Expert Bloggers van HRbase

Ook expert(blogger) worden op/voor HRbase? Neem dan contact met ons op via hrbase@vakmedianet.nl.

Joost Schrage

Directeur/eigenaar Merken en Werken

Joost Schrage vindt de belofte het ondergeschoven kind van communicatie. Er wordt te veel beloofd, te weinig waargemaakt. In al zijn werkzaamheden de afgelopen jaren is dit zijn drijfveer. 

Na een loopbaan als adviseur bij Deloitte en Berenschot is hij overgestapt naar de beloftesector bij uitstek: de reclame.
Als communicatiestrateeg heeft hij voor vele organisaties (arbeidsmarkt)campagnes ontwikkeld, maar ook geconstateerd dat reclame meer gaat over het bedenken van beloftes dan het inlossen ervan. Sinds twee jaar is Joost, samen met Stephan Fellinger, actief in de De Zaak van Vertrouwen, bureau voor communicatie, reputatie en innovatie in een veranderende wereld.

Daarnaast is Joost lid van het Employer Brand Netwerk, jurylid van de Gouden Struis, marketingprijs in de podiumkunsten en bestuurslid van de Fietsersbond, belangenvereniging voor 13,5 miljoen fietsers in Nederland met ruim 35.000 leden.

Bekijk hier de berichten van Joost Schrage

Janneke Schenning

Human Resource Development

Drs. Janneke Schenning studeerde Organisatie Psychologie aan de Universiteit Utrecht. Wetenschap en praktijk verbinden is wat ze graag doet. Ze is voormalig directeur van NVO2 (Nederlandse Vereniging voor Opleiden en Ontwikkelen). Vandaag de dag is ze werkzaam als directeur van   Schouten&Nelissen University. Ze is in die hoedanigheid verantwoordelijk voor de master opleidingen en de internationale trainers- en coachopleidingen. Haar fascinatie betreft management, organisatie ontwikkeling, verandermanagement en trainen en coachen. Ze lid van de raad van advies van TvOO (Tijdschrift voor Organisatie Ontwikkeling).

Twitter: https://twitter.com/JSchenning

Linkedin: https://nl.linkedin.com/in/janneke-schenning-5161799/nl


Jan Jacob de Groot

Richtte in 1997 Trans Missie training & advies op.

Training en advisering rondom functioneren en beoordelen is één van zijn speerpunten. Hij beheert de website www.beoordelingstraining.nl waar hij zijn gedachten en ervaringen rondom de beoordelingscyclus deelt in blogs. Praktische voorbeelden worden aantrekkelijk gepresenteerd in video’s.  Hij begeleidt organisaties bij het vernieuwen van de beoordelingscyclus en bij de implementatie daarvan door workshops, trainingen en individuele coaching.

Hij heeft Bedrijfskunde en Juridische Bestuurswetenschappen gestudeerd aan de RuG en hij heeft de Postgraduate Opleiding Management Consultant (Vrije Universiteit) afgerond.





Rick Kruiswijk

Arbeidsmarktontwikkeling

Rick KruiswijkRick Kruiswijk richtte in 1995 HeadFirst op, een onafhankelijke kennisbemiddelaar die vraag en aanbod koppelt van tijdelijk werk voor professionals bij grote en middelgrote organisaties, met name op het gebied van ICT. Als algemeen directeur van het bedrijf adviseert Kruiswijk diverse grote opdrachtgevers bij de overheid, het bank- en verzekeringswezen, industrie en nutsbedrijven. HeadFirst is marktleider in de Nederlandse ICT-markt, met een jaaromzet van ruim 200 miljoen en dagelijks ruim 2000 deskundigen aan het werk. Kruiswijk startte zijn carrière bij Transavia, waar hij in dertien jaar alle functies binnen de ICT heeft doorlopen, van programmeur tot projectmanager. Vervolgens werd hij leidinggevende bij een toentertijd nieuw initiatief van BSO (nu ATOS) en Nedlloyd, waarna hij bij KPN de inhuur van externen heeft opgezet. Vanuit deze positie, met een grote dosis ervaring, kennis en kunde als inhuurder van tijdelijke deskundigen koos Kruiswijk voor het zelfstandig ondernemerschap. In de visie van Kruiswijk wordt de rol en positie van zelfstandig ondernemers in Nederland steeds belangrijker, waarmee het vraagstuk van uitvoerbaarheid en beheersbaarheid voor klanten (wie huur ik waar, hoe en waarom in) alleen maar groter wordt.
Nevenactiviteiten: De radertjes blijven continue draaien en HeadFirst loopt als een rode draad in de gedachten van Kruiswijk. Maar hij weet ook tijd te vinden voor zijn gezin, dat op nummer één staat, en zijn sport honkbal. De naam HeadFirst heeft zijn oorsprong in deze sport. Hij is jarenlang trainer en coach geweest van de honkbalclub Alphians.Rick Kruiswijk richtte in 1995 HeadFirst op, een onafhankelijke kennisbemiddelaar die vraag en aanbod koppelt van tijdelijk werk voor professionals bij grote en middelgrote organisaties, met name op het gebied van ICT. Als algemeen directeur van het bedrijf adviseert Kruiswijk diverse grote opdrachtgevers bij de overheid, het bank- en verzekeringswezen, industrie en nutsbedrijven. HeadFirst is marktleider in de Nederlandse ICT-markt, met een jaaromzet van ruim 200 miljoen en dagelijks ruim 2000 deskundigen aan het werk. Kruiswijk startte zijn carrière bij Transavia, waar hij in dertien jaar alle functies binnen de ICT heeft doorlopen, van programmeur tot projectmanager. Vervolgens werd hij leidinggevende bij een toentertijd nieuw initiatief van BSO (nu ATOS) en Nedlloyd, waarna hij bij KPN de inhuur van externen heeft opgezet. Vanuit deze positie, met een grote dosis ervaring, kennis en kunde als inhuurder van tijdelijke deskundigen koos Kruiswijk voor het zelfstandig ondernemerschap. In de visie van Kruiswijk wordt de rol en positie van zelfstandig ondernemers in Nederland steeds belangrijker, waarmee het vraagstuk van uitvoerbaarheid en beheersbaarheid voor klanten (wie huur ik waar, hoe en waarom in) alleen maar groter wordt.
Nevenactiviteiten: De radertjes blijven continue draaien en HeadFirst loopt als een rode draad in de gedachten van Kruiswijk. Maar hij weet ook tijd te vinden voor zijn gezin, dat op nummer één staat, en zijn sport honkbal. De naam HeadFirst heeft zijn oorsprong in deze sport. Hij is jarenlang trainer en coach geweest van de honkbalclub Alphians.Rick Kruiswijk richtte in 1995 HeadFirst op, een onafhankelijke kennisbemiddelaar die vraag en aanbod koppelt van tijdelijk werk voor professionals bij grote en middelgrote organisaties, met name op het gebied van ICT. Als algemeen directeur van het bedrijf adviseert Kruiswijk diverse grote opdrachtgevers bij de overheid, het bank- en verzekeringswezen, industrie en nutsbedrijven. HeadFirst is marktleider in de Nederlandse ICT-markt, met een jaaromzet van ruim 200 miljoen en dagelijks ruim 2000 deskundigen aan het werk. Kruiswijk startte zijn carrière bij Transavia, waar hij in dertien jaar alle functies binnen de ICT heeft doorlopen, van programmeur tot projectmanager. Vervolgens werd hij leidinggevende bij een toentertijd nieuw initiatief van BSO (nu ATOS) en Nedlloyd, waarna hij bij KPN de inhuur van externen heeft opgezet. Vanuit deze positie, met een grote dosis ervaring, kennis en kunde als inhuurder van tijdelijke deskundigen koos Kruiswijk voor het zelfstandig ondernemerschap. In de visie van Kruiswijk wordt de rol en positie van zelfstandig ondernemers in Nederland steeds belangrijker, waarmee het vraagstuk van uitvoerbaarheid en beheersbaarheid voor klanten (wie huur ik waar, hoe en waarom in) alleen maar groter wordt.
Nevenactiviteiten: De radertjes blijven continue draaien en HeadFirst loopt als een rode draad in de gedachten van Kruiswijk. Maar hij weet ook tijd te vinden voor zijn gezin, dat op nummer één staat, en zijn sport honkbal. De naam HeadFirst heeft zijn oorsprong in deze sport. Hij is jarenlang trainer en coach geweest van de honkbalclub Alphians.

Bekijk de Berichten van Rick Kruiswijk
Bekijk de HRbase pagina van Rick Kruiswijk



Arthur Hol

(Praktisch) Arbeidsrecht

Arthur HolArthur Hol (1969) is directeur van opleidingsbedrijf HRM College (www.hrmcollege.nl), van waaruit hij ondermeer workshops Goed Werkgeverschap/Dossiervorming in arbeidszaken, Reorganisatie, De Zieke Werknemer en Medezeggenschap verzorgt voor bedrijven, overheden en instellingen. Arthur is arbeidsrechtadvocaat bij De Koning Vergouwen advocaten in Amsterdam (www.dkva.nl), mediator en arbeidsorganisatie-psycholoog. Hij werkte als HRM'er bij Shell en KLM, als advocaat bij Boekel de Nerée, als management consultant bij KPMG en bij diverse organisaties als interim HR-manager. Van juni 2006 tot januari 2009 verzorgde hij de Intermediair PW advieslijn.

Bekijk de Berichten van Arthur Hol
Bekijk de HRbase pagina van Arthur Hol



Emilie van der Lans

(Praktisch) Arbeidsrecht

Emilie van der LansEmilie van der Lans werkt als arbeidsrecht advocaat bij Van der Steenhoven advocaten N.V. in Amsterdam. Zij studeerde rechten aan de Universiteit van Amsterdam en de 'Universidad Autónoma de Madrid' en zij begon haar juridische carrière als 'paralegal' bij Boekel de Nerée. Als advocaat houdt zij zich dagelijks bezig met het arbeidsrecht in de breedste zin. Van (collectief) ontslag (reorganisaties) tot werkgeversaansprakelijkheid, maar ook het opstellen van personeelsreglementen en arbeidsovereenkomsten behoort tot haar werkzaamheden. Adviseren en waar nodig procederen. Naast haar werk als advocaat volgde Emilie een opleiding aan de School voor Journalistiek om haar hobby, schrijven over (actuele) wetenschappelijke onderwerpen, professioneler aan te pakken. Inmiddels schrijft zij artikelen voor websites en tijdschriften over arbeidsrechtelijke onderwerpen en geeft zij presentaties en workshops. In haar vrije tijd is Emilie sportief en doet zij aan hardlopen en surfen.

Bekijk de Berichten van Emilie van der Lans
Bekijk de HRbase pagina van Emilie van der Lans



Muriel Middeldorp

(Praktisch) Arbeidsrecht

Muriel MiddeldorpMuriel Middeldorp is ruim twintig jaar advocaat. Zij is partner bij Pot Jonker Seunke Advocaten NV en houdt zich uitsluitend bezig met arbeidsrecht. Zij werkt vooral voor werkgevers en beweegt zich in de zorg (ziekenhuizen en andere zorginstellingen), maar ook in de profitsector (beursgenoteerde ondernemingen).
Muriel Middeldorp heeft zowel in 2000 als in 2010 postdoctorale opleidingen arbeidsrecht (Grotius in Nijmegen en Pala in Amsterdam) gedaan en beide opleidingen cum laude afgerond.
Haar bijzondere belangstelling heeft de problematiek rond overgang van onderneming, maar zij is ook bedreven in conflicten met bestuurders en ondernemingsraden, weet veel van ziekteverzuim (en ontslag) en dan met name van de verslavingsproblematiek (en obesitas). En daarnaast doet zij veel "gewone" ontslagzaken. Muriel Middeldorp is bestuurder van een goede doelen stichting en griffier van het Scheidsgerecht Gezondheidszorg. Zij spreekt regelmatig op seminars en schrijft blogs over actuele onderwerpen.Muriel Middeldorp is ruim twintig jaar advocaat. Zij is partner bij Pot Jonker Seunke Advocaten NV en houdt zich uitsluitend bezig met arbeidsrecht. Zij werkt vooral voor werkgevers en beweegt zich in de zorg (ziekenhuizen en andere zorginstellingen), maar ook in de profitsector (beursgenoteerde ondernemingen).
Muriel Middeldorp heeft zowel in 2000 als in 2010 postdoctorale opleidingen arbeidsrecht (Grotius in Nijmegen en Pala in Amsterdam) gedaan en beide opleidingen cum laude afgerond.
Haar bijzondere belangstelling heeft de problematiek rond overgang van onderneming, maar zij is ook bedreven in conflicten met bestuurders en ondernemingsraden, weet veel van ziekteverzuim (en ontslag) en dan met name van de verslavingsproblematiek (en obesitas). En daarnaast doet zij veel "gewone" ontslagzaken. Muriel Middeldorp is bestuurder van een goede doelen stichting en griffier van het Scheidsgerecht Gezondheidszorg. Zij spreekt regelmatig op seminars en schrijft blogs over actuele onderwerpen.Muriel Middeldorp is ruim twintig jaar advocaat. Zij is partner bij Pot Jonker Seunke Advocaten NV en houdt zich uitsluitend bezig met arbeidsrecht. Zij werkt vooral voor werkgevers en beweegt zich in de zorg (ziekenhuizen en andere zorginstellingen), maar ook in de profitsector (beursgenoteerde ondernemingen).
Muriel Middeldorp heeft zowel in 2000 als in 2010 postdoctorale opleidingen arbeidsrecht (Grotius in Nijmegen en Pala in Amsterdam) gedaan en beide opleidingen cum laude afgerond.
Haar bijzondere belangstelling heeft de problematiek rond overgang van onderneming, maar zij is ook bedreven in conflicten met bestuurders en ondernemingsraden, weet veel van ziekteverzuim (en ontslag) en dan met name van de verslavingsproblematiek (en obesitas). En daarnaast doet zij veel "gewone" ontslagzaken. Muriel Middeldorp is bestuurder van een goede doelen stichting en griffier van het Scheidsgerecht Gezondheidszorg. Zij spreekt regelmatig op seminars en schrijft blogs over actuele onderwerpen.

Bekijk de Berichten van Muriel Middeldorp
Bekijk de HRbase pagina van Muriel Middeldorp



Rigje Rosier

(Praktisch) Arbeidsrecht

Rigje RosierRigje Rosier heeft haar bachelor aan de RUG in Groningen gehaald. Na een korte uitstap in het strafrecht, heeft ze vervolgens haar bul behaald aan de UvA met als afstudeerrichting Arbeidsrecht.
Tijdens haar studie heeft ze door een studentstage ondervonden hoe leuk ze de advocatuur vindt en is ze reeds enige tijd werkzaam als advocaat bij Sørensen,Weijers&Ko, een advocatenkantoor in Rotterdam gespecialiseerd in arbeidsrecht. Het arbeidsrecht is een erg veelzijdig rechtsgebied en Rigje houdt zich bezig met alle facetten ervan, van ontslagrecht tot aan gelijke behandeling, van onrechtmatige concurrentie tot aan zieke werknemers, en treedt op voor werkgevers en werknemers.Rigje Rosier heeft haar bachelor aan de RUG in Groningen gehaald. Na een korte uitstap in het strafrecht, heeft ze vervolgens haar bul behaald aan de UvA met als afstudeerrichting Arbeidsrecht.
Tijdens haar studie heeft ze door een studentstage ondervonden hoe leuk ze de advocatuur vindt en is ze reeds enige tijd werkzaam als advocaat bij Sørensen,Weijers&Ko, een advocatenkantoor in Rotterdam gespecialiseerd in arbeidsrecht. Het arbeidsrecht is een erg veelzijdig rechtsgebied en Rigje houdt zich bezig met alle facetten ervan, van ontslagrecht tot aan gelijke behandeling, van onrechtmatige concurrentie tot aan zieke werknemers, en treedt op voor werkgevers en werknemers.Rigje Rosier heeft haar bachelor aan de RUG in Groningen gehaald. Na een korte uitstap in het strafrecht, heeft ze vervolgens haar bul behaald aan de UvA met als afstudeerrichting Arbeidsrecht.
Tijdens haar studie heeft ze door een studentstage ondervonden hoe leuk ze de advocatuur vindt en is ze reeds enige tijd werkzaam als advocaat bij Sørensen,Weijers&Ko, een advocatenkantoor in Rotterdam gespecialiseerd in arbeidsrecht. Het arbeidsrecht is een erg veelzijdig rechtsgebied en Rigje houdt zich bezig met alle facetten ervan, van ontslagrecht tot aan gelijke behandeling, van onrechtmatige concurrentie tot aan zieke werknemers, en treedt op voor werkgevers en werknemers.

Bekijk de Berichten van Rigje Rosier
Bekijk de HRbase pagina van Rigje Rosier





Rolf Baarda

Belonen

Rolf BaardaRolf Baarda (51) studeerde Personeelwetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, destijds nog de KUB. Sinds 1992 is hij directeur/adviseur van Bureau Baarda (www.bureaubaarda.nl), dat bij opdrachtgevers vernieuwende beloningsconcepten implementeert. Daarmee kunnen zij hun medewerkers waarderen voor de toegevoegde waarde aan de organisatie. Naast beloningsmanagement schrijft Rolf Baarda graag over de onderwerpen Leiderschap en P&O als businesspartner. Publicaties van zijn hand zijn ondermeer "Belonen in moderne organisaties", "Human Business Engineering" en "Ken- en stuurgetallen voor personeelsmanagement". Rolf Baarda is getrouwd en heeft 3 zoons.

Bekijk de Berichten van Rolf Baarda
Bekijk de HRbase pagina van Rolf Baarda




Marjon Bohré

HR organisatie & strategie

Marjon BohréDrs. Ir. Marjon Bohré-den Harder studeerde studeerde Bedrijfs- en Consumenten-wetenschappen in Wageningen en Arbeids- & Organisatiepsychologie. Ze deed ervaring op met organisatie-ontwikkeling, procesmanagement en kwaliteitszorg en raakte via de "O" betrokken bij het P&O-vak. Gegrepen door het thema: mensen in organisaties werkt ze inmiddels 20 jaar als organisatie adviseur, trainer, leidinggevende en verandermanager en deed ervaring op in de zakelijke dienstverlening, industriële bedrijven en bij de overheid. In 2009 startte zij Bureau Bohré. Bureau Bohré helpt P&O-ers die ècht strategisch gesprekspartner willen zijn om hun impact te vergroten. Dat doet Marjon door interimmanagement, door training, advies en coaching. Marjon heeft een passie voor P&O: de afstemming van organisatiedoelen en individuele ambities.
Nevenactiviteiten: Marjon Bohré is lid van de kernredactie van HR Overheid en als docent verbonden aan het ROI te Den Haag. Zij geeft regelmatig lezingen en presentaties over Strategisch HR en het vergroten van impact voor P&O-ers. Samen met haar man en twee kinderen woont Marjon in Rijswijk.Drs. Ir. Marjon Bohré-den Harder studeerde studeerde Bedrijfs- en Consumenten-wetenschappen in Wageningen en Arbeids- & Organisatiepsychologie. Ze deed ervaring op met organisatie-ontwikkeling, procesmanagement en kwaliteitszorg en raakte via de "O" betrokken bij het P&O-vak. Gegrepen door het thema: mensen in organisaties werkt ze inmiddels 20 jaar als organisatie adviseur, trainer, leidinggevende en verandermanager en deed ervaring op in de zakelijke dienstverlening, industriële bedrijven en bij de overheid. In 2009 startte zij Bureau Bohré. Bureau Bohré helpt P&O-ers die ècht strategisch gesprekspartner willen zijn om hun impact te vergroten. Dat doet Marjon door interimmanagement, door training, advies en coaching. Marjon heeft een passie voor P&O: de afstemming van organisatiedoelen en individuele ambities.
Nevenactiviteiten: Marjon Bohré is lid van de kernredactie van HR Overheid en als docent verbonden aan het ROI te Den Haag. Zij geeft regelmatig lezingen en presentaties over Strategisch HR en het vergroten van impact voor P&O-ers. Samen met haar man en twee kinderen woont Marjon in Rijswijk.

Bekijk de Berichten van Marjon Bohré
Bekijk de HRbase pagina van Marjon Bohré



Marianne Schutten

HR & bevlogenheid in organisaties

Marianne SchuttenDrs. Marianne Schutten (1968) is oprichtster van Employee Dynamics, gespecialiseerd in bevlogenheid in organisaties. Zij studeerde Organisatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg en heeft een Engelse graad in Human Resource Management. Zij heeft meer dan zestien jaar ervaring op het gebied van Human Resource Management, Management Development en Leiderschapsontwikkeling. In haar loopbaan heeft zij verschillende functies bekleed waaronder directeur HRM, manager, trainer en adviseur. Ze heeft zowel in Nederland als in het buitenland in uiteenlopende branches gewerkt waaronder retail, industrie, zakelijke dienstverlening en FMCG. Zij is gespecialiseerd in bevlogenheid in organisaties en heeft in de afgelopen jaren succesvolle resultaten geboekt in het vergroten van bevlogenheid in organisaties en teams. Zij gelooft dat het sturen op bevlogenheid bij medewerkers een must is voor organisaties. Het wel of niet hebben van bevlogen medewerkers kan het verschil maken in het succes of falen van een bedrijf. HR kan hier een belangrijke strategische bijdrage leveren.

Bekijk de Berichten van Marianne Schutten
Bekijk de HRbase pagina van Marianne Schutten





Emilie Schols

Pensioenen

Emilie ScholsEmilie Schols is allround pensioenjurist en houdt zich ook bezig met de communicatie van pensioen. Zij is partner van Schols & de Lange pensioenconsultancy. Emilie heeft een aantal boeken op pensioengebied op haar naam staan. Zij publiceert regelmatig in vakbladen en treedt op als docent/trainer. In 2009 promoveerde zij aan de Universiteit van Tilburg. Emilie is getrouwd, heeft drie kinderen en drie kleinkinderen.

Bekijk de Berichten van Emilie Schols
Bekijk de HRbase pagina van Emilie Schols



Jacco van den Berg

Trainingen & Opleidingen

Jacco van den BergDrs. Jacco van den Berg is oprichter van Van den Berg Training & Advies en partner van GRIP op leiderschap en oprichter discussiegroep Overspoeld door schaarste. Hij traint al meer dan vijftien jaar op het gebied van het performance- en competentiemanagement, MD, (loopbaan)coachen en leiderschapsontwikkeling. Over de onderwerpen werving en selectie, beoordelings- en functioneringsgesprekken, Persoonlijk OntwikkelingsPlan (POP)-gesprekken, coachen, 360°-feedback, leidinggeven, ziekteverzuim schreef hij vele boeken en artikelen. Hij is auteur van de boeken Overspoeld door schaarste, Het GROTE gesprekkenboek, Handboek Werving & Selectie, POP in Nederland, Professioneel coachen en Werving en Selectie in 100 vragen. Wekelijks levert hij een bijdrage aan de rubriek Verdien ik wel genoeg? in VolkskrantBanen en hij is columnist van de rubriek P&O op Rapport van het blad Personeelbeleid.

Bekijk de Berichten van Jacco van den Berg
Bekijk de HRbase pagina van Jacco van den Berg


Mark Idzinga

Verzuim

Mark IdzingaMark Idzinga heeft bedrijfskunde gestudeerd in Groningen. Kort na zijn studie ging hij aan de slag bij een traditionele arbodienst als accountmanager/klantadviseur. Door veel met klanten in gesprek te zijn, merkte hij dat er een complete "mismatch" was tussen de vraag van de MKB-klanten en de diensten die werden aangeboden door traditionele arbodiensten. Gevolg: veel ontevredenheid in de markt.
Dit was voor hem aanleiding om in 2004 zijn baan op te zeggen en bedrijven zelfstandig te gaan adviseren. Inmiddels houdt hij zich al (bijna) 10 jaar bezig met de materie rondom ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid en heeft hij de afgelopen jaren enkele honderden bedrijven ondersteund en geadviseerd op dit gebied. Mark Idzinga is eigenaar van Midz.nl en mede eigenaar van Horecarbo BV.
Mark Idzinga is Register Casemanager en als zodanig aangesloten bij de RNVC, de beroepsvereniging voor Register Case- en Caremanagers.
Alle artikelen van Mark zijn ook na te lezen op zijn blog: www.markidzinga.nl.

Bekijk de Berichten van Mark Idzinga
Bekijk de HRbase pagina van Mark Idzinga




Michel den Daas

WervingMichel den Daas

Directeur Eigenaar Consultant, Recruiter, personeel op MBO+ en HBO

 

Pienk, Office Professionals helpt organisaties beter te functioneren en meer omzet te genereren door personeel te leveren dat het verschil maakt.

Bekijk de Berichten van Michel den Daas
Bekijk de HRbase pagina van Michel den Daas



Guido Heezen

Arbeidsmarkt

Guido HeezenOprichter van Effectory (specialist in medewerkersonderzoek), Customeyes (specialist in klantenonderzoek) en WUA! (specialist in het meten van web performance).
In het dagelijks leven werkzaam bij Effectory en spreker op bijeenkomsten, congressen en in bestuurskamers.

Bekijk de Berichten van Guido Heezen
Bekijk de HRbase pagina van Guido Heezen


 

Christianne van de Pas

HRM-van-de-toekomst


Christianne van de Pas is arbeids- en organisatiepsycholoog. Werkzaam in het bedrijfsleven sinds 1989: profit en non-profit, multinational en MKB. Brede praktijkervaring opgebouwd bij onder meer DSM, RoyalHaskoningDHV, Shell, Danone, Synthon, CBS en ProRail. Ervaring met begeleiding van complexe (internationale) reorganisaties en M&A’s, vormgeven aan strategie en HR-beleid, MD-ontwerp, trainingen coachend leidinggeven, individuele functioneringsproblematiek, (harmonisatie) arbeidsvoorwaarden, OR/COR/medezeggenschap, mobiliteit, outplacement, performance management, assessments en selectie. Passie voor de ontwikkeling van mens én organisatie. Specialisatie in verkennen en toepassen van zelfsturing. www.cvdpas.nl

 

Bekijk de Berichten van Christianne van de Pas
Bekijk de HRbase pagina van Christianne van de Pas


 

Kai Grunewald

Arbeidsbemiddeling
Kai Grunewald (1975) is getrouwd, heeft 2 kinderen en woont in Eindhoven. Hij werkt sinds 2010 bij Yacht als Senior Businessmanager. In die rol is hij verantwoordelijk voor de businessunit HRM zuid Nederland (alles beneden de rivieren). In die hoedanigheid bemiddelt hij HR-professionals naar interimopdrachten en bewaakt hij daarnaast ook inhoudelijk de HRM-competentie binnen zijn unit.
Sinds 2002 is hij al werkzaam in de arbeidsbemiddeling. Alle aspecten van het instroomproces, zoals werving, selectie, recruitment en matching zijn daarbij veelvuldig aan bod gekomen. Later is hij zich daarnaast ook gaan richten op Training en Development en heeft hij onder meer traineeprogramma’s ontworpen voor multinationals. In de laatste jaren is hij zich steeds meer gaan interesseren voor en richten op het bredere HRM-spectrum. In 2013 heeft hij zijn bachelor HRM behaald en is hij afgestudeerd met een scriptie die zijn visie beschrijft over het werkveld HRM in 2025.
Door zich daar zo in te verdiepen, heeft hij ook zijn eigen missie gevonden. Hij wil een bijdrage leveren aan het veranderen van het HRM-werkveld. Hij streeft naar een toekomstbestendig systeem dat aansluit op de snel veranderende wereld. nl.linkedin.com/in/grunewaldkai/@kai_grunewald

Bekijk de Berichten van Kai Grunewald
Bekijk de HRbase pagina van Kai Grunewald


 

Stephan Corporaal

Wetenschap

Stephan Corporaal is onderzoeker bij Saxion en is bezig met een promotie-onderzoek over Generatie Y bij de Open Universiteit. Zijn doel is om wetenschap, praktijk en onderwijs met elkaar te verbinden. Daarom besteedt hij veel tijd aan het bezoeken van organisaties en probeert hij met hen actuele wetenschappelijke inzichten te vertalen naar innovatieve, praktijkgerichte interventies. Dat levert onder meer veel prikkelende artikelen en blogs op over allerlei uitdagingen op HRM-gebied. De afgelopen jaren heeft hij zich gericht op de thema's als jonge medewerkers, de toegevoegde waarde van HRM en nieuwe manieren van werken en organiseren. Hij hoopt met zijn blogs veel discussie uit te lokken.

Bekijk de Berichten van Stephan Corporaal
Bekijk de HRbase pagina van Stephan Corporaal