Help - Registreren/Inloggen

Probleemstellingen:

Waarom zou ik registreren?
Hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen of resetten?
Ik probeer in te loggen op HRbase maar krijg een bericht dat ik verwijderd ben. Wat te doen?
Ik was verwijderd van HRbase maar de “ban” is opgeheven door de beheerder. Kan ik alle content die ik voor de ban geplaatst heb weer terughalen?
Ik heb het idee dat Firefox login problemen veroorzaakt, wat kan ik doen?
Welke internetbrowsers worden ondersteund?
Er wordt gevraagd om de cookies te resetten? Wat moet ik doen?


Waarom zou ik registreren?

Om gebruik te maken van het HRbase netwerk is een Ning ID nodig. Zonder registratie kun je helaas geen gebruik maken van de diensten van HRbase en Ning.



Hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen of resetten?

Klik op “Mijn Instellingen” onder je naam aan de rechterkant van de pagina. Achter het wachtwoord veld staat een knop wijzigen, klik hier op. Vul nu het oude wachtwoord en twee maal het nieuwe wachtwoord in en klik op bevestigen. Als je het wachtwoord bent vergeten kan je deze herstellen overal waar wordt gevraagd om in te loggen. Klik hiervoor op de “Wachtwoord vergeten” link. Je ontvangt nu in een paar minuten een e-mail met een link waar je het wachtwoord aan kan passen.




Ik probeer in te loggen op HRbase maar krijg een bericht dat ik verwijderd ben. Wat te doen?

Als je denkt dat je onterecht van het HRbase network verwijderd bent, neem contact op met de beheerder. Als je probeert het netwerk waarvan je verwijderd bent te bekijken komt er een venster naar voren waarmee je een bericht kan versturen naar de beheerder van HRbase. De beheerder heeft de mogelijkheid de “ban” op te heffen.




Ik was verwijderd van HRbase maar de “ban” is opgeheven door de beheerder. Kan ik alle content die ik voor de ban geplaatst heb weer terughalen?

Nee dit is niet mogelijk. We gaan er vanuit dat een ban niet voor niets is en dus is de content verwijderd.




Ik heb het idee dat Firefox login problemen veroorzaakt, wat kan ik doen?

Als je gebruik maakt van een PC (Windows)


  1. Sluit Firefox
  2. Open een commando venster door te klikken op Start -> Programma’s -> Bureau Accessories -> Command Prompt.
    "\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -profilemanager
  3. Typ hetvolgende:
  4. Druk op de knop met de titel "Create Profile..."
  5. Klik op "Volgende."
  6. Noem het profiel zoals je wil. We adviseren "test user."
  7. Klik op "Finish."
  8. Selecteer je nieuwe gebruiker en klik op "Start Firefox."
  9. Test het uit.
  10. Om terug te keren naar je oude profiel, herhaal je stap 1 t/m 3 en selecteer je ‘default’ (of het oude profiel als je het een naam gegeven hebt) en klik je op “Start Firefox”.

Als je gebruik maakt van een Mac (OS X)

  1. Sluit Firefox
  2. Open een commando venster door te klikken op Applications -> Utilities -> Terminal.
  3. Typ hetvolgende:
    /Applications/firefox.app/Contents/MacOS/firefox -profilemanager
  4. Druk op de knop met de titel "Create Profile..."
  5. Klik op "Volgende."
  6. Noem het profiel zoals je wil. We adviseren "test user."
  7. Klik op "Finish."
  8. Selecteer je nieuwe gebruiker en klik op "Start Firefox."
  9. Test het uit.
  10. Om terug te keren naar je oude profiel, herhaal je stap 1 t/m 3 en selecteer je ‘default’ (of het oude profiel als je het een naam gegeven hebt) en klik je op “Start Firefox”.


Welke internetbrowsers worden ondersteund?

  • Firefox 2
  • Internet Explorer 6 en nieuwer
  • Safari 3



Er wordt gevraagd om de cookies te resetten? Wat moet ik doen?

Het kan voorkomen dat we je vragen om de cookies te resetten. Dit zal niet vaak voorkomen en de reden hiervoor is inlogproblemen voorkomen. De cookies verwijderen doe je in je internetbrowser.