Marianne Schutten
  • Vrouw
  • Nederland
  • 2-5
Deel op Facebook
Deze content delen

De contacten van Marianne Schutten

  • Marjolein Wateler
 

De pagina van Marianne Schutten

Laatste wijziging

Het HR nieuwsitem van Marianne Schutten werd weergegeven

4 tips voor impactvolle 1op1 gesprekken tussen manager en medewerker

Ik heb managers gehad bij wie ik echt heb geworsteld. Van hen leerde ik vooral hoe je niet moet leidinggeven. Maar van een paar leidinggevenden heb ik hele waardevolle lessen geleerd hoe het wel moet. Een daarvan was Bert.Van hem leerde ik de kunst van goede een-op-eengesprekken. In een van de eerste weken in zijn nieuwe functie als MD had hij zijn assistent voor het hele jaar een wekelijks een-op-eengesprek laten inboeken in mijn agenda. De eerste een-op-een diende zich aan. Ik ging bij hem op…Bekijk meer
14 Maart
HR-bericht van Marianne Schutten

4 tips voor impactvolle 1op1 gesprekken tussen manager en medewerker

Ik heb managers gehad bij wie ik echt heb geworsteld. Van hen leerde ik vooral hoe je niet moet leidinggeven. Maar van een paar leidinggevenden heb ik hele waardevolle lessen geleerd hoe het wel moet. Een daarvan was Bert.Van hem leerde ik de kunst van goede een-op-eengesprekken. In een van de eerste weken in zijn nieuwe functie als MD had hij zijn assistent voor het hele jaar een wekelijks een-op-eengesprek laten inboeken in mijn agenda. De eerste een-op-een diende zich aan. Ik ging bij hem op…Bekijk meer
14 Maart
Het HR nieuwsitem van Marianne Schutten werd weergegeven

Een voor de hand liggende motivator waar maar weinig managers iets mee doen

Als HR-professional weet je dat als medewerkers weten welke impact hun werk heeft, als ze weten dat hun werk ertoe doet, dat dat motiveert. Dat betekenisvol werk een krachtige motivator is.  Ik merk dat weinig leidinggevenden iets doen met dit gegeven. Soms omdat ze gewoon van het bestaan niet weten, soms omdat ze niet weten wat ze dan precies moeten doen, omdat ze het te ‘soft’ vinden of omdat ze denken dat ‘betekenisvol werk’ alleen heldhaftig werk is. Werk dat van groot belang is voor de…Bekijk meer
7 Februari
HR-bericht van Marianne Schutten

Een voor de hand liggende motivator waar maar weinig managers iets mee doen

Als HR-professional weet je dat als medewerkers weten welke impact hun werk heeft, als ze weten dat hun werk ertoe doet, dat dat motiveert. Dat betekenisvol werk een krachtige motivator is.  Ik merk dat weinig leidinggevenden iets doen met dit gegeven. Soms omdat ze gewoon van het bestaan niet weten, soms omdat ze niet weten wat ze dan precies moeten doen, omdat ze het te ‘soft’ vinden of omdat ze denken dat ‘betekenisvol werk’ alleen heldhaftig werk is. Werk dat van groot belang is voor de…Bekijk meer
7 Februari
Ad de Beer heeft gereageerd op Marianne Schuttens HR nieuwsitem Waarom het aanspreken op ongewenst gedrag vaak niet werkt
17 Januari
Ad de Beer heeft gereageerd op Marianne Schuttens HR nieuwsitem Waarom het aanspreken op ongewenst gedrag vaak niet werkt
"En jawel hoor, daar is al weer een spammer!"
17 Januari
Martijn Jongkind heeft gereageerd op Marianne Schuttens HR nieuwsitem Waarom het aanspreken op ongewenst gedrag vaak niet werkt
"Wees vooral een KWAL van een BAAS! In onze trainingen leren wij leidinggevenden om een KWAL van een BAAS te zijn. Waarbij KWAL staat voor wat je voorafgaand aan het gesprek doet: - Kijken - Weten - Aanvoelen - Luisteren En BAAS voor wat je tijdens…"
17 Januari
Ad de Beer heeft gereageerd op Marianne Schuttens HR nieuwsitem Waarom het aanspreken op ongewenst gedrag vaak niet werkt
"Voor een leidinggever moet het allereerst duidelijk zijn waarom een medewerker doet wat hij doet. Heel vaak ligt de oorzaak van niet of slecht functioneren niet bij de medewerker maar bij de organisatie. Te vaak hebben mensen een takenpakket dat…"
17 Januari
Anita Regout heeft gereageerd op Marianne Schuttens HR nieuwsitem Waarom het aanspreken op ongewenst gedrag vaak niet werkt
"Heel goed om hier zo af en toe weer aandacht voor te vragen. Een heel belangrijk punt ontbreekt vaak - en zie ik ook hier nog niet terug. Je moet er als leidinggevende allereerst voor zorgen dat goed duidelijk is hoe je het hebben wilt. Pas daarna…"
16 Januari
Jan vd Zanden heeft gereageerd op Marianne Schuttens HR nieuwsitem Waarom het aanspreken op ongewenst gedrag vaak niet werkt
"Ja, ja, lekker sandwichuh. Dat leer je in alle boekjes. +, dan -, en dan weer +. De sandwich kan ook te veel afleiden, dat zie je maar weer in het leuke voorbeeld."
16 Januari
Ad de Beer heeft gereageerd op Marianne Schuttens HR nieuwsitem Waarom het aanspreken op ongewenst gedrag vaak niet werkt
"Het probleem is dat we te lief willen zijn. Eerst een compliment en dan pas de echte boodschap. Of er lekker om heen draaien "ik heb van anderen gehoord..." "Ik vind dat niet alleen, ook anderen". Het beste is het gewoon recht…"
16 Januari
Het HR nieuwsitem van Marianne Schutten werd weergegeven

Waarom het aanspreken op ongewenst gedrag vaak niet werkt

Ik las laatst dat uit onderzoek blijkt dat slechts 20% van de managers erin slaagt om ongewenst gedrag van medewerkers effectief bij te stellen. Dat is best een schokkend percentage vind ik.Het verbaast me ook weer niet. Ik kom in veel organisaties en ik zie daar steeds hetzelfde beeld. Managers weten echt wel dat feedback geven belangrijk is. Het helpt hen tenslotte resultaten te behalen en doelen te bereiken.Maar in de praktijk vermijden ze het geven van kritische feedback. Ze stellen het uit…Bekijk meer
12 Januari
HR-bericht van Marianne Schutten

Waarom het aanspreken op ongewenst gedrag vaak niet werkt

Ik las laatst dat uit onderzoek blijkt dat slechts 20% van de managers erin slaagt om ongewenst gedrag van medewerkers effectief bij te stellen. Dat is best een schokkend percentage vind ik.Het verbaast me ook weer niet. Ik kom in veel organisaties en ik zie daar steeds hetzelfde beeld. Managers weten echt wel dat feedback geven belangrijk is. Het helpt hen tenslotte resultaten te behalen en doelen te bereiken.Maar in de praktijk vermijden ze het geven van kritische feedback. Ze stellen het uit…Bekijk meer
12 Januari
Het HR nieuwsitem van Marianne Schutten werd weergegeven

Een serieuze leiderschapsfout die veel managers maken

Dit zijn uitspraken die ik in de afgelopen periode, op verschillende plekken, heb gehoord: ‘We hebben geen omkijken naar de toppers binnen het customer service team. Degene die aandacht nodig hebben zijn de medewerkers die worstelen met de functie.’ ‘Matthijs heeft niet echt, zoals de rest, een persoonlijk ontwikkelplan nodig. Hij beheerst zijn functie tot in de puntjes.’ ‘Ja, hij kan bot uit de hoek komen, maar daar zeg ik niets van. Hij doet zijn werk heel goed, ik ben bang dat als ik er wat…Bekijk meer
26 Oktober 2016
HR-bericht van Marianne Schutten

Een serieuze leiderschapsfout die veel managers maken

Dit zijn uitspraken die ik in de afgelopen periode, op verschillende plekken, heb gehoord: ‘We hebben geen omkijken naar de toppers binnen het customer service team. Degene die aandacht nodig hebben zijn de medewerkers die worstelen met de functie.’ ‘Matthijs heeft niet echt, zoals de rest, een persoonlijk ontwikkelplan nodig. Hij beheerst zijn functie tot in de puntjes.’ ‘Ja, hij kan bot uit de hoek komen, maar daar zeg ik niets van. Hij doet zijn werk heel goed, ik ben bang dat als ik er wat…Bekijk meer
26 Oktober 2016
Jeremy Husmann heeft gereageerd op Marianne Schuttens HR nieuwsitem 5 unieke parels in het performance managementgesprek
"Goed stuk en hartgrondig eens!"
13 Oktober 2016

Profiel informatie

Bij welk bedrijf ben je werkzaam?
Employee Dynamics
Webadres bedrijf:
http://www.employeedynamics.nl
Aantal werknemers werkzaam bij bedrijf
2-5
In welke bedrijfstak ben je werkzaam?
Zakelijke dienstverlening
Functie
Directeur/Eigenaar
Indien anders, vul hieronder uw functie in:
Directeur/Eigenaar
Is dit een leidinggevende functie?
Ja 1-10 personen

HR Berichten van Marianne Schutten

4 tips voor impactvolle 1op1 gesprekken tussen manager en medewerker

Ik heb managers gehad bij wie ik echt heb geworsteld. Van hen leerde ik vooral hoe je niet moet leidinggeven. Maar van een paar leidinggevenden heb ik hele waardevolle lessen geleerd hoe het wel moet. Een daarvan was Bert.

Van hem leerde ik de kunst van goede een-op-eengesprekken. In een van de eerste weken in zijn nieuwe functie als MD had hij zijn assistent voor het hele jaar een wekelijks een-op-eengesprek laten inboeken in mijn agenda. De eerste een-op-een…

Lees verder

Geplaatst op 14 maart 2017 at 1:30pm —

Een voor de hand liggende motivator waar maar weinig managers iets mee doen

Als HR-professional weet je dat als medewerkers weten welke impact hun werk heeft, als ze weten dat hun werk ertoe doet, dat dat motiveert. Dat betekenisvol werk een krachtige motivator is.  

Ik merk dat weinig leidinggevenden iets doen met dit gegeven. Soms omdat ze gewoon van het bestaan niet weten, soms omdat ze niet weten wat ze dan precies moeten doen, omdat ze het te ‘soft’ vinden of omdat ze denken dat ‘betekenisvol werk’ alleen heldhaftig werk is.…

Lees verder

Geplaatst op 7 februari 2017 at 12:39pm —

Waarom het aanspreken op ongewenst gedrag vaak niet werkt

Ik las laatst dat uit onderzoek blijkt dat slechts 20% van de managers erin slaagt om ongewenst gedrag van medewerkers effectief bij te stellen. Dat is best een schokkend percentage vind ik.

Het verbaast me ook weer niet. Ik kom in veel organisaties en ik zie daar steeds hetzelfde beeld. Managers weten echt wel dat feedback geven belangrijk is. Het helpt hen tenslotte resultaten te behalen en doelen te bereiken.

Maar in de praktijk vermijden ze het…

Lees verder

Geplaatst op 12 januari 2017 at 12:00pm — — 7 reacties

Een serieuze leiderschapsfout die veel managers maken

Dit zijn uitspraken die ik in de afgelopen periode, op verschillende plekken, heb gehoord:

 

‘We hebben geen omkijken naar de toppers binnen het customer service team. Degene die aandacht nodig hebben zijn de medewerkers die worstelen met de functie.’…

Lees verder

Geplaatst op 26 oktober 2016 at 10:30am —

Prikbord

Je moet lid zijn van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland om reacties te kunnen toevoegen!

Word lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland

  • Nog geen reacties