Inge Beckers
  • 47, Vrouw
  • Amsterdam
  • Nederland
  • freelance
Deel op Facebook
Deze content delen

De contacten van Inge Beckers

  • Diana Russo
  • Kees van Kaam mba
  • Marco Tieleman
  • Martine Behrens
  • Peter Burgerjon
  • Frank van Os
  • Rosemarie Rops
  • Marja Verhoeve
  • Mieke Wobben
  • Jolande Bernards
  • Albert Goldsteen
  • Themelis Cuiper
  • Conny de Laat
  • Marco Winkel
  • Karin Tempelaar

Inge Beckers's HR berichten

Enquete: Hoe zorg je voor betrokken medewerkers?

Weet jij wat bijdraagt aan betrokkenheid? Wij zijn benieuwd wat jij – HR-professionals van #HRbase – hierover kunt vertellen. Heb je een mening, ideeën of ervaringen rond medewerker engagement? Zijn…Lees verder

Gestart op 13 April

Stop met branding. Start met bonding!

We zien de laatste jaren een fundamentele verschuiving in de betekenis van merken. De waarde van het merk heeft zich ontwikkeld van functioneel, naar meer emotioneel, naar – vandaag de dag – een…Lees verder

Lees meer HR artikelen over: MVO, netwerkorganisatie, innovatie, branding, identity

Gestart op 6 Februari 2015

Geklaag over de werkgever op Twitter (ea sociale media) - Wat doe jij?
2 reacties

Wat doe je? Je nadert een ontslag golf. Je bent druk met alle voorbereidingen.Spreekt met managers en directieleden.Je bereidt de broodnodige krimp zo zorgvuldig mogelijk voor.Ondertussen broeit het…Lees verder

Lees meer HR artikelen over: employerbrand, socialmedia, werkgeversmerk, imagoschade, ontslag

Eerste bericht geplaatst op . Laatste reactie door Inge Beckers 7 Juni 2012.

Ontslagen bij reorganisaties integer communiceren

Voor het eerst in jaren hebben veel communicatieprofessionals en HR-adviseurs te maken met reorganisaties met afstoting van bedrijfsonderdelen, het opgeven van taken en zelfs ontslag van medewerkers.…Lees verder

Lees meer HR artikelen over: employer branding, interne communicatie, verandering, reorganisatie, arbeidsmarkt

Gestart op 14 Februari 2012

 

De pagina van Inge Beckers

Wat kan ik voor je betekenen?

MOTTO: ENGAGED PEOPLE. GREAT COMPANIES. BETTER WORLD.

Ik zet mij in voor HR-Communicatie. Dit vakgebied ontfermt zich over de vraag:
‘Hoe informeer, motiveer en verbind je (toekomstige) medewerkers?’ Ik help organisaties bij het vergroten van de bekendheid van het (werkgevers)merk en met het positief beïnvloeden van de tevredenheid van medewerkers via interactieve interventies.

Een interventie is een actieve, bewuste en geplande ingreep in een groep om het functioneren van de groep te verbeteren. Ik ben een professionele communicatie/project manager met oog voor wat de mens in een organisatie beweegt. Ik weet positieve ‘vibes’ rond merkwaarden te creëren.

Organisaties vragen mijn inzet als zij:
> bekendheid van het werkgeversmerk willen vergroten (arbeidsmarkt)
> (interne) sociale media willen inzetten (voor professionalisering)
> hoger willen scoren met hun klant- of medewerkerstevredenheid
> sneller willen schakelen met hun vaste en flexibele talenten
> onderlinge en integrale samenwerking willen bevorderen
> willen (door) starten op het thema Het Nieuwe Werken.

Bel of mail mij voor een afspraak! 06 280 90 755 / mail@ingebeckers.nl

Profiel informatie

Bij welk bedrijf ben je werkzaam?
Inge Beckers (ZZP) Interim, Intervisie & Inspiratie
Webadres bedrijf:
http://www.ingebeckers.nl
Aantal werknemers werkzaam bij bedrijf
freelance
In welke bedrijfstak ben je werkzaam?
Communicatie/Media
Functie
Anders
Indien anders, vul hieronder uw functie in:
Manager / Consultant HR-communicatie / Employer Branding
Is dit een leidinggevende functie?
Nee

HR Berichten van Inge Beckers

Hoe gaat HRM meer invloed hebben op het merk van de organisatie?

Deze week werd ik gevraagd input te geven op een onderzoeksopzet voor een master thesis. De vraag die op tafel ligt hield zoveel in als ‘Hoeveel invloed heeft HRM op het merk?’ De onderzoeker stelt dat de sleutel voor échte verbinding van medewerkers met het merk bij HRM ligt. ‘Want’, zegt hij, ‘als de merkwaarden vanuit HRM worden geborgd en geactiveerd, is het te verwachten dat het merk als gemeenschappelijk vertrekpunt aan kracht wint.’…

Lees verder

Geplaatst op 27 oktober 2016 at 6:00pm —

Hoe je sociale media kunt inzetten om mensen te verbinden

Onderwerpen als HR-communicatie, medewerker engagement en internal branding hangen nauw met elkaar samen. Sociale media zijn een krachtig middel om de merkcultuur van de organisatie uit te dragen, de afstand tussen directie en medewerkers te verkleinen, volcontinu te luisteren naar wat…

Lees verder

Geplaatst op 18 november 2015 at 1:17pm —

Sociale media: veranderingen accepteren

Zit je op je werk? Kijk eens om je heen. Hoe ziet jouw organisatie eruit? Hoe actief – of juist niet actief – zetten je collega’s sociale media in? Is het al een onderdeel geworden van jullie werkprocessen? Of worden net de eerste voorbereidingen getroffen voor een veilige stap naar een sociaal intranet? We zien een…

Lees verder

Geplaatst op 30 april 2015 at 4:30pm —

Moeten medewerkers aangestuurd worden op competenties die direct zijn afgeleid van het merk?

Woorden zijn vogelvrij, kernwaarden een waardevol richtsnoer

Corporate Values, merkwaarden, kernwaarden. Iedere organisatie heeft wel iets hierover opgesteld. De vraag vandaag de dag is in hoeverre organisaties in staat zijn daadwerkelijk volgens de gekozen waarden te leven en te werken. Uw Human Capital kan hierin het verschil maken. Ik zeg bewust ‘kan’, want dit blijkt lastig te realiseren.…

Lees verder

Geplaatst op 23 april 2014 at 8:00am —

Prikbord (2 comments)

Je moet lid zijn van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland om reacties te kunnen toevoegen!

Word lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland

Om 9:40am op 16 juli 2010 zei Yuri van Helten...
Leuk Inge, ik heb me al aangemeld! Dank je.
Om 1:11am op 16 juli 2010 zei Inge Beckers...
Inge Beckers, voor uw HR-communicatie, Employer Brand Managent en Werkgeversimago
Interim: voor vervanging of interventies in uw organisatie
Intervisie: voor groepscursussen en inloopsessies
Inspiratie: voor presentaties, publicaties of inspiratiesessies