

Reacties op dit bericht

Dag Ramona,

Aan de hand van de kosten die in 2009 zijn gemaakt (of eerste helft 2010) voor werving en het aantal vacatures heb je een beeld van de wervingskosten (per vacature) die je hebt. Dit is de huidige situatie. Vervolgens is het de vraag of deze kosten acceptable zijn of dat je die de komende jaren terug wilt brengen, oftewel de gewenste situatie. Afhankelijk van de de kloof tussen huidig en gewenst en randvoorwaarden zoals krapte op de arbeidsmarkt e.d. kun je gaan kijken naar een aanpak om de kosten per vacature terug te brengen.

Hieronder wat links naar artikelen die je wellicht behulpzaam kunnen zijn bij het in kaart brengen van de wervingskosten:

- http://www.budgetrecruitment.nl/17/02/2008/het-recruitmentbudget/
- http://www.budgetrecruitment.nl/17/02/2008/recruitmentbudget-per-va...
- http://www.budgetrecruitment.nl/17/02/2008/overzicht-recruitmentkos...

Veel succes!
Hee Martijn,

Bedankt voor de info, ik ga ermee aan de slag!

Groet, Ramona

RSS

14.000+ Leden

Laatste wijziging

Nicole van der Meulen heeft gereageerd op Marjon Bohres HR nieuwsitem Jobcrafting: over vissen die in bomen klimmen
"Leuke metafoor en to the point. Nu is het alleen nog van belang dat mensen zelf goed achterhalen…"
4 uur geleden
Het HRbase profiel van Robert van der Horst is gewijzigd
9 uur geleden
Jacco van den Berg deelde zijn of haar discussie op Twitter
10 uur geleden
willem scheepers heeft een HR bericht toegevoegd aan de groep Investors in People in Nederland
Thumbnail

Nieuwe E-zine: 'Transforming your Performance with IiP'

De nieuwe e-zine van IiPUK's periodical 'IiP, People Business' is uit:…Bekijk meer
22 uur geleden
Renée Aben heeft gereageerd op Wendy's HR bericht 'Kraamverlof'
"Dag Wendy, De verwarring zit in het verschil tussen bevallings- en kraamverlof. Dus 1 en 2 = 3…"
23 uur geleden
HR-bericht van Robert van der Horst

Een ander perspectief op Matchen van organisatie en individu

Beste Lezer,In de bijlage heb ik mijn afstudeerscriptie toegevoegd. De beoordelende docenten vonden…Bekijk meer
Gisteren
Het HR nieuwsitem van Muriel Middeldorp werd weergegeven

Misbruik ketenregeling?

Op grond van artikel 7:668a BW komt pas een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd tot stand als…Bekijk meer
Gisteren
HR-bericht van Muriel Middeldorp

Misbruik ketenregeling?

Op grond van artikel 7:668a BW komt pas een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd tot stand als…Bekijk meer
Gisteren
HR-bericht van Wendy

Kraamverlof

Ik ben in verwarring gebracht betreft het kraamverlof:In onze CAO (technisch installatiebedrijf)…Bekijk meer
Gisteren
Gulita Ginsel heeft gereageerd op Gulita Ginsel's HR bericht 'Vrijwilligerswerk als arbeidsvoorwaarde'
"Bedankt!"
Gisteren
Marja van der Vlis heeft gereageerd op Gulita Ginsel's HR bericht 'Vrijwilligerswerk als arbeidsvoorwaarde'
"Beste Gulita, Ik weet dat Deloitte een dergelijke regeling heeft voor haar hele personeel. Bel naar…"
Gisteren
HR-bericht van Mervyn Nankoe

Het Nieuwe Werken, een verrijking of verarming?

Het Nieuwe Werken(HNW) wordt door de een geprezen en de ander vermeden. Is het wel zo voordelig als…Bekijk meer
Gisteren

© 2012   VNU Media netwerken | Adverteren op HRbase

Banners  |  Probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden