Expert Bloggers van HRbase

Ook expert(blogger) worden op/voor HRbase? Neem dan contact met ons op via hrbase@vakmedianet.nl.

Ton Rodenburg

Arbeidsmarktcommunicatie

Ton RodenburgTon Rodenburg is sinds 2000 medeoprichter en strategy director van ARA M/V, bureau voor arbeidsmarktcommunicatie en interne communicatie.
In die rol adviseert hij een grote diversiteit aan profit en non-profit klanten over hun werkgeversmerk en maken zij de arbeidsmarktcampagnes en interne campagnes voor organisaties als de Abva Kabo, BAM Groep, het CBS, Croon Electrotechniek, de Koninklijke Luchtmacht, Mazars, Microsoft, Ministeries van Buitenlandse Zaken en SZW, NOvAA, Politie Amsterdam, Provincie Noord Brabant, Rotterdam, Sara Lee, Schiedam, 's-Hertogenbosch, e.a.. Voordien werkte Ton ruim 9 jaar in operationele functies bij Randstad Uitzendbureau. Ton studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Nevenactiviteiten: Ton Rodenburg is voorzitter van Recruiters United, met ruim 500 leden hét netwerk voor recruitment in Nederland en actief bestuurslid binnen de VEA (Vereniging van Erkende reclame Adviesbureaus) Vakgroep Arbeidsmarktcommunicatie. Hij is docent binnen de postacademische opleidingen 'Merkmanagement' (college 'internal branding') en 'HR strateeg' aan de Academie voor Management in Groningen. Voor de reeks 'HR in de praktijk" van kluwer schreef hij een issue paper over 'internal branding". Werkt op dit moment samen met Caroline Welsing aan het boek 'HRmarketing'.
www.linkedin.com/in/tonrodenburg
www.twitter.com/tonrodenburgTon Rodenburg is sinds 2000 medeoprichter en strategy director van ARA M/V, bureau voor arbeidsmarktcommunicatie en interne communicatie.
In die rol adviseert hij een grote diversiteit aan profit en non-profit klanten over hun werkgeversmerk en maken zij de arbeidsmarktcampagnes en interne campagnes voor organisaties als de Abva Kabo, BAM Groep, het CBS, Croon Electrotechniek, de Koninklijke Luchtmacht, Mazars, Microsoft, Ministeries van Buitenlandse Zaken en SZW, NOvAA, Politie Amsterdam, Provincie Noord Brabant, Rotterdam, Sara Lee, Schiedam, 's-Hertogenbosch, e.a.. Voordien werkte Ton ruim 9 jaar in operationele functies bij Randstad Uitzendbureau. Ton studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Nevenactiviteiten: Ton Rodenburg is voorzitter van Recruiters United, met ruim 500 leden hét netwerk voor recruitment in Nederland en actief bestuurslid binnen de VEA (Vereniging van Erkende reclame Adviesbureaus) Vakgroep Arbeidsmarktcommunicatie. Hij is docent binnen de postacademische opleidingen 'Merkmanagement' (college 'internal branding') en 'HR strateeg' aan de Academie voor Management in Groningen. Voor de reeks 'HR in de praktijk" van kluwer schreef hij een issue paper over 'internal branding". Werkt op dit moment samen met Caroline Welsing aan het boek 'HRmarketing'.
www.linkedin.com/in/tonrodenburg
www.twitter.com/tonrodenburgTon Rodenburg is sinds 2000 medeoprichter en strategy director van ARA M/V, bureau voor arbeidsmarktcommunicatie en interne communicatie.
In die rol adviseert hij een grote diversiteit aan profit en non-profit klanten over hun werkgeversmerk en maken zij de arbeidsmarktcampagnes en interne campagnes voor organisaties als de Abva Kabo, BAM Groep, het CBS, Croon Electrotechniek, de Koninklijke Luchtmacht, Mazars, Microsoft, Ministeries van Buitenlandse Zaken en SZW, NOvAA, Politie Amsterdam, Provincie Noord Brabant, Rotterdam, Sara Lee, Schiedam, 's-Hertogenbosch, e.a.. Voordien werkte Ton ruim 9 jaar in operationele functies bij Randstad Uitzendbureau. Ton studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Nevenactiviteiten: Ton Rodenburg is voorzitter van Recruiters United, met ruim 500 leden hét netwerk voor recruitment in Nederland en actief bestuurslid binnen de VEA (Vereniging van Erkende reclame Adviesbureaus) Vakgroep Arbeidsmarktcommunicatie. Hij is docent binnen de postacademische opleidingen 'Merkmanagement' (college 'internal branding') en 'HR strateeg' aan de Academie voor Management in Groningen. Voor de reeks 'HR in de praktijk" van kluwer schreef hij een issue paper over 'internal branding". Werkt op dit moment samen met Caroline Welsing aan het boek 'HRmarketing'.
www.linkedin.com/in/tonrodenburg
www.twitter.com/tonrodenburg

Bekijk de Berichten van Ton Rodenburg
Bekijk de HRbase pagina van Ton Rodenburg



Rick Kruiswijk

Arbeidsmarktontwikkeling

Rick KruiswijkRick Kruiswijk richtte in 1995 HeadFirst op, een onafhankelijke kennisbemiddelaar die vraag en aanbod koppelt van tijdelijk werk voor professionals bij grote en middelgrote organisaties, met name op het gebied van ICT. Als algemeen directeur van het bedrijf adviseert Kruiswijk diverse grote opdrachtgevers bij de overheid, het bank- en verzekeringswezen, industrie en nutsbedrijven. HeadFirst is marktleider in de Nederlandse ICT-markt, met een jaaromzet van ruim 200 miljoen en dagelijks ruim 2000 deskundigen aan het werk. Kruiswijk startte zijn carrière bij Transavia, waar hij in dertien jaar alle functies binnen de ICT heeft doorlopen, van programmeur tot projectmanager. Vervolgens werd hij leidinggevende bij een toentertijd nieuw initiatief van BSO (nu ATOS) en Nedlloyd, waarna hij bij KPN de inhuur van externen heeft opgezet. Vanuit deze positie, met een grote dosis ervaring, kennis en kunde als inhuurder van tijdelijke deskundigen koos Kruiswijk voor het zelfstandig ondernemerschap. In de visie van Kruiswijk wordt de rol en positie van zelfstandig ondernemers in Nederland steeds belangrijker, waarmee het vraagstuk van uitvoerbaarheid en beheersbaarheid voor klanten (wie huur ik waar, hoe en waarom in) alleen maar groter wordt.
Nevenactiviteiten: De radertjes blijven continue draaien en HeadFirst loopt als een rode draad in de gedachten van Kruiswijk. Maar hij weet ook tijd te vinden voor zijn gezin, dat op nummer één staat, en zijn sport honkbal. De naam HeadFirst heeft zijn oorsprong in deze sport. Hij is jarenlang trainer en coach geweest van de honkbalclub Alphians.Rick Kruiswijk richtte in 1995 HeadFirst op, een onafhankelijke kennisbemiddelaar die vraag en aanbod koppelt van tijdelijk werk voor professionals bij grote en middelgrote organisaties, met name op het gebied van ICT. Als algemeen directeur van het bedrijf adviseert Kruiswijk diverse grote opdrachtgevers bij de overheid, het bank- en verzekeringswezen, industrie en nutsbedrijven. HeadFirst is marktleider in de Nederlandse ICT-markt, met een jaaromzet van ruim 200 miljoen en dagelijks ruim 2000 deskundigen aan het werk. Kruiswijk startte zijn carrière bij Transavia, waar hij in dertien jaar alle functies binnen de ICT heeft doorlopen, van programmeur tot projectmanager. Vervolgens werd hij leidinggevende bij een toentertijd nieuw initiatief van BSO (nu ATOS) en Nedlloyd, waarna hij bij KPN de inhuur van externen heeft opgezet. Vanuit deze positie, met een grote dosis ervaring, kennis en kunde als inhuurder van tijdelijke deskundigen koos Kruiswijk voor het zelfstandig ondernemerschap. In de visie van Kruiswijk wordt de rol en positie van zelfstandig ondernemers in Nederland steeds belangrijker, waarmee het vraagstuk van uitvoerbaarheid en beheersbaarheid voor klanten (wie huur ik waar, hoe en waarom in) alleen maar groter wordt.
Nevenactiviteiten: De radertjes blijven continue draaien en HeadFirst loopt als een rode draad in de gedachten van Kruiswijk. Maar hij weet ook tijd te vinden voor zijn gezin, dat op nummer één staat, en zijn sport honkbal. De naam HeadFirst heeft zijn oorsprong in deze sport. Hij is jarenlang trainer en coach geweest van de honkbalclub Alphians.Rick Kruiswijk richtte in 1995 HeadFirst op, een onafhankelijke kennisbemiddelaar die vraag en aanbod koppelt van tijdelijk werk voor professionals bij grote en middelgrote organisaties, met name op het gebied van ICT. Als algemeen directeur van het bedrijf adviseert Kruiswijk diverse grote opdrachtgevers bij de overheid, het bank- en verzekeringswezen, industrie en nutsbedrijven. HeadFirst is marktleider in de Nederlandse ICT-markt, met een jaaromzet van ruim 200 miljoen en dagelijks ruim 2000 deskundigen aan het werk. Kruiswijk startte zijn carrière bij Transavia, waar hij in dertien jaar alle functies binnen de ICT heeft doorlopen, van programmeur tot projectmanager. Vervolgens werd hij leidinggevende bij een toentertijd nieuw initiatief van BSO (nu ATOS) en Nedlloyd, waarna hij bij KPN de inhuur van externen heeft opgezet. Vanuit deze positie, met een grote dosis ervaring, kennis en kunde als inhuurder van tijdelijke deskundigen koos Kruiswijk voor het zelfstandig ondernemerschap. In de visie van Kruiswijk wordt de rol en positie van zelfstandig ondernemers in Nederland steeds belangrijker, waarmee het vraagstuk van uitvoerbaarheid en beheersbaarheid voor klanten (wie huur ik waar, hoe en waarom in) alleen maar groter wordt.
Nevenactiviteiten: De radertjes blijven continue draaien en HeadFirst loopt als een rode draad in de gedachten van Kruiswijk. Maar hij weet ook tijd te vinden voor zijn gezin, dat op nummer één staat, en zijn sport honkbal. De naam HeadFirst heeft zijn oorsprong in deze sport. Hij is jarenlang trainer en coach geweest van de honkbalclub Alphians.

Bekijk de Berichten van Rick Kruiswijk
Bekijk de HRbase pagina van Rick Kruiswijk



Miriam Teunissen

Arbeidsmarktontwikkeling

Miriam TeunissenMiriam Teunissen is sinds 1 februari 2011 HRM-adviseur bij Driessen HRM_Payroll in Helmond, een organisatie die verschillende diensten verleent aan non-profitorganisaties op het gebied van HRM-advisering, - ondersteuning en salarisadministratie. Miriam adviseert managers en directie op het gebied van HRM-beleid, organisatieontwikkeling en personele vraagstukken. Daarnaast is ze aanspreekpunt voor de 130 medewerkers van Driessen.
Voordat ze de functie van interne HRM-adviseur vervulde, was ze als externe HRM-consultant werkzaam bij Driessen. In deze functie vervulde ze diverse werkzaamheden bij opdrachtgevers. Dit varieerde van meedraaien binnen een afdeling P&O bij bijvoorbeeld een gemeentelijke organisatie of GGD tot het ontwikkelen van HRM-beleid of meewerken aan een specifiek project (bijvoorbeeld het ontwikkelen van een gesprekkencyclus, het actualiseren van arbeidsvoorwaardenregelingen, het actualiseren van een functieboek.)
Miriam verzorgt regelmatig trainingen en informatiebijeenkomsten voor onderwijs- en overheidsorganisaties.
Miriam is bestuurslid van een stichting die zich richt op het vergroten van zelfredzaamheid en sociale activering van buurtbewoners in een achterstandswijk.
Miriam Teunissen is sinds 1 februari 2011 HRM-adviseur bij Driessen HRM_Payroll in Helmond, een organisatie die verschillende diensten verleent aan non-profitorganisaties op het gebied van HRM-advisering, - ondersteuning en salarisadministratie. Miriam adviseert managers en directie op het gebied van HRM-beleid, organisatieontwikkeling en personele vraagstukken. Daarnaast is ze aanspreekpunt voor de 130 medewerkers van Driessen.
Voordat ze de functie van interne HRM-adviseur vervulde, was ze als externe HRM-consultant werkzaam bij Driessen. In deze functie vervulde ze diverse werkzaamheden bij opdrachtgevers. Dit varieerde van meedraaien binnen een afdeling P&O bij bijvoorbeeld een gemeentelijke organisatie of GGD tot het ontwikkelen van HRM-beleid of meewerken aan een specifiek project (bijvoorbeeld het ontwikkelen van een gesprekkencyclus, het actualiseren van arbeidsvoorwaardenregelingen, het actualiseren van een functieboek.)
Miriam verzorgt regelmatig trainingen en informatiebijeenkomsten voor onderwijs- en overheidsorganisaties.
Miriam is bestuurslid van een stichting die zich richt op het vergroten van zelfredzaamheid en sociale activering van buurtbewoners in een achterstandswijk.
Miriam Teunissen is sinds 1 februari 2011 HRM-adviseur bij Driessen HRM_Payroll in Helmond, een organisatie die verschillende diensten verleent aan non-profitorganisaties op het gebied van HRM-advisering, - ondersteuning en salarisadministratie. Miriam adviseert managers en directie op het gebied van HRM-beleid, organisatieontwikkeling en personele vraagstukken. Daarnaast is ze aanspreekpunt voor de 130 medewerkers van Driessen.
Voordat ze de functie van interne HRM-adviseur vervulde, was ze als externe HRM-consultant werkzaam bij Driessen. In deze functie vervulde ze diverse werkzaamheden bij opdrachtgevers. Dit varieerde van meedraaien binnen een afdeling P&O bij bijvoorbeeld een gemeentelijke organisatie of GGD tot het ontwikkelen van HRM-beleid of meewerken aan een specifiek project (bijvoorbeeld het ontwikkelen van een gesprekkencyclus, het actualiseren van arbeidsvoorwaardenregelingen, het actualiseren van een functieboek.)
Miriam verzorgt regelmatig trainingen en informatiebijeenkomsten voor onderwijs- en overheidsorganisaties.
Miriam is bestuurslid van een stichting die zich richt op het vergroten van zelfredzaamheid en sociale activering van buurtbewoners in een achterstandswijk.

Bekijk de Berichten van Miriam Teunissen
Bekijk de HRbase pagina van Miriam Teunissen



Martine Behrens

(Praktisch) Arbeidsrecht

Martine BehrensMartine Behrens werkt sinds 2005 als juriste bij De Raadgevers. Zij adviseert en procedeert over zeer uiteenlopende zaken, zoals arbeidsrecht, contractenrecht, bouwrecht en intellectueel eigendom. Voordat zij in 2005 naar De Raadgevers kwam was Martine werkzaam o.a. bij Interpay (nu Equens) en de rechtbank Utrecht (sector civiel, kort geding). Daar leerde zij het vak van bedrijfsjurist en heeft zij ook een kijkje in de keuken achter de rechtszaal kunnen nemen.
Martine is een pragmatisch jurist met veel verantwoordelijkheidsgevoel en die hecht aan een goede samenwerking met haar klanten. Ze houdt ervan snel en praktisch op te treden, zonder valse verwachtingen te wekken. Als ze zich in een zaak bijt, dan haalt ze het beste eruit.Martine Behrens werkt sinds 2005 als juriste bij De Raadgevers. Zij adviseert en procedeert over zeer uiteenlopende zaken, zoals arbeidsrecht, contractenrecht, bouwrecht en intellectueel eigendom. Voordat zij in 2005 naar De Raadgevers kwam was Martine werkzaam o.a. bij Interpay (nu Equens) en de rechtbank Utrecht (sector civiel, kort geding). Daar leerde zij het vak van bedrijfsjurist en heeft zij ook een kijkje in de keuken achter de rechtszaal kunnen nemen.
Martine is een pragmatisch jurist met veel verantwoordelijkheidsgevoel en die hecht aan een goede samenwerking met haar klanten. Ze houdt ervan snel en praktisch op te treden, zonder valse verwachtingen te wekken. Als ze zich in een zaak bijt, dan haalt ze het beste eruit.Martine Behrens werkt sinds 2005 als juriste bij De Raadgevers. Zij adviseert en procedeert over zeer uiteenlopende zaken, zoals arbeidsrecht, contractenrecht, bouwrecht en intellectueel eigendom. Voordat zij in 2005 naar De Raadgevers kwam was Martine werkzaam o.a. bij Interpay (nu Equens) en de rechtbank Utrecht (sector civiel, kort geding). Daar leerde zij het vak van bedrijfsjurist en heeft zij ook een kijkje in de keuken achter de rechtszaal kunnen nemen.
Martine is een pragmatisch jurist met veel verantwoordelijkheidsgevoel en die hecht aan een goede samenwerking met haar klanten. Ze houdt ervan snel en praktisch op te treden, zonder valse verwachtingen te wekken. Als ze zich in een zaak bijt, dan haalt ze het beste eruit.

Bekijk de Berichten van Martine Behrens
Bekijk de HRbase pagina van Martine Behrens



Rémon Brand

(Praktisch) Arbeidsrecht

Rémon BrandSinds september 2001 is Rémon Brand werkzaam bij de Raadgevers Bedrijfsjuristen. Hij is via een stage bij Froon Helmonds Advocaten terechtgekomen bij de Raadgevers. Rémon heeft gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam en is in 2001 afgestudeerd met als scriptie onderwerp: de problematiek rondom het opzegverbod tijdens ziekte. Binnen de Raadgevers houdt Rémon zich bezig met juridische vraagstukken op het gebied van arbeidsrecht, huurrrecht bedrijfsruimte, ondernemingsrecht en faillissementsrecht. Hierbij ligt de nadruk op het voorkomen, bemiddelen en beslechten van juridische problemen op voormelde gebieden, waarbij hij tevens regelmatig procedeert. Rémon is bijzonder praktisch ingesteld, beschikt over een groot analytisch en probleemoplossend vermogen, is doelgericht en sociaal in de omgang.

Bekijk de Berichten van Rémon Brand
Bekijk de HRbase pagina van Rémon Brand



Arthur Hol

(Praktisch) Arbeidsrecht

Arthur HolArthur Hol (1969) is directeur van opleidingsbedrijf HRM College (www.hrmcollege.nl), van waaruit hij ondermeer workshops Goed Werkgeverschap/Dossiervorming in arbeidszaken, Reorganisatie, De Zieke Werknemer en Medezeggenschap verzorgt voor bedrijven, overheden en instellingen. Arthur is arbeidsrechtadvocaat bij De Koning Vergouwen advocaten in Amsterdam (www.dkva.nl), mediator en arbeidsorganisatie-psycholoog. Hij werkte als HRM'er bij Shell en KLM, als advocaat bij Boekel de Nerée, als management consultant bij KPMG en bij diverse organisaties als interim HR-manager. Van juni 2006 tot januari 2009 verzorgde hij de Intermediair PW advieslijn.

Bekijk de Berichten van Arthur Hol
Bekijk de HRbase pagina van Arthur Hol



Emilie van der Lans

(Praktisch) Arbeidsrecht

Emilie van der LansEmilie van der Lans werkt als arbeidsrecht advocaat bij Van der Steenhoven advocaten N.V. in Amsterdam. Zij studeerde rechten aan de Universiteit van Amsterdam en de 'Universidad Autónoma de Madrid' en zij begon haar juridische carrière als 'paralegal' bij Boekel de Nerée. Als advocaat houdt zij zich dagelijks bezig met het arbeidsrecht in de breedste zin. Van (collectief) ontslag (reorganisaties) tot werkgeversaansprakelijkheid, maar ook het opstellen van personeelsreglementen en arbeidsovereenkomsten behoort tot haar werkzaamheden. Adviseren en waar nodig procederen. Naast haar werk als advocaat volgde Emilie een opleiding aan de School voor Journalistiek om haar hobby, schrijven over (actuele) wetenschappelijke onderwerpen, professioneler aan te pakken. Inmiddels schrijft zij artikelen voor websites en tijdschriften over arbeidsrechtelijke onderwerpen en geeft zij presentaties en workshops. In haar vrije tijd is Emilie sportief en doet zij aan hardlopen en surfen.

Bekijk de Berichten van Emilie van der Lans
Bekijk de HRbase pagina van Emilie van der Lans



Muriel Middeldorp

(Praktisch) Arbeidsrecht

Muriel MiddeldorpMuriel Middeldorp is ruim twintig jaar advocaat. Zij is partner bij Pot Jonker Seunke Advocaten NV en houdt zich uitsluitend bezig met arbeidsrecht. Zij werkt vooral voor werkgevers en beweegt zich in de zorg (ziekenhuizen en andere zorginstellingen), maar ook in de profitsector (beursgenoteerde ondernemingen).
Muriel Middeldorp heeft zowel in 2000 als in 2010 postdoctorale opleidingen arbeidsrecht (Grotius in Nijmegen en Pala in Amsterdam) gedaan en beide opleidingen cum laude afgerond.
Haar bijzondere belangstelling heeft de problematiek rond overgang van onderneming, maar zij is ook bedreven in conflicten met bestuurders en ondernemingsraden, weet veel van ziekteverzuim (en ontslag) en dan met name van de verslavingsproblematiek (en obesitas). En daarnaast doet zij veel "gewone" ontslagzaken. Muriel Middeldorp is bestuurder van een goede doelen stichting en griffier van het Scheidsgerecht Gezondheidszorg. Zij spreekt regelmatig op seminars en schrijft blogs over actuele onderwerpen.Muriel Middeldorp is ruim twintig jaar advocaat. Zij is partner bij Pot Jonker Seunke Advocaten NV en houdt zich uitsluitend bezig met arbeidsrecht. Zij werkt vooral voor werkgevers en beweegt zich in de zorg (ziekenhuizen en andere zorginstellingen), maar ook in de profitsector (beursgenoteerde ondernemingen).
Muriel Middeldorp heeft zowel in 2000 als in 2010 postdoctorale opleidingen arbeidsrecht (Grotius in Nijmegen en Pala in Amsterdam) gedaan en beide opleidingen cum laude afgerond.
Haar bijzondere belangstelling heeft de problematiek rond overgang van onderneming, maar zij is ook bedreven in conflicten met bestuurders en ondernemingsraden, weet veel van ziekteverzuim (en ontslag) en dan met name van de verslavingsproblematiek (en obesitas). En daarnaast doet zij veel "gewone" ontslagzaken. Muriel Middeldorp is bestuurder van een goede doelen stichting en griffier van het Scheidsgerecht Gezondheidszorg. Zij spreekt regelmatig op seminars en schrijft blogs over actuele onderwerpen.Muriel Middeldorp is ruim twintig jaar advocaat. Zij is partner bij Pot Jonker Seunke Advocaten NV en houdt zich uitsluitend bezig met arbeidsrecht. Zij werkt vooral voor werkgevers en beweegt zich in de zorg (ziekenhuizen en andere zorginstellingen), maar ook in de profitsector (beursgenoteerde ondernemingen).
Muriel Middeldorp heeft zowel in 2000 als in 2010 postdoctorale opleidingen arbeidsrecht (Grotius in Nijmegen en Pala in Amsterdam) gedaan en beide opleidingen cum laude afgerond.
Haar bijzondere belangstelling heeft de problematiek rond overgang van onderneming, maar zij is ook bedreven in conflicten met bestuurders en ondernemingsraden, weet veel van ziekteverzuim (en ontslag) en dan met name van de verslavingsproblematiek (en obesitas). En daarnaast doet zij veel "gewone" ontslagzaken. Muriel Middeldorp is bestuurder van een goede doelen stichting en griffier van het Scheidsgerecht Gezondheidszorg. Zij spreekt regelmatig op seminars en schrijft blogs over actuele onderwerpen.

Bekijk de Berichten van Muriel Middeldorp
Bekijk de HRbase pagina van Muriel Middeldorp



Rigje Rosier

(Praktisch) Arbeidsrecht

Rigje RosierRigje Rosier heeft haar bachelor aan de RUG in Groningen gehaald. Na een korte uitstap in het strafrecht, heeft ze vervolgens haar bul behaald aan de UvA met als afstudeerrichting Arbeidsrecht.
Tijdens haar studie heeft ze door een studentstage ondervonden hoe leuk ze de advocatuur vindt en is ze reeds enige tijd werkzaam als advocaat bij Sørensen,Weijers&Ko, een advocatenkantoor in Rotterdam gespecialiseerd in arbeidsrecht. Het arbeidsrecht is een erg veelzijdig rechtsgebied en Rigje houdt zich bezig met alle facetten ervan, van ontslagrecht tot aan gelijke behandeling, van onrechtmatige concurrentie tot aan zieke werknemers, en treedt op voor werkgevers en werknemers.Rigje Rosier heeft haar bachelor aan de RUG in Groningen gehaald. Na een korte uitstap in het strafrecht, heeft ze vervolgens haar bul behaald aan de UvA met als afstudeerrichting Arbeidsrecht.
Tijdens haar studie heeft ze door een studentstage ondervonden hoe leuk ze de advocatuur vindt en is ze reeds enige tijd werkzaam als advocaat bij Sørensen,Weijers&Ko, een advocatenkantoor in Rotterdam gespecialiseerd in arbeidsrecht. Het arbeidsrecht is een erg veelzijdig rechtsgebied en Rigje houdt zich bezig met alle facetten ervan, van ontslagrecht tot aan gelijke behandeling, van onrechtmatige concurrentie tot aan zieke werknemers, en treedt op voor werkgevers en werknemers.Rigje Rosier heeft haar bachelor aan de RUG in Groningen gehaald. Na een korte uitstap in het strafrecht, heeft ze vervolgens haar bul behaald aan de UvA met als afstudeerrichting Arbeidsrecht.
Tijdens haar studie heeft ze door een studentstage ondervonden hoe leuk ze de advocatuur vindt en is ze reeds enige tijd werkzaam als advocaat bij Sørensen,Weijers&Ko, een advocatenkantoor in Rotterdam gespecialiseerd in arbeidsrecht. Het arbeidsrecht is een erg veelzijdig rechtsgebied en Rigje houdt zich bezig met alle facetten ervan, van ontslagrecht tot aan gelijke behandeling, van onrechtmatige concurrentie tot aan zieke werknemers, en treedt op voor werkgevers en werknemers.

Bekijk de Berichten van Rigje Rosier
Bekijk de HRbase pagina van Rigje Rosier



Yvonne Sorensen

(Praktisch) Arbeidsrecht

Yvonne SorensenYvonne Sørensen, geboren in 1970 in Amerika, studeerde rechten in Leiden en trad aansluitend in 1995 als advocaat in dienst bij NautaDutilh. Ze was grotendeels actief binnen de praktijkgroep Arbeidsrecht. Van augustus 2003 tot augustus 2005 was zij als arbeidsrechtadvocaat werkzaam bij Loyens & Loeff te Rotterdam. In 2005 heeft zij samen met 2 oud-collega's van NautaDutilh, SørensenWeijers&Ko ArbeidsrechtAdvocaten opgericht, een puur Arbeidsrecht Advocatenkantoor te Rotterdam waar 6 advocaten werkzaam zijn.
Yvonne Sørensen is met name gespecialiseerd in internationale verhoudingen in het arbeidsrecht, ontslagrecht (waaronder statutair bestuurders) en arbeidsrechtelijke advisering bij reorganisaties, fusies en overnames. Zij staat internationale ondernemingen, MKB en particulieren bij.
Naast haar brede procespraktijk geeft zij regelmatig presentaties en lezingen op het gebied van arbeidsrecht, heeft zij de opleiding tot Mediator met succes afgerond, en schrijft zij maandelijks voor diverse bladen columns. Zij is getrouwd met Frank, moeder van 3 kinderen en woont in Rotterdam.Yvonne Sørensen, geboren in 1970 in Amerika, studeerde rechten in Leiden en trad aansluitend in 1995 als advocaat in dienst bij NautaDutilh. Ze was grotendeels actief binnen de praktijkgroep Arbeidsrecht. Van augustus 2003 tot augustus 2005 was zij als arbeidsrechtadvocaat werkzaam bij Loyens & Loeff te Rotterdam. In 2005 heeft zij samen met 2 oud-collega's van NautaDutilh, SørensenWeijers&Ko ArbeidsrechtAdvocaten opgericht, een puur Arbeidsrecht Advocatenkantoor te Rotterdam waar 6 advocaten werkzaam zijn.
Yvonne Sørensen is met name gespecialiseerd in internationale verhoudingen in het arbeidsrecht, ontslagrecht (waaronder statutair bestuurders) en arbeidsrechtelijke advisering bij reorganisaties, fusies en overnames. Zij staat internationale ondernemingen, MKB en particulieren bij.
Naast haar brede procespraktijk geeft zij regelmatig presentaties en lezingen op het gebied van arbeidsrecht, heeft zij de opleiding tot Mediator met succes afgerond, en schrijft zij maandelijks voor diverse bladen columns. Zij is getrouwd met Frank, moeder van 3 kinderen en woont in Rotterdam.Yvonne Sørensen, geboren in 1970 in Amerika, studeerde rechten in Leiden en trad aansluitend in 1995 als advocaat in dienst bij NautaDutilh. Ze was grotendeels actief binnen de praktijkgroep Arbeidsrecht. Van augustus 2003 tot augustus 2005 was zij als arbeidsrechtadvocaat werkzaam bij Loyens & Loeff te Rotterdam. In 2005 heeft zij samen met 2 oud-collega's van NautaDutilh, SørensenWeijers&Ko ArbeidsrechtAdvocaten opgericht, een puur Arbeidsrecht Advocatenkantoor te Rotterdam waar 6 advocaten werkzaam zijn.
Yvonne Sørensen is met name gespecialiseerd in internationale verhoudingen in het arbeidsrecht, ontslagrecht (waaronder statutair bestuurders) en arbeidsrechtelijke advisering bij reorganisaties, fusies en overnames. Zij staat internationale ondernemingen, MKB en particulieren bij.
Naast haar brede procespraktijk geeft zij regelmatig presentaties en lezingen op het gebied van arbeidsrecht, heeft zij de opleiding tot Mediator met succes afgerond, en schrijft zij maandelijks voor diverse bladen columns. Zij is getrouwd met Frank, moeder van 3 kinderen en woont in Rotterdam.

Bekijk de Berichten van Yvonne Sorensen
Bekijk de HRbase pagina van Yvonne Sorensen



Margot Bloem

Assessments

Margot BloemMargot Bloem is senior adviseur bij AVOP. Zij studeerde Arbeids- en Organisatiepsychologie en Klinische Psychologie aan de UvA en volgde diverse opleidingen op het gebied van coaching en loopbaanbegeleiding. Haar expertise ligt op het terrein van assessment (selectie, potentieel, loopbaan/ontwikkelingsgericht), diagnostiek, ontwikkelen van rollenspellen. Daarnaast is zij actief als individuele coach en trainer, loopbaanbegeleider en biedt zij ondersteuning bij sollicitaties/outplacement en het inrichten van talentprogramma's. Centraal in haar aanpak en die van AVOP staat dat de mens een essentiële succesfactor voor een organisatie is, er sprake moet zijn van een zo optimaal mogelijke match tussen mens en functie, en dat assessment een gecomprimeerde vorm van loopbaanbegeleiding/coaching is.

Bekijk de Berichten van Margot Bloem
Bekijk de HRbase pagina van Margot Bloem



Stefan Heinis

Assessments

Stefan HeinisStefan Heinis is partner bij AVOP en is daar verantwoordelijk voor assessment en management recruitment. Hij heeft zijn bedrijfskundestudie gecombineerd met psychologie en heeft daarnaast de post academische opleiding tot Management Consultant aan de VU afgerond. Hij is carrière gestart als Consultant W&S bij Content (Automatisering) en is vervolgens doorgegroeid naar Landelijk Manager. Daarna is hij10 jaar bij GITP werkzaam geweest, 6 jaar als Senior Adviseur en de laatste vier jaar als Directeur GITP Amsterdam.
Als professional heeft hij zich ontwikkeld tot HR-businesspartner onder andere op het gebied van assessment, senior management recruitment, (loopbaan)coaching en organisatieontwikkeling. Verder is hij mede-auteur van het loopbaanboek 'Jij bent aan Z'.
AVOP is een breed gespecialiseerd HRM organisatie-adviesbureau en biedt een compleet aanbod van diensten die relevant zijn voor de HRM-praktijk: assessments, coaching, loopbaanbegeleiding, recruitment, organisatieontwikkeling en training. Met deze bewust gekozen breedte en als specialist op elke dienst, heeft AVOP al meer dan vier decennia in de markt de reputatie zeer betrokken te zijn en effectieve bijdragen te leveren. AVOP werkt en adviseert vanuit een brede, integrale visie op ontwikkeling van mens en organisatie. Puur menselijk, puur zakelijk.Stefan Heinis is partner bij AVOP en is daar verantwoordelijk voor assessment en management recruitment. Hij heeft zijn bedrijfskundestudie gecombineerd met psychologie en heeft daarnaast de post academische opleiding tot Management Consultant aan de VU afgerond. Hij is carrière gestart als Consultant W&S bij Content (Automatisering) en is vervolgens doorgegroeid naar Landelijk Manager. Daarna is hij10 jaar bij GITP werkzaam geweest, 6 jaar als Senior Adviseur en de laatste vier jaar als Directeur GITP Amsterdam.
Als professional heeft hij zich ontwikkeld tot HR-businesspartner onder andere op het gebied van assessment, senior management recruitment, (loopbaan)coaching en organisatieontwikkeling. Verder is hij mede-auteur van het loopbaanboek 'Jij bent aan Z'.
AVOP is een breed gespecialiseerd HRM organisatie-adviesbureau en biedt een compleet aanbod van diensten die relevant zijn voor de HRM-praktijk: assessments, coaching, loopbaanbegeleiding, recruitment, organisatieontwikkeling en training. Met deze bewust gekozen breedte en als specialist op elke dienst, heeft AVOP al meer dan vier decennia in de markt de reputatie zeer betrokken te zijn en effectieve bijdragen te leveren. AVOP werkt en adviseert vanuit een brede, integrale visie op ontwikkeling van mens en organisatie. Puur menselijk, puur zakelijk.Stefan Heinis is partner bij AVOP en is daar verantwoordelijk voor assessment en management recruitment. Hij heeft zijn bedrijfskundestudie gecombineerd met psychologie en heeft daarnaast de post academische opleiding tot Management Consultant aan de VU afgerond. Hij is carrière gestart als Consultant W&S bij Content (Automatisering) en is vervolgens doorgegroeid naar Landelijk Manager. Daarna is hij10 jaar bij GITP werkzaam geweest, 6 jaar als Senior Adviseur en de laatste vier jaar als Directeur GITP Amsterdam.
Als professional heeft hij zich ontwikkeld tot HR-businesspartner onder andere op het gebied van assessment, senior management recruitment, (loopbaan)coaching en organisatieontwikkeling. Verder is hij mede-auteur van het loopbaanboek 'Jij bent aan Z'.
AVOP is een breed gespecialiseerd HRM organisatie-adviesbureau en biedt een compleet aanbod van diensten die relevant zijn voor de HRM-praktijk: assessments, coaching, loopbaanbegeleiding, recruitment, organisatieontwikkeling en training. Met deze bewust gekozen breedte en als specialist op elke dienst, heeft AVOP al meer dan vier decennia in de markt de reputatie zeer betrokken te zijn en effectieve bijdragen te leveren. AVOP werkt en adviseert vanuit een brede, integrale visie op ontwikkeling van mens en organisatie. Puur menselijk, puur zakelijk.

Bekijk de Berichten van Stefan Heinis
Bekijk de HRbase pagina van Stefan Heinis



Muriel van Hoek

Assessments

Muriel van HoekMuriel van Hoek is sinds 2000 als adviseur verbonden aan AVOP. Zij heeft haar studie arbeids- en organisatiepsychologie afgerond aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en is psycholoog NIP. Zij startte haar carrière in assessments en psychologisch onderzoek en heeft zich hier de afgelopen jaren verder in gespecialiseerd. Daarnaast houdt zij zich bezig met personal coaching, loopbaanbegeleiding en organisatieontwikkelingtrajecten op het vlak van cultuurverandering en samenwerkingsvraagstukken. Haar interesse ligt op het gebied van persoonlijke ontwikkeling in relatie tot werk. Psychologie gebruikt zij hierbij als basis. "Echte ontwikkeling komt van binnenuit!" is haar motto en hier ondersteunt zij individuen, teams en organisaties bij.

Bekijk de Berichten van Muriel van Hoek
Bekijk de HRbase pagina van Muriel van Hoek



Janique Wienk

Assessments

Janique WienkJanique Wienk is sinds 2006 werkzaam bij AVOP als adviseur. Zij studeerde Arbeids- en Organisatiepsychologie aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Zij startte haar carrière in de werving en selectie en heeft zich de afgelopen jaren gespecialiseerd op het gebied van assessment centers. Daarnaast is zij gediplomeerd coach en houdt zij zich bezig met personal coaching en loopbaanbegeleiding. Haar interesse ligt op het gebied van gedrag, bewustwording en persoonlijke ontwikkeling van mensen. Zij wordt erdoor gedreven om cliënten hun volle potentieel naar boven te laten halen in hun werksituatie of daarbuiten, zodat zij hun dromen kunnen verwezenlijken.
Janique Wienk is sinds 2006 werkzaam bij AVOP als adviseur. Zij studeerde Arbeids- en Organisatiepsychologie aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Zij startte haar carrière in de werving en selectie en heeft zich de afgelopen jaren gespecialiseerd op het gebied van assessment centers. Daarnaast is zij gediplomeerd coach en houdt zij zich bezig met personal coaching en loopbaanbegeleiding. Haar interesse ligt op het gebied van gedrag, bewustwording en persoonlijke ontwikkeling van mensen. Zij wordt erdoor gedreven om cliënten hun volle potentieel naar boven te laten halen in hun werksituatie of daarbuiten, zodat zij hun dromen kunnen verwezenlijken.
Janique Wienk is sinds 2006 werkzaam bij AVOP als adviseur. Zij studeerde Arbeids- en Organisatiepsychologie aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Zij startte haar carrière in de werving en selectie en heeft zich de afgelopen jaren gespecialiseerd op het gebied van assessment centers. Daarnaast is zij gediplomeerd coach en houdt zij zich bezig met personal coaching en loopbaanbegeleiding. Haar interesse ligt op het gebied van gedrag, bewustwording en persoonlijke ontwikkeling van mensen. Zij wordt erdoor gedreven om cliënten hun volle potentieel naar boven te laten halen in hun werksituatie of daarbuiten, zodat zij hun dromen kunnen verwezenlijken.

Bekijk de Berichten van Janique Wienk
Bekijk de HRbase pagina van Janique Wienk



Rolf Baarda

Belonen

Rolf BaardaRolf Baarda (51) studeerde Personeelwetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, destijds nog de KUB. Sinds 1992 is hij directeur/adviseur van Bureau Baarda (www.bureaubaarda.nl), dat bij opdrachtgevers vernieuwende beloningsconcepten implementeert. Daarmee kunnen zij hun medewerkers waarderen voor de toegevoegde waarde aan de organisatie. Naast beloningsmanagement schrijft Rolf Baarda graag over de onderwerpen Leiderschap en P&O als businesspartner. Publicaties van zijn hand zijn ondermeer "Belonen in moderne organisaties", "Human Business Engineering" en "Ken- en stuurgetallen voor personeelsmanagement". Rolf Baarda is getrouwd en heeft 3 zoons.

Bekijk de Berichten van Rolf Baarda
Bekijk de HRbase pagina van Rolf Baarda



Peter Bosman

E-learning & kennismanagement

Peter BosmanPeter Bosman (1962) is sinds september 2011 werkzaam als Manager Consulting bij The Competence Group (www.thecompetencegroup.nl). Daarvoor werkte hij als Business Consultant / senior HRD Adviseur voor Getronics Consulting (Business Unit Consulting). Hij studeerde af in Human Resource Development aan de Universiteit Twente.
Peter deed eerder grote, omvattende projecten op het gebied van kennisontwikkeling in klantorganisaties (bij klanten als Gasunie, Getronics PinkRoccade, ABN Amro, ING, Parnassia Bavo Groep). De projecten hadden veelal een strategische achtergrond (realiseren van kostenreductie, versnellen time-to-competence in de organisatie, verbetering medewerkersretentie, e.d.). Expertisegebieden: ontwerpen, verbeteren en managen van permanente en tijdelijke opleidingsorganisaties, uitbesteding van delen van opleidingsprocessen, kennismanagement, E-learning en talentmanagement.Peter Bosman (1962) is sinds september 2011 werkzaam als Manager Consulting bij The Competence Group (www.thecompetencegroup.nl). Daarvoor werkte hij als Business Consultant / senior HRD Adviseur voor Getronics Consulting (Business Unit Consulting). Hij studeerde af in Human Resource Development aan de Universiteit Twente.
Peter deed eerder grote, omvattende projecten op het gebied van kennisontwikkeling in klantorganisaties (bij klanten als Gasunie, Getronics PinkRoccade, ABN Amro, ING, Parnassia Bavo Groep). De projecten hadden veelal een strategische achtergrond (realiseren van kostenreductie, versnellen time-to-competence in de organisatie, verbetering medewerkersretentie, e.d.). Expertisegebieden: ontwerpen, verbeteren en managen van permanente en tijdelijke opleidingsorganisaties, uitbesteding van delen van opleidingsprocessen, kennismanagement, E-learning en talentmanagement.

Bekijk de Berichten van Peter Bosman
Bekijk de HRbase pagina van Peter Bosman



Bjorn Veenstra

Employer Brand Strategie

Bjorn VeenstraBjorn Veenstra is samen met Job Mensink oprichter van Employer Brand Insights en actief als senior Employer Brand Consultant. Employer Brand Insights verricht (inter)nationaal onderzoek (Employer Brand Maturity grid) en adviseert opdrachtgevers met behulp van de Employer Brand Scan bij de ontwikkeling van haar werkgeversmerk. De Employer Brand Scan is opgenomen in de Dutch 50, een jaarlijkse uitgave van de PDMA (Product Development en Marketing Association). Het betreft vijftig geselecteerde innovaties van Nederlandse bodem in de product, dienst of service industrie. De Dutch 50 is een initiatief van Delft University of Technology, Innovation Leadership en Brabant Center of Entrepeneurship. Klanten van Employer Brand Insights zijn bijvoorbeeld Rabobank Nederland, Eiffel, Schaeffler Group en Ahold Europe.
Bjorn is daarnaast sinds september 2009 actief als oprichter van www.werkenbijmerken.nl en de TalentMatchwidget. Meer dan 70 Nederlandse werkgevers en 7.500 hogeropgeleiden participeren inmiddels in het platform van Werken bij Merken, zoals: Deloitte, Equens, Essent, Alliander, Ziggo, IBM, Sara Lee, AHOLD, Rabobank, ASML, Henkel, Heinz, Ernst&Young, Accenture, Achmea, Atos origin, Logica en Erasmus mc. Hogeropgeleiden matchen direct met behulp van de TalentMatchwidget met de bedrijfscultuur en werkgeverstypering van de deelnemende bedrijven. Diverse mediapartners maken inmiddels gebruik van de TalentMatchwidget, zoals: Nuwerk, VKBanen, Telegraaf Media Groep en Monsterboard.
Bjorn heeft Communicatie & Management gestudeerd aan de Hogeschool van Utrecht en was daarna actief als oprichter en mede-eigenaar van Communicatie adviesbureau Synergie en reclamebureau Brand Republic (40 fte). Hier heeft hij zich als ondernemer en adviseur in 14 jaar tijd ontwikkeld op het gebied van strategie, marketingcommunicatie en arbeidsmarktcommunicatie.
www.linkedin.com/in/bjornveenstra
www.twitter.com/ebinsights
Bjorn Veenstra is samen met Job Mensink oprichter van Employer Brand Insights en actief als senior Employer Brand Consultant. Employer Brand Insights verricht (inter)nationaal onderzoek (Employer Brand Maturity grid) en adviseert opdrachtgevers met behulp van de Employer Brand Scan bij de ontwikkeling van haar werkgeversmerk. De Employer Brand Scan is opgenomen in de Dutch 50, een jaarlijkse uitgave van de PDMA (Product Development en Marketing Association). Het betreft vijftig geselecteerde innovaties van Nederlandse bodem in de product, dienst of service industrie. De Dutch 50 is een initiatief van Delft University of Technology, Innovation Leadership en Brabant Center of Entrepeneurship. Klanten van Employer Brand Insights zijn bijvoorbeeld Rabobank Nederland, Eiffel, Schaeffler Group en Ahold Europe.
Bjorn is daarnaast sinds september 2009 actief als oprichter van www.werkenbijmerken.nl en de TalentMatchwidget. Meer dan 70 Nederlandse werkgevers en 7.500 hogeropgeleiden participeren inmiddels in het platform van Werken bij Merken, zoals: Deloitte, Equens, Essent, Alliander, Ziggo, IBM, Sara Lee, AHOLD, Rabobank, ASML, Henkel, Heinz, Ernst&Young, Accenture, Achmea, Atos origin, Logica en Erasmus mc. Hogeropgeleiden matchen direct met behulp van de TalentMatchwidget met de bedrijfscultuur en werkgeverstypering van de deelnemende bedrijven. Diverse mediapartners maken inmiddels gebruik van de TalentMatchwidget, zoals: Nuwerk, VKBanen, Telegraaf Media Groep en Monsterboard.
Bjorn heeft Communicatie & Management gestudeerd aan de Hogeschool van Utrecht en was daarna actief als oprichter en mede-eigenaar van Communicatie adviesbureau Synergie en reclamebureau Brand Republic (40 fte). Hier heeft hij zich als ondernemer en adviseur in 14 jaar tijd ontwikkeld op het gebied van strategie, marketingcommunicatie en arbeidsmarktcommunicatie.
www.linkedin.com/in/bjornveenstra
www.twitter.com/ebinsights

Bekijk de Berichten van Bjorn Veenstra
Bekijk de HRbase pagina van Bjorn Veenstra



Loek van den Broek

Het Nieuwe Werken

Loek van den BroekLoek van den Broek heeft 10 jaar ervaring in het P&O vak en meer dan het dubbele aantal als trainer en adviseur. Hij was directeur van Van den Broek & Partners, een bureau dat hij in 2009 verkocht om zijn passie rond Het Nieuwe Werken als adviseur inhoud te kunnen geven. Hij leidde duizenden P&O'ers op in hun vakgebied en trainde een veelvoud aan leidinggevenden in hun rol als manager. Adviseren en trainen wisselden elkaar continu af. Het Nieuwe Werken, competentiemanagement, werving en selectie, performance management en het opzetten van MD trajecten hebben zijn grootste aandacht. Hij schreef 20 boeken waaronder deze maand het boek "Het Nieuwe Werken, Hype of blijver?" en honderden artikelen (zie ook www.hrman.nl).

Mail: lvdbroek@hrman.nl
Twitter: @HNW_adviseurLoek van den Broek heeft 10 jaar ervaring in het P&O vak en meer dan het dubbele aantal als trainer en adviseur. Hij was directeur van Van den Broek & Partners, een bureau dat hij in 2009 verkocht om zijn passie rond Het Nieuwe Werken als adviseur inhoud te kunnen geven. Hij leidde duizenden P&O'ers op in hun vakgebied en trainde een veelvoud aan leidinggevenden in hun rol als manager. Adviseren en trainen wisselden elkaar continu af. Het Nieuwe Werken, competentiemanagement, werving en selectie, performance management en het opzetten van MD trajecten hebben zijn grootste aandacht. Hij schreef 20 boeken waaronder deze maand het boek "Het Nieuwe Werken, Hype of blijver?" en honderden artikelen (zie ook www.hrman.nl).

Mail: lvdbroek@hrman.nl
Twitter: @HNW_adviseur

Bekijk de Berichten van Loek van den Broek
Bekijk de HRbase pagina van Loek van den Broek



Adriaan Brouwer

HR Innovatie

Adriaan BrouwerAdriaan Brouwer heeft als HR manager in veel verschillende organisaties en branches gewerkt. Zo is hij zijn carrière gestart bij het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij, om van daaruit na 6 jaar de overstap naar het bedrijfsleven te maken om bij Maars (flexibele wand en plafondsystemen) in Harderwijk aan de slag te gaan. Na opnieuw een periode van een jaar of 6-7 heeft hij de overstap gemaakt als Hoofd P & O van een werkmaatschappij van een beursgenoteerde onderneming, te weten ARCADIS. Na drie jaar en verschillende reorganisaties verder kwam hij bij de Kamer van Koophandel te Utrecht in dienst als Hoofd P & O. Daar heeft hij tot 2008 gewerkt en vanaf 2006 is hij parttime naast zijn werk als Hoofd P & O als interimmanager aan de slag gegaan bij o.a. TUI Nederland, de Kamer van Koophandel Nederland en AGIS zorgverzekeringen. En inmiddels werkt hij al weer een kleine 2,5 jaar als Hoofd P & O voor de gemeenten Boxmeer en St. Anthonis.
Veranderingsprocessen en reorganisaties hebben altijd als een rode draad door zijn carrière gelopen. En daarmee ook zijn interesse in bedrijfsvoering en organisatie ontwikkeling. Bij de Kamer van Koophandel werd gewerkt volgens het INK model en heeft Adriaan samen met het management o.a. een nieuw systeem van performancemanagement ontwikkeld. Bij de gemeente Boxmeer ontmoette Adriaan vervolgens gemeentesecretaris Harry v.d. Loo. En deze daagde hem uit om met hem mee te denken in het bouwen en ontwerpen van een geheel nieuw bedrijfsvoeringconcept voor overheidsorganisaties, gebaseerd op wetenschappelijke principes vanuit de sociotechniek, systeemtheorie en de speltheorie. Dit heeft geleid tot een aantal nieuwe inzichten in bedrijfsvoering in het algemeen en bij overheidsorganisaties in het bijzonder; kennis die Adriaan in zijn blogs graag nu met anderen wil delen.Adriaan Brouwer heeft als HR manager in veel verschillende organisaties en branches gewerkt. Zo is hij zijn carrière gestart bij het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij, om van daaruit na 6 jaar de overstap naar het bedrijfsleven te maken om bij Maars (flexibele wand en plafondsystemen) in Harderwijk aan de slag te gaan. Na opnieuw een periode van een jaar of 6-7 heeft hij de overstap gemaakt als Hoofd P & O van een werkmaatschappij van een beursgenoteerde onderneming, te weten ARCADIS. Na drie jaar en verschillende reorganisaties verder kwam hij bij de Kamer van Koophandel te Utrecht in dienst als Hoofd P & O. Daar heeft hij tot 2008 gewerkt en vanaf 2006 is hij parttime naast zijn werk als Hoofd P & O als interimmanager aan de slag gegaan bij o.a. TUI Nederland, de Kamer van Koophandel Nederland en AGIS zorgverzekeringen. En inmiddels werkt hij al weer een kleine 2,5 jaar als Hoofd P & O voor de gemeenten Boxmeer en St. Anthonis.
Veranderingsprocessen en reorganisaties hebben altijd als een rode draad door zijn carrière gelopen. En daarmee ook zijn interesse in bedrijfsvoering en organisatie ontwikkeling. Bij de Kamer van Koophandel werd gewerkt volgens het INK model en heeft Adriaan samen met het management o.a. een nieuw systeem van performancemanagement ontwikkeld. Bij de gemeente Boxmeer ontmoette Adriaan vervolgens gemeentesecretaris Harry v.d. Loo. En deze daagde hem uit om met hem mee te denken in het bouwen en ontwerpen van een geheel nieuw bedrijfsvoeringconcept voor overheidsorganisaties, gebaseerd op wetenschappelijke principes vanuit de sociotechniek, systeemtheorie en de speltheorie. Dit heeft geleid tot een aantal nieuwe inzichten in bedrijfsvoering in het algemeen en bij overheidsorganisaties in het bijzonder; kennis die Adriaan in zijn blogs graag nu met anderen wil delen.

Bekijk de Berichten van Adriaan Brouwer
Bekijk de HRbase pagina van Adriaan Brouwer



Jorrit Blok

HR organisatie & strategie

Jorrit BlokJorrit Blok (1970) wist op jonge leeftijd al dat hij de beste wilde zijn. Na een veelzijdige en uitdagende loopbaan in de muziekbranche vervolgt Blok zijn pad als ondernemer. Door een grote kennis van en ervaring in arbeidsbemiddeling, opleidingen en automatisering voor recruitment wil Blok de recruitmentsector verbeteren en verdiepen. Blok is er van overtuigd dat arbeidsbemiddelingprocessen veel efficiënter kunnen verlopen wanneer er een balans is tussen de technologie en de gebruiker. Bovendien biedt internet alle mogelijkheden om altijd en overal toegang te hebben tot informatie. Deze combinatie leidde in 2001 tot de ontwikkeling van OTYS Recruiting Technology. Het bedrijf ontwikkelt en levert software gebaseerd op geavanceerde technologieën, met daaraan gekoppelde wervingssites voor recruiters, detacheerders en corporate recruiters. Negen jaar later is het bedrijf uitgegroeid tot een toonaangevend leverancier van recruitment software in Europa en de Verenigde Staten met circa 600 klanten (5000 gebruikers). Blok is ervan overtuigd dat de volgende generaties internetsystemen een simpeler ontwerp zullen hebben, waardoor het werk van arbeidsbemiddelaars nog eenvoudiger wordt gemaakt. Het is volgens hem zaak bij het creëren van nieuwe mogelijkheden niet de mensen die de technologie moeten gebruiken uit het oog te verliezen.
Nevenactiviteiten: Jorrit is lid van de Raad van Advies bij Arbita en adviseert sporadisch de Tweede Kamer. In zijn vrije tijd speelt Jorrit gitaar en schrijft hij muziek en poëzie.
Jorrit Blok (1970) wist op jonge leeftijd al dat hij de beste wilde zijn. Na een veelzijdige en uitdagende loopbaan in de muziekbranche vervolgt Blok zijn pad als ondernemer. Door een grote kennis van en ervaring in arbeidsbemiddeling, opleidingen en automatisering voor recruitment wil Blok de recruitmentsector verbeteren en verdiepen. Blok is er van overtuigd dat arbeidsbemiddelingprocessen veel efficiënter kunnen verlopen wanneer er een balans is tussen de technologie en de gebruiker. Bovendien biedt internet alle mogelijkheden om altijd en overal toegang te hebben tot informatie. Deze combinatie leidde in 2001 tot de ontwikkeling van OTYS Recruiting Technology. Het bedrijf ontwikkelt en levert software gebaseerd op geavanceerde technologieën, met daaraan gekoppelde wervingssites voor recruiters, detacheerders en corporate recruiters. Negen jaar later is het bedrijf uitgegroeid tot een toonaangevend leverancier van recruitment software in Europa en de Verenigde Staten met circa 600 klanten (5000 gebruikers). Blok is ervan overtuigd dat de volgende generaties internetsystemen een simpeler ontwerp zullen hebben, waardoor het werk van arbeidsbemiddelaars nog eenvoudiger wordt gemaakt. Het is volgens hem zaak bij het creëren van nieuwe mogelijkheden niet de mensen die de technologie moeten gebruiken uit het oog te verliezen.
Nevenactiviteiten: Jorrit is lid van de Raad van Advies bij Arbita en adviseert sporadisch de Tweede Kamer. In zijn vrije tijd speelt Jorrit gitaar en schrijft hij muziek en poëzie.

Bekijk de Berichten van Jorrit Blok
Bekijk de HRbase pagina van Jorrit Blok



Marjon Bohré

HR organisatie & strategie

Marjon BohréDrs. Ir. Marjon Bohré-den Harder studeerde studeerde Bedrijfs- en Consumenten-wetenschappen in Wageningen en Arbeids- & Organisatiepsychologie. Ze deed ervaring op met organisatie-ontwikkeling, procesmanagement en kwaliteitszorg en raakte via de "O" betrokken bij het P&O-vak. Gegrepen door het thema: mensen in organisaties werkt ze inmiddels 20 jaar als organisatie adviseur, trainer, leidinggevende en verandermanager en deed ervaring op in de zakelijke dienstverlening, industriële bedrijven en bij de overheid. In 2009 startte zij Bureau Bohré. Bureau Bohré helpt P&O-ers die ècht strategisch gesprekspartner willen zijn om hun impact te vergroten. Dat doet Marjon door interimmanagement, door training, advies en coaching. Marjon heeft een passie voor P&O: de afstemming van organisatiedoelen en individuele ambities.
Nevenactiviteiten: Marjon Bohré is lid van de kernredactie van HR Overheid en als docent verbonden aan het ROI te Den Haag. Zij geeft regelmatig lezingen en presentaties over Strategisch HR en het vergroten van impact voor P&O-ers. Samen met haar man en twee kinderen woont Marjon in Rijswijk.Drs. Ir. Marjon Bohré-den Harder studeerde studeerde Bedrijfs- en Consumenten-wetenschappen in Wageningen en Arbeids- & Organisatiepsychologie. Ze deed ervaring op met organisatie-ontwikkeling, procesmanagement en kwaliteitszorg en raakte via de "O" betrokken bij het P&O-vak. Gegrepen door het thema: mensen in organisaties werkt ze inmiddels 20 jaar als organisatie adviseur, trainer, leidinggevende en verandermanager en deed ervaring op in de zakelijke dienstverlening, industriële bedrijven en bij de overheid. In 2009 startte zij Bureau Bohré. Bureau Bohré helpt P&O-ers die ècht strategisch gesprekspartner willen zijn om hun impact te vergroten. Dat doet Marjon door interimmanagement, door training, advies en coaching. Marjon heeft een passie voor P&O: de afstemming van organisatiedoelen en individuele ambities.
Nevenactiviteiten: Marjon Bohré is lid van de kernredactie van HR Overheid en als docent verbonden aan het ROI te Den Haag. Zij geeft regelmatig lezingen en presentaties over Strategisch HR en het vergroten van impact voor P&O-ers. Samen met haar man en twee kinderen woont Marjon in Rijswijk.

Bekijk de Berichten van Marjon Bohré
Bekijk de HRbase pagina van Marjon Bohré



Max van Liemt

HR organisatie & strategie

Max van Liemt (1970) heeft meer dan 15 jaar werkervaring als recruitment manager, trainingsmanager en HR manager. Als HR Bedrijfskundige verbindt hij HR met (bedrijfs)economie, marketing, communicatie en technologie. Max is freelance HRM’er, docent, blogger en hij verzorgt gastcolleges, presentaties en workshops.
Meer informatie: www.maxvanliemt.nl

Bekijk de Berichten van Max van Liemt
Bekijk de HRbase pagina van Max van Liemt



Ids van der Schouw

HR organisatie & strategie

Ids van der SchouwIds van der Schouw is senior consultant bij kerp&company. Hij heeft zich gespecialiseerd in vraagstukken rond vergrijzing en ontgroening, de persoonlijkheid van organisaties en de rol van verschillende culturen daar binnen. Zijn drijfveer is de hartstochtelijke overtuiging dat organisaties effectiever zijn en betere resultaten behalen én dat medewerkers meer voldoening voelen in hun werk en gelukkiger zijn, als ieder dezelfde doelen en dromen nastreeft. Om dat te bereiken kijkt hij, samen met de opdrachtgever, naar de persoonlijkheid van de organisatie, de verschillende culturen waaruit deze is opgebouwd en naar de individuen die er deel van uitmaken. En uitgaande van de doelen en waarden kunnen daaruit acties voortvloeien die zich richten op de persoon, op onderdelen van de organisatie of op het geheel. Interventies die erop zijn gebaseerd dat afdelingen en teams weliswaar verschillende culturen (mogen!) hebben en tegelijk dat zij dezelfde doelen en ambities als leidraad moeten hebben. De geadviseerde interventies kunnen de vorm krijgen van verandermanagement, leiderschapstrajecten, training, coaching en zo meer.
Organisaties zijn zich nog steeds niet geheel bewust van de komende periode van weinig beschikbaar talent, gekoppeld aan een groter zelfbewustzijn van deze potentiële medewerkers. En zo zij zich daarvan wel bewust zijn, zien zij de oplossingen binnen de bestaande kaders. De denkwijze die Ids van der Schouw heeft ontwikkeld en via kerp&company vorm geeft, gaat uit van nieuwe structuren, grotere vervlechting van organisaties in ketens en het vormen van "levensloop bestendig" HR beleid rond de zelfstandig opererende, doorgaans tijdelijke, medewerker.
Hiernaast is Ids binnen kerp&company als Label Manager Coaching verantwoordelijk voor de deze tak van de organisatie en stuurt hij als senior partner een aantal trainers aan.Ids van der Schouw is senior consultant bij kerp&company. Hij heeft zich gespecialiseerd in vraagstukken rond vergrijzing en ontgroening, de persoonlijkheid van organisaties en de rol van verschillende culturen daar binnen. Zijn drijfveer is de hartstochtelijke overtuiging dat organisaties effectiever zijn en betere resultaten behalen én dat medewerkers meer voldoening voelen in hun werk en gelukkiger zijn, als ieder dezelfde doelen en dromen nastreeft. Om dat te bereiken kijkt hij, samen met de opdrachtgever, naar de persoonlijkheid van de organisatie, de verschillende culturen waaruit deze is opgebouwd en naar de individuen die er deel van uitmaken. En uitgaande van de doelen en waarden kunnen daaruit acties voortvloeien die zich richten op de persoon, op onderdelen van de organisatie of op het geheel. Interventies die erop zijn gebaseerd dat afdelingen en teams weliswaar verschillende culturen (mogen!) hebben en tegelijk dat zij dezelfde doelen en ambities als leidraad moeten hebben. De geadviseerde interventies kunnen de vorm krijgen van verandermanagement, leiderschapstrajecten, training, coaching en zo meer.
Organisaties zijn zich nog steeds niet geheel bewust van de komende periode van weinig beschikbaar talent, gekoppeld aan een groter zelfbewustzijn van deze potentiële medewerkers. En zo zij zich daarvan wel bewust zijn, zien zij de oplossingen binnen de bestaande kaders. De denkwijze die Ids van der Schouw heeft ontwikkeld en via kerp&company vorm geeft, gaat uit van nieuwe structuren, grotere vervlechting van organisaties in ketens en het vormen van "levensloop bestendig" HR beleid rond de zelfstandig opererende, doorgaans tijdelijke, medewerker.
Hiernaast is Ids binnen kerp&company als Label Manager Coaching verantwoordelijk voor de deze tak van de organisatie en stuurt hij als senior partner een aantal trainers aan.

Bekijk de Berichten van Ids van der Schouw
Bekijk de HRbase pagina van Ids van der Schouw



Auke Klijnsma

HR organisatie & strategie

Auke KlijnsmaAuke Klijnsma is bedrijfskundig HRM specialist. De rode draad in zijn carrière is het HR vak. Hij heeft inmiddels een brede expertise op het gebied van bedrijfskundig HRM. Auke Klijnsma is docent HRM aan de Hogeschool van Amsterdam, eigenaar van Klijnsma HR advies, mede-oprichter van stoeradviseurschap.nl en auteur van het boek ‘In goede banen'. Wat hem boeit is de continue uitdaging om met een beter, passender personeelsbeleid te komen tot betere organisatieprestaties. Zijn uitgangspunt is dat de mens zichzelf wil ontwikkelen en in principe gedreven is het beste uit zich zelf te halen. Waarom dat dan vaak niet lukt? Dat vraagt nadere analyse, vanuit verschillende invalshoeken en een passende aanpak. Zijn benadering van organisaties is nieuwsgierig, kritisch en prestatiegericht. Zijn stijl is uitnodigend: Goed presteren? Wat is ervoor nodig? Hoe bespreek je dit? Hoe laat je ‘stoer adviseurschap’ daarbij helpen?

Bekijk de Berichten van Auke Klijnsma
Bekijk de HRbase pagina van Auke Klijnsma



Cees Reincke

HR strategie & levensbewust personeelsbeleid

Cees ReinckeCees Reincke (1949) is docent geweest in het beroepsonderwijs en functioneerde 15 jaar projectleider Learning & Development in de financiele dienstverlening.
Sinds 2007 is hij docent Personeel & Organisatie bij NCOI, geeft support aan het streven om langer door te werken en is als loopbaanbegeleider verbonden aan 50+ Carriere.Cees Reincke (1949) is docent geweest in het beroepsonderwijs en functioneerde 15 jaar projectleider Learning & Development in de financiele dienstverlening.
Sinds 2007 is hij docent Personeel & Organisatie bij NCOI, geeft support aan het streven om langer door te werken en is als loopbaanbegeleider verbonden aan 50+ Carriere.

Bekijk de Berichten van Cees Reincke
Bekijk de HRbase pagina van Cees Reincke



Marianne Schutten

HR & bevlogenheid in organisaties

Marianne SchuttenDrs. Marianne Schutten (1968) is oprichtster van Employee Dynamics, gespecialiseerd in bevlogenheid in organisaties. Zij studeerde Organisatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg en heeft een Engelse graad in Human Resource Management. Zij heeft meer dan zestien jaar ervaring op het gebied van Human Resource Management, Management Development en Leiderschapsontwikkeling. In haar loopbaan heeft zij verschillende functies bekleed waaronder directeur HRM, manager, trainer en adviseur. Ze heeft zowel in Nederland als in het buitenland in uiteenlopende branches gewerkt waaronder retail, industrie, zakelijke dienstverlening en FMCG. Zij is gespecialiseerd in bevlogenheid in organisaties en heeft in de afgelopen jaren succesvolle resultaten geboekt in het vergroten van bevlogenheid in organisaties en teams. Zij gelooft dat het sturen op bevlogenheid bij medewerkers een must is voor organisaties. Het wel of niet hebben van bevlogen medewerkers kan het verschil maken in het succes of falen van een bedrijf. HR kan hier een belangrijke strategische bijdrage leveren.

Bekijk de Berichten van Marianne Schutten
Bekijk de HRbase pagina van Marianne Schutten



Ben Chr. Tomee

Loopbaanbegeleiding & Outplacement

Ben Chr. TomeeDrs. Ben Chr. Tomee is oprichter van TOMEE Loopbaanadviseurs & Psychologen (www.tomee.nl). Hij studeerde opvoedkunde en daarna klinische psychologie aan de Universiteit van Amsterdam. Na die studie voelde hij zich meer thuis in de zakelijke dienstverlening en begon een carrière als kwalitatief marktonderzoeker. In 1990 begon hij een eigen bureau voor loopbaanbegeleiding, outplacement, psychologisch onderzoek, effectiviteitstraining en coaching. Hij ontwikkelde een helder concept voor de in te richten dienstverlening. Kernbegrippen daarin waren en zijn: verantwoordelijkheid dragen voor je werk naar cliënt en de opdrachtgever, respect, professionaliteit en voortdurend besef van kwaliteit. Transparantie in het werk en regelmatig intervisie horen daarbij. En omdat het werk van een adviseur een live optreden is , moet het in één keer goed zijn. De cliënten waarderen met name de diepgang van de gesprekken (bij zingevingsvragen, balansproblemen en keuzemomenten) en de persoonlijke stijl van de adviseur als sparringpartner. Daarnaast wordt het als prettig ervaren dat het doel en de voortgang van het programma streng bewaakt wordt. Om de klanttevredenheid te borgen heeft het bureau in 1993 reeds het ISO 9001 certificaat verworven en dat leidt al 17 jaar tot een constant hoog kwaliteitsniveau. Ook is het bureau al vier jaar door CEDEO gecertificeerd en behaalde het bij de laatste meting een klanttevredenheid van 94%. Ben Tomee is door het CMI op het hoogste niveau gecertificeerd als loopbaanadviseur.

Bekijk de Berichten van Ben Chr. Tomee
Bekijk de HRbase pagina van Ben Chr. Tomee



Monique Dankers-van der Spek

Organisatieontwikkeling

Monique Dankers-van der SpekIr. Monique Dankers-van der Spek (1954) studeerde organisatiesociologie aan de universiteit in Wageningen. Zij volgde verschillende trainersopleidingen bij onder meer Frank Oomkes, Hans Korteweg, Elisabeth Kübler-Ross en de Interactie Academie in België.
Sinds 1988 is zij eigenaar, onderzoeker, adviseur, trainer, coach en interim-manager bij Yessence Training en Advies, www.yessence.nl. Zij werkte ook vijf jaar als docent sociale en communicatieve vaardigheden aan een hogeschool.
De passie van Monique is het stimuleren van ontwikkelingsprocessen van mensen, teams en organisaties. Zij schreef hierover verschillende artikelen en de boeken: Elk probleem draagt een geschenk in zich (1993); Communicatie en teamwork in de lerende organisatie (2000), de driedelige serie over Studieloopbaanontwikkeling in het HBO: Beroepsgeschikt, Stagebekwaam en Van stage naar afstuderen (2006-2008) en Samenwerken in organisaties (2010).Ir. Monique Dankers-van der Spek (1954) studeerde organisatiesociologie aan de universiteit in Wageningen. Zij volgde verschillende trainersopleidingen bij onder meer Frank Oomkes, Hans Korteweg, Elisabeth Kübler-Ross en de Interactie Academie in België.
Sinds 1988 is zij eigenaar, onderzoeker, adviseur, trainer, coach en interim-manager bij Yessence Training en Advies, www.yessence.nl. Zij werkte ook vijf jaar als docent sociale en communicatieve vaardigheden aan een hogeschool.
De passie van Monique is het stimuleren van ontwikkelingsprocessen van mensen, teams en organisaties. Zij schreef hierover verschillende artikelen en de boeken: Elk probleem draagt een geschenk in zich (1993); Communicatie en teamwork in de lerende organisatie (2000), de driedelige serie over Studieloopbaanontwikkeling in het HBO: Beroepsgeschikt, Stagebekwaam en Van stage naar afstuderen (2006-2008) en Samenwerken in organisaties (2010).

Bekijk de Berichten van Monique Dankers-van der Spek
Bekijk de HRbase pagina van Monique Dankers-van der Spek



Martijn Schaeffer

Payrolling

Martijn SchaefferMartijn Schaeffer is directeur van Payrault (www.payrault.nl). Naast een generalist binnen het HR werkveld is Martijn specialist op het gebied van flexibilisering. Binnen Randstad Nederland heeft Martijn 8 jaar in verschillende functies gewerkt. Hij heeft veel ervaring met werving en selectie, uitzenden, detacheren en payrolling. Wat payrolling betreft speelt Martijn met Payrault in op de toenemende vraag naar flexibiliteit. Payrault richt zich op betrouwbare en transparante verloning van medewerkers voor ondernemers. Op andere HR onderwerpen als strategische personeelsplanning, pensioen en arbeidsvoorwaarden heeft Martijn bij PGGM zijn kennis en ervaring verbreed en verdiept. In zijn vrije tijd brengt Martijn graag tijd door met zijn vrouw en 2 kinderen. Hij squasht, fietst en drinkt graag een goed glas wijn.

Bekijk de Berichten van Martijn Schaeffer
Bekijk de HRbase pagina van Martijn Schaeffer



Rogier Kerkhof

Pensioenen

Rogier KerkhofKerkhof (1975) studeerde fiscale economie in Rotterdam en trad aansluitend in dienst van ING, eerst als managementtrainee en na 1 jaar als teammanager.
Zijn loopbaan heeft sinds het begin in het teken gestaan van pensioenen. Zo vervulde hij onder meer de functie van hoofd fiscaal-juridische zaken in het pensioenbedrijf van Nationale-Nederlanden en was hij verantwoordelijk voor de implementatie van verandertrajecten. In 2006 volgde hij een managementopleiding aan INSEAD. Zijn laatste functie binnen Nationale-Nederlanden was die van director MKB/Midcorporates.
Na een jaar partner te zijn geweest bij een middelgroot actuarieel pensioenadviesbureau is hij begin 2010 overgestapt naar Hay Group, Pension & Actuarial Services, alwaar hij de functie van director bekleed. Rogier is met name gespecialiseerd in de pensioenproblematiek van ondernemingen, waaronder het doorvoeren van regelingswijzigingen, onderhandelingstrajecten met verzekeraars en communicatie met ondernemingsraden e.d. Daarnaast adviseert hij directieleden en bestuursleden over hun eigen pensioenregeling. Naast zijn werk is Rogier gastdocent op de postdoctorale controllersopleiding van de Erasmus Universiteit en geeft hij diverse trainingen.
Hay Group is een wereldwijde onderneming die in Nederland ongeveer 170 professionals in huis heeft. Hay Group is centraal in Nederland gevestigd (Zeist) en is als geen ander in staat om pensioenproblemen te bezien vanuit een totaal beloningsperspectief. Hiermee neemt zij een unieke positie in in de Nederlandse markt.
Rogier is getrouwd, vader van twee dochters en is woonachtig in Rotterdam. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met zeilen, golfen en zijn gezin.
Kerkhof (1975) studeerde fiscale economie in Rotterdam en trad aansluitend in dienst van ING, eerst als managementtrainee en na 1 jaar als teammanager.
Zijn loopbaan heeft sinds het begin in het teken gestaan van pensioenen. Zo vervulde hij onder meer de functie van hoofd fiscaal-juridische zaken in het pensioenbedrijf van Nationale-Nederlanden en was hij verantwoordelijk voor de implementatie van verandertrajecten. In 2006 volgde hij een managementopleiding aan INSEAD. Zijn laatste functie binnen Nationale-Nederlanden was die van director MKB/Midcorporates.
Na een jaar partner te zijn geweest bij een middelgroot actuarieel pensioenadviesbureau is hij begin 2010 overgestapt naar Hay Group, Pension & Actuarial Services, alwaar hij de functie van director bekleed. Rogier is met name gespecialiseerd in de pensioenproblematiek van ondernemingen, waaronder het doorvoeren van regelingswijzigingen, onderhandelingstrajecten met verzekeraars en communicatie met ondernemingsraden e.d. Daarnaast adviseert hij directieleden en bestuursleden over hun eigen pensioenregeling. Naast zijn werk is Rogier gastdocent op de postdoctorale controllersopleiding van de Erasmus Universiteit en geeft hij diverse trainingen.
Hay Group is een wereldwijde onderneming die in Nederland ongeveer 170 professionals in huis heeft. Hay Group is centraal in Nederland gevestigd (Zeist) en is als geen ander in staat om pensioenproblemen te bezien vanuit een totaal beloningsperspectief. Hiermee neemt zij een unieke positie in in de Nederlandse markt.
Rogier is getrouwd, vader van twee dochters en is woonachtig in Rotterdam. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met zeilen, golfen en zijn gezin.

Bekijk de Berichten van Rogier Kerkhof
Bekijk de HRbase pagina van Rogier Kerkhof



Emilie Schols

Pensioenen

Emilie ScholsEmilie Schols is allround pensioenjurist en houdt zich ook bezig met de communicatie van pensioen. Zij is partner van Schols & de Lange pensioenconsultancy. Emilie heeft een aantal boeken op pensioengebied op haar naam staan. Zij publiceert regelmatig in vakbladen en treedt op als docent/trainer. In 2009 promoveerde zij aan de Universiteit van Tilburg. Emilie is getrouwd, heeft drie kinderen en drie kleinkinderen.

Bekijk de Berichten van Emilie Schols
Bekijk de HRbase pagina van Emilie Schols



Marlies Brenters

Psychologie op de werkvloer

Marlies BrentersMarlies Brenters is organisatiepsycholoog met als aandachtsgebied de Jungiaanse psychologie. 'Ken uzelf', de aloude aansporing om inzicht te krijgen in wat jezelf maar ook anderen drijft en motiveert, ziet ze als essentieel om de werkelijkheid te begrijpen en voor jezelf de juiste keuzes te maken. Ze is oprichter/directeur van Personal Deal (www.personaldeal.nl, www.yourpersonaldeal.nl) van waaruit ze diensten aanbiedt om mensen te matchen met een baan in de context van een specifieke organisatie. Vanuit de idee dat het niet alleen gaat om een fit tussen een medewerker en de baan zelf, maar ook om de werkomgeving en om de waarden die een organisatie uitdraagt. Ze werkte als veranderkundige en consultant voor diverse profit en non-profit organisaties. Ze is auteur van De organisatie als netwerk over de organisatie als dynamisch systeem, Een vrouw heeft zeven gezichten en Mannen in soorten en maten over archetypen en De Carrière Code over de relatie tussen persoonlijkheid en werk. Daarnaast is ze lid van de Raad van Toezicht van Stichting AAP.

Bekijk de Berichten van Marlies Brenters
Bekijk de HRbase pagina van Marlies Brenters



Tony Postema

Psychosociale problemen

Tony PostemaTony Postema is Coach en 35 jaar en oprichtster van Tony Postema Coaching. Haar levenservaring, een zogeheten achtbaan, maakt dat zij goed is in wat zij doet. Haar vak is haar passie. Zij is zowel aards als spiritueel en stemt af op wie zij tegenover zich heeft.
Naast dat zij geboren is met een hoge vorm van helderhoren en heldervoelen is zij opgeleid tot Matrix Coach en gebruikt zij de technieken van de Neurosemantiek (een afgeleide van NLP).
Werkzaam voor zowel de particuliere als de zakelijke markt, ligt haar kracht in de analyse. Transformatiepunten snel traceren en hier tools voor aanreiken. Binnen de HRmarkt helpt zij HRmanager om te gaan met psycho sociale problemen die voorkomen op elke werkvloer. Door het aandragen van oplossingen en aangeven hoe deze het beste kunnen worden geïmplementeerd.
Doelstelling van Tony Postema: Ik hoop mensen/bedrijven tools aan te mogen reiken zodat /ze los komen van emoties. De speler blijven en niet de bal worden. De hoogste vorm van vrijheid aan te mogen reiken door mensen tools aan te bieden zodat ze weten hoe met emoties om te gaan. Wel alle emoties mogen ervaren maar er niet stuurbaar door te worden.
Zij heeft inmiddels 14 jaar aan werkervaring in verschillende branches en functies; 8 jaar sales- en 6 jaar managementervaring.

Bekijk de Berichten van Tony Postema
Bekijk de HRbase pagina van Tony Postema



Nicole van der Meulen

Talentmanagement & HRD

Nicole van der MeulenDrs. Nicole van der Meulen studeerde Arbeids- & Organisatie psychologie aan de Vrije universiteit van Amsterdam. Als Senior consultant, projectmanager en trainer heeft zij voor diverse mulitnationals ontwikkeltrajecten ontwikkeld en geïmplementeerd, altijd met een duidelijke focus op het organisatierendement. Zij heeft als consultant bij PiCompany een ruime ervaring opgedaan op het vlak van E-HRM, Competentie- en Performance management. Al vrij vroeg in haar loopbaan ontstond haar interesse voor innovatieve HRD oplossingen zoals E-learning, E-coaching en blended learning en volgde zij de Post-HBO opleiding tot E-learning ontwikkelaar aan Fontys Hogescholen. De afgelopen jaren heeft zij zich verder gespecialiseerd in Talentmanagement, HRD en E-HRM. Nicole werkt als projectmanager en consultant bij Bloomville.
nl.linkedin.com/in/nicolevandermeulen twitter.com/NicolevdMeulen

Bekijk de Berichten van Nicole van der Meulen
Bekijk de HRbase pagina van Nicole van der Meulen



Robert Haringsma

Talentontwikkeling & Organisatieverandering

Robert HaringsmaRobert Haringsma is oprichter van Het Instituut voor Positieve Psychologie (IvPP). Daarnaast is hij onderzoeker aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij doet daar onderzoek naar de werkzaamheid van training en coaching. In 2012 schreef hij naar aanleiding van dat onderzoek “Vergroot je Zelfvertrouwen”, een wetenschappelijk onderbouwd praktijkboek.
Met het Instituut voor Positieve Psychologie verzorgt hij training en coaching op het gebied van zelfvertrouwen, persoonlijke effectiviteit, assertiviteit, talentontwikkeling en het versterken van de vitaliteit. Daarnaast geeft hij organisatieadvies en workshops over het effect van gelukkige werknemers binnen organisaties.

Bekijk de Berichten van Robert Haringsma
Bekijk de HRbase pagina van Robert Haringsma



Woody van Olffen

Talentontwikkeling & Organisatieverandering

Woody van OlffenWoody van Olffen (1969) combineert academisch met practisch consultancywerk. Hij is als universitair hoofddocent Strategie en Organisatie verbonden aan de Rotterdam School of Management (RSM) van de Erasmus universiteit in Rotterdam. Daarnaast werkt hij als senior consultant/ academic associate voor AMI Consultancy in Maastricht en Den Haag.
Woody's academische loopbaan begon aan de Universiteit Maastricht, waar hij in 1999 promoveerde op een onderzoek naar de invloed van persoonlijkheidssamenstelling van management teams op hun gedrag en resultaten. In Maastricht ontwikkelde en doceerde Woody onderwijs op het gebied van human resources, organisatieverandering, -ontwikkeling en consultancy. In 2007 verruilde hij Maastricht voor de Erasmus Universiteit in Rotterdam, waar hij met name strategie en strategieontwikkeling doceert. Woody's wetenschappelijke onderzoek richt zich op een breed scala aan onderwerpen uit de organisatiekunde, varierend van de invloed van persoonlijkheid, determinanten van organisatiebinding ('commitment') en teamontwikkeling. Zijn werk is gepubliceerd in internationale wetenschappelijke toptijdschriften zoals de Academy of Management Journal, Journal of Applied Psychology en Strategic Management Journal. Naast zijn wetenschappelijke werk heeft Woody zich over de jaren door scholing en oefening bekwaamd in persoonlijke begeleiding en coaching. Hij is lid van de Raad van Advies van het Tijdschrift voor Coaching. Als adviseur bij AMI richt zijn werk zich dan ook met name op de verbinding tussen verandering van individuen, groepen en organisaties. Hij begeleidt en adviseert hier bij organisatieveranderingen en talentontwikkelingsprogramma's. Naast zijn werk is zijn grootste plezier gelegen in het zijn van een lieve echtgenoot en vader van drie kinderen.

Bekijk de Berichten van Woody van Olffen
Bekijk de HRbase pagina van Woody van Olffen



Jacco van den Berg

Trainingen & Opleidingen

Jacco van den BergDrs. Jacco van den Berg is oprichter van Van den Berg Training & Advies en partner van GRIP op leiderschap en oprichter discussiegroep Overspoeld door schaarste. Hij traint al meer dan vijftien jaar op het gebied van het performance- en competentiemanagement, MD, (loopbaan)coachen en leiderschapsontwikkeling. Over de onderwerpen werving en selectie, beoordelings- en functioneringsgesprekken, Persoonlijk OntwikkelingsPlan (POP)-gesprekken, coachen, 360°-feedback, leidinggeven, ziekteverzuim schreef hij vele boeken en artikelen. Hij is auteur van de boeken Overspoeld door schaarste, Het GROTE gesprekkenboek, Handboek Werving & Selectie, POP in Nederland, Professioneel coachen en Werving en Selectie in 100 vragen. Wekelijks levert hij een bijdrage aan de rubriek Verdien ik wel genoeg? in VolkskrantBanen en hij is columnist van de rubriek P&O op Rapport van het blad Personeelbeleid.

Bekijk de Berichten van Jacco van den Berg
Bekijk de HRbase pagina van Jacco van den Berg



Theo Willemse

Verslaving en Werk

Theo WillemseTheo Willemse (1947) is vennoot bij Consistent VOF verslavingspraktijk. Dit is een particuliere praktijk voor behandeling en advies bij verslavingsproblemen. Hij adviseert bedrijven en organisaties in de aanpak van verslavingsproblemen op het werk.
Theo Willemse werkte o.m. in de detailhandel en grootwinkelbedrijf. Na universitaire studie vervulde hij management- en directiefuncties in de geestelijke gezondheidszorg, juridische dienstverlening, verslavingszorg en hij vervulde bestuurlijke functies. Studie: Masters Andragologie (veranderkunde) met specialisaties psychologie en organisatieleer. Verdere scholing in management, filosofie en coaching.

Bekijk de Berichten van Theo Willemse
Bekijk de HRbase pagina van Theo Willemse



Onica van Heusden

Verzuim

Onica van HeusdenOnica van Heusden (1984) deed een HBO dansopleiding en kreeg in 2000 een ernstig auto-ongeluk. Na haar herstel volgde zij een verkorte opleiding tot management assistente en vervolgde deze met een post HBO personeelsmanagement. Na 1,5 jaar in de re-integratie en HR werkzaam te zijn geweest voerde zij, als freelancer, diverse opdrachten uit op HR vlak waaronder bij ABN AMRO.
In 2005 richtte zij vanuit die constructie het detacheringsbureau HRM Business Solutions op voor (interim)HR professionals en secretaresses. In 2006 voegde zij daar het re-integratiebureau Young People Solutions aan toe; gericht op jongeren met complexe problematiek.
Eind 2007 vervolgde zij haar freelance opdrachten op het gebied van Recruitment en Interim waaronder bij Funktiemediair.
Begin 2008 startte zij als HR manager bij WerkZorg en is recentelijk ingestapt als vennoot. WerkZorg houdt zich bezig met verzuimpreventie en -beheer, re-integratie en outplacement. WerkZorg richt haar aandacht op de oorzaak van (verzuim) problematiek en organiseert en regisseert ketenzorg (zorg-, hulp-, en dienstverleners) waarbij de problematiek wordt opgepakt separaat aan directe werkhervatting. WerkZorg ontwikkelde het zg. 12 leefgebiedenmodel van waaruit zij de oorzaak van problematiek herleiden en van daaruit naar verbetering van kwaliteit van leven werken.

Bekijk de Berichten van Onica van Heusden
Bekijk de HRbase pagina van Onica van Heusden



Mark Idzinga

Verzuim

Mark IdzingaMark Idzinga heeft bedrijfskunde gestudeerd in Groningen. Kort na zijn studie ging hij aan de slag bij een traditionele arbodienst als accountmanager/klantadviseur. Door veel met klanten in gesprek te zijn, merkte hij dat er een complete "mismatch" was tussen de vraag van de MKB-klanten en de diensten die werden aangeboden door traditionele arbodiensten. Gevolg: veel ontevredenheid in de markt.
Dit was voor hem aanleiding om in 2004 zijn baan op te zeggen en bedrijven zelfstandig te gaan adviseren. Inmiddels houdt hij zich al (bijna) 10 jaar bezig met de materie rondom ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid en heeft hij de afgelopen jaren enkele honderden bedrijven ondersteund en geadviseerd op dit gebied. Mark Idzinga is eigenaar van Midz.nl en mede eigenaar van Horecarbo BV.
Mark Idzinga is Register Casemanager en als zodanig aangesloten bij de RNVC, de beroepsvereniging voor Register Case- en Caremanagers.
Alle artikelen van Mark zijn ook na te lezen op zijn blog: www.markidzinga.nl.

Bekijk de Berichten van Mark Idzinga
Bekijk de HRbase pagina van Mark Idzinga



Michiel Cobben

Werving

Michiel CobbenIng. Michiel J.B. Cobben (1965) studeerde bedrijfskunde aan de HTS te Eindhoven en is vervolgens gaan werken bij de ABN Amro Bank, eerst als trainee, later als Account Manager. Van 1992 tot 1997 werkte hij als consultant bij een van de grootste werving- en selctiebedrijven in Europa in 1997 richtte hij, samen met Arnold van Tulder, het bedrijf Cobben & Van Tulder op.
Cobben en van Tulder is een gerenommeerde partij op het gebied van werving, selectie en executive search van marketing en salespersoneel. Het bedrijf heeft opdrachtgevers in diverse branches en van groot tot klein. Cobben en van Tulder interim is daarnaast actief in het bemiddelen van freelancers binnen marketing en sales. Een groeiend aantal mensen voelt minder de behoefte zich langere tijd aan een bedrijf te binden en geeft er de voorkeur aan zijn kennis op projectbasis, voor korte vastomlijnde projecten in te zetten.
Michiel Cobben schrijft sinds enkele jaren de nieuwsbrief voor zijn bedrijf, waarin maandelijks informatie gegeven wordt over actuele ontwikkelingen in de markt en de visie van Cobben en Van Tulder hierop. In de visie van Michiel Cobben zijn bedrijven succesvol met als enige reden dat ze beter dan hun concurrenten in staat zijn de juiste mensen te kunnen binden. Mensen zijn de enige echte USP's van een bedrijf. Aandacht voor werving en selectie is dan ook essentieel en bedrijven die hier bewust mee omgaan presteren beter.
Zijn vrije tijd brengt hij door met zijn gezin (vrouw en drie kinderen ) fietsen (mountainbike in de winter en racefiets in de zomer) en met schrijven. Als amateurschrijver is het zijn droom om zijn roman uitgegeven te krijgen.

Bekijk de Berichten van Michiel Cobben
Bekijk de HRbase pagina van Michiel Cobben



Michel den Daas

WervingMichel den Daas

Directeur Eigenaar Consultant, Recruiter, personeel op MBO+ en HBO

 

Pienk, Office Professionals helpt organisaties beter te functioneren en meer omzet te genereren door personeel te leveren dat het verschil maakt.

Bekijk de Berichten van Michel den Daas
Bekijk de HRbase pagina van Michel den Daas



Guido Heezen

Arbeidsmarkt

Guido HeezenOprichter van Effectory (specialist in medewerkersonderzoek), Customeyes (specialist in klantenonderzoek) en WUA! (specialist in het meten van web performance).
In het dagelijks leven werkzaam bij Effectory en spreker op bijeenkomsten, congressen en in bestuurskamers.

Bekijk de Berichten van Guido Heezen
Bekijk de HRbase pagina van Guido Heezen


 

Christianne van de Pas

HRM-van-de-toekomst
Christianne van de Pas is arbeids- en organisatiepsycholoog, in HR sinds 1989. Werkzaam geweest in vast dienstverband voor DSM, Royal Haskoning en Shell. Sinds 2002 zelfstandig HR-actief voor grote en kleinere ondernemingen. Veel ervaring met HR in overhead-afdelingen, maar ook met projectleiding bij krimp-reorganisaties en bij verkoop van bedrijfsonderdelen. Al een hele poos geboeid door de ontwikkeling van het HR-werkveld en vooral door het fenomeen dat deze ontwikkeling maar niet wil doorzetten! Nu in de gelegenheid om ‘het HRM-van-de-toekomst’ een zetje te geven als één van de bloggers voor HRbase. De blogs worden een mix vanuit wetenschap, eigen ervaring, praktijkvoorbeelden-NL en praktijkvoorbeelden buiten-NL. Over hoe HRM óók kan. En wat ervoor nodig is om uw HR-praktijk in beweging te zetten. www.hr-at-the-workplace.nl

 

Bekijk de Berichten van Christianne van de Pas
Bekijk de HRbase pagina van Christianne van de Pas


 

Kai Grunewald

Arbeidsbemiddeling
Kai Grunewald (1975) is getrouwd, heeft 2 kinderen en woont in Eindhoven. Hij werkt sinds 2010 bij Yacht als Senior Businessmanager. In die rol is hij verantwoordelijk voor de businessunit HRM zuid Nederland (alles beneden de rivieren). In die hoedanigheid bemiddelt hij HR-professionals naar interimopdrachten en bewaakt hij daarnaast ook inhoudelijk de HRM-competentie binnen zijn unit.
Sinds 2002 is hij al werkzaam in de arbeidsbemiddeling. Alle aspecten van het instroomproces, zoals werving, selectie, recruitment en matching zijn daarbij veelvuldig aan bod gekomen. Later is hij zich daarnaast ook gaan richten op Training en Development en heeft hij onder meer traineeprogramma’s ontworpen voor multinationals. In de laatste jaren is hij zich steeds meer gaan interesseren voor en richten op het bredere HRM-spectrum. In 2013 heeft hij zijn bachelor HRM behaald en is hij afgestudeerd met een scriptie die zijn visie beschrijft over het werkveld HRM in 2025.
Door zich daar zo in te verdiepen, heeft hij ook zijn eigen missie gevonden. Hij wil een bijdrage leveren aan het veranderen van het HRM-werkveld. Hij streeft naar een toekomstbestendig systeem dat aansluit op de snel veranderende wereld. nl.linkedin.com/in/grunewaldkai/@kai_grunewald

Bekijk de Berichten van Kai Grunewald
Bekijk de HRbase pagina van Kai Grunewald


 

Stephan Corporaal

Wetenschap

Stephan Corporaal is onderzoeker bij Saxion en is bezig met een promotie-onderzoek over Generatie Y bij de Open Universiteit. Zijn doel is om wetenschap, praktijk en onderwijs met elkaar te verbinden. Daarom besteedt hij veel tijd aan het bezoeken van organisaties en probeert hij met hen actuele wetenschappelijke inzichten te vertalen naar innovatieve, praktijkgerichte interventies. Dat levert onder meer veel prikkelende artikelen en blogs op over allerlei uitdagingen op HRM-gebied. De afgelopen jaren heeft hij zich gericht op de thema's als jonge medewerkers, de toegevoegde waarde van HRM en nieuwe manieren van werken en organiseren. Hij hoopt met zijn blogs veel discussie uit te lokken.

Bekijk de Berichten van Stephan Corporaal
Bekijk de HRbase pagina van Stephan Corporaal