Ardienne Verhoeven
  • Vrouw
  • Berlicum
  • Nederland
  • 2-5
Deel op Facebook
Deze content delen
 

De pagina van Ardienne Verhoeven

Laatste wijziging

HR-bericht van Ardienne Verhoeven

Het gaat mis als je wat anders krijgt dan je verwacht

Het managen van verwachtingen is in ons vak een onderbelicht aspect. Terwijl het werkende leven er juist vol van is: een salaris dat je verwacht, complimenten van een manager, gedrag van collega's, doorgroeimogelijkheden. We spreken de verwachtingen  zelden uit en toetsen ze zelden. En dat kan zorgen voor teleurstellingen. Voor sommige verwachtingen stappen we daar snel overheen, zoals de inhoud van het kerstpakket bv.  Maar  soms zijn deze van cruciaal belang. voor nieuwe medewerkers bij…Bekijk meer
Woensdag
HR-bericht van Ardienne Verhoeven

Investeren in onboarding: cijfers en metrics

Waarom zou je investeren in onboarding? Wat levert het je op? Daarvoor zijn cijfers nodig. Laten we er eens een aantal op een rijtje zetten. En kijken welke metrics je kunt gebruiken om te meten of, wat en hoe je de onboarding wilt veranderen.In het kort een paar cijfers uit algemene onderzoeken naar onboarding: 1. Wat zie je bij slechte of geen onboarding? Een hoog percentage ongewenst voortijdig vertrek. Meer dan de helft (51 procent) van de vertrekkers maakt die beslissing binnen een half…Bekijk meer
14 Maart
Het HR nieuwsitem van Ardienne Verhoeven werd weergegeven

Teleurgestelde nieuwe medewerkers vertrekken. Wat nu?

Mensen die op zoek gaan naar een nieuwe baan, hebben wat gemeen: ze zoeken naar informatie. Maar daar is iets bijzonders mee aan de hand: ze zoeken vooral naar informatie over wat ze gaan krijgen en veel minder over wat ze gaan brengen. En daar gaat het mis. Hierdoor ontstaan teleurstellingen en voortijdig vertrek.‘Kijk eens wat je krijgt’ Onze communicatie met kandidaten op de arbeidsmarkt is gericht op ‘kijk eens wat je hier krijgt’. De verkoop van ons bedrijf. Een aantrekkelijke baan, fijne…Bekijk meer
18 Januari
HR-bericht van Ardienne Verhoeven

Teleurgestelde nieuwe medewerkers vertrekken. Wat nu?

Mensen die op zoek gaan naar een nieuwe baan, hebben wat gemeen: ze zoeken naar informatie. Maar daar is iets bijzonders mee aan de hand: ze zoeken vooral naar informatie over wat ze gaan krijgen en veel minder over wat ze gaan brengen. En daar gaat het mis. Hierdoor ontstaan teleurstellingen en voortijdig vertrek.‘Kijk eens wat je krijgt’ Onze communicatie met kandidaten op de arbeidsmarkt is gericht op ‘kijk eens wat je hier krijgt’. De verkoop van ons bedrijf. Een aantrekkelijke baan, fijne…Bekijk meer
16 Januari
Het HR nieuwsitem van Ardienne Verhoeven werd weergegeven

Nieuwe medewerkers klagen helaas buiten de deur.

Wanneer het nieuwe medewerkers tegenvalt, vertellen ze dat vaak tegen buitenstaanders of ze blijven stil. Vervelend om dat zelf niet te weten. Want het is slecht voor je employer brand en de betrokkenheid en retentie van nieuwkomers. Hoe zit dat en wat doe je er aan? 60% van de nieuwkomers valt het tegen  Wanneer een nieuwe medewerker start bij je organisatie wil je graag dat hij het goed naar zijn zin heeft. Maar dat is nogal eens anders. 60% van de nieuwkomers vindt het tegenvallen, blijkt…Bekijk meer
13 December 2017
HR-bericht van Ardienne Verhoeven

Nieuwe medewerkers klagen helaas buiten de deur.

Wanneer het nieuwe medewerkers tegenvalt, vertellen ze dat vaak tegen buitenstaanders of ze blijven stil. Vervelend om dat zelf niet te weten. Want het is slecht voor je employer brand en de betrokkenheid en retentie van nieuwkomers. Hoe zit dat en wat doe je er aan? 60% van de nieuwkomers valt het tegen  Wanneer een nieuwe medewerker start bij je organisatie wil je graag dat hij het goed naar zijn zin heeft. Maar dat is nogal eens anders. 60% van de nieuwkomers vindt het tegenvallen, blijkt…Bekijk meer
12 December 2017
Het HR nieuwsitem van Ardienne Verhoeven werd weergegeven

Word jij binnenkort vervangen door een chatbot?

De toekomst is aan wendbare, lerende, kostenefficiënte organisaties, die de capaciteiten van hun workforce mee laten bewegen  veranderingen.  Snel de juiste mensen en competenties vinden en behouden wordt belangrijker dan ooit. Zijn wij daar zelf wel zo goed in of kunnen we dat beter overlaten aan de techniek?Artificial…Bekijk meer
9 November 2017
HR-bericht van Ardienne Verhoeven

Word jij binnenkort vervangen door een chatbot?

De toekomst is aan wendbare, lerende, kostenefficiënte organisaties, die de capaciteiten van hun workforce mee laten bewegen  veranderingen.  Snel de juiste mensen en competenties vinden en behouden wordt belangrijker dan ooit. Zijn wij daar zelf wel zo goed in of kunnen we dat beter overlaten aan de techniek?Artificial…Bekijk meer
7 November 2017

Profiel informatie

Bij welk bedrijf ben je werkzaam?
Workwonders
Webadres bedrijf:
http://www.workwonders.nl
Aantal werknemers werkzaam bij bedrijf
2-5
In welke bedrijfstak ben je werkzaam?
Zakelijke dienstverlening
Functie
Anders
Indien anders, vul hieronder uw functie in:
Recruitment en onboarding expert en auteur
Is dit een leidinggevende functie?
Nee

HR Berichten van Ardienne Verhoeven

Het gaat mis als je wat anders krijgt dan je verwacht

Het managen van verwachtingen is in ons vak een onderbelicht aspect. Terwijl het werkende leven er juist vol van is: een salaris dat je verwacht, complimenten van een manager, gedrag van collega's, doorgroeimogelijkheden. We spreken de verwachtingen  zelden uit en toetsen ze zelden. En dat kan zorgen voor teleurstellingen. Voor sommige verwachtingen stappen we daar snel overheen, zoals de inhoud van het kerstpakket bv.  Maar  soms zijn deze van cruciaal belang. voor nieuwe medewerkers bij…

Lees verder

Geplaatst op 20 juni 2018 at 12:34pm —

Investeren in onboarding: cijfers en metrics

Waarom zou je investeren in onboarding? Wat levert het je op? Daarvoor zijn cijfers nodig. Laten we er eens een aantal op een rijtje zetten. En kijken welke metrics je kunt gebruiken om te meten of, wat en hoe je de onboarding wilt veranderen.

In het kort een paar cijfers uit algemene onderzoeken naar onboarding:





1. Wat zie je bij slechte of geen onboarding?

  •  Een hoog percentage ongewenst voortijdig vertrek. Meer dan de…
Lees verder

Geplaatst op 14 maart 2018 at 10:00pm —

Teleurgestelde nieuwe medewerkers vertrekken. Wat nu?

Mensen die op zoek gaan naar een nieuwe baan, hebben wat gemeen: ze zoeken naar informatie. Maar daar is iets bijzonders mee aan de hand: ze zoeken vooral naar informatie over wat ze gaan krijgen en veel minder over wat ze gaan brengen. En daar gaat het mis. Hierdoor ontstaan teleurstellingen en voortijdig vertrek.

‘Kijk eens wat je krijgt’

Onze communicatie met kandidaten op de arbeidsmarkt is gericht op ‘kijk eens wat je hier krijgt’. De verkoop van ons…

Lees verder

Geplaatst op 16 januari 2018 at 7:30pm —

Nieuwe medewerkers klagen helaas buiten de deur.

Wanneer het nieuwe medewerkers tegenvalt, vertellen ze dat vaak tegen buitenstaanders of ze blijven stil. Vervelend om dat zelf niet te weten. Want het is slecht voor je employer brand en de betrokkenheid en retentie van nieuwkomers. Hoe zit dat en wat doe je er aan? 

60% van de nieuwkomers valt het tegen 

Wanneer een nieuwe medewerker start bij je organisatie wil je graag dat hij het goed naar zijn zin heeft. Maar dat is nogal eens anders. 60%…

Lees verder

Geplaatst op 12 december 2017 at 1:00pm —

Word jij binnenkort vervangen door een chatbot?

De toekomst is aan wendbare, lerende, kostenefficiënte organisaties, die de capaciteiten van hun workforce mee laten bewegen  veranderingen.  Snel de juiste mensen en competenties vinden en behouden wordt belangrijker dan ooit. Zijn wij daar zelf wel zo goed in of kunnen we dat beter overlaten aan de…

Lees verder

Geplaatst op 7 november 2017 at 2:10pm —

Prikbord

Je moet lid zijn van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland om reacties te kunnen toevoegen!

Word lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland

  • Nog geen reacties
 
 
 

Volg ons ook via

   

Meest gelezen vandaag

HR nieuws

HR onderzoek

+ Toevoegen               Alles bekijken

HR Marktplaats

+ Toevoegen               Alles bekijken