HR Blog (1,965)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

- 15%, is TNT daarmee trendsetter?

15% inkomensderving! Zelfs al verdien je geen ‘topsalaris’ (sic.), dan nog is het fors. Maar om nu te stellen dat de vakbonden naïef zijn g…

Geplaatst door willem scheepers

0 12 Maart 2009

Verpleegkundige daagt werkgever voor de rechter

Verpleegkundige gestraft. In strijd met de voorgeschreven richtlijnen ten aanzien van dienstverband en rapportagemethodiek had A. de Vries…

Geplaatst door Bert-Jan van der Mieden

11 6 Maart 2009
Reactie geplaatst door Bert-Jan van der Mieden

Ben je boos? Pluk er de vruchten van!

Laatst stond er een groot artikel in het FD met als titel “Weggetreiterd door de recessie”. “De economische crisis vergroot onzekerheid op…

Geplaatst door Bert-Jan van der Mieden

0 6 Maart 2009

Gericht opleiden geeft een rendement van minimaal 15%.

Nu de recessie voor vrijwel iedereen een feit lijkt te zijn, gaan veel bedrijven zoeken naar bezuinigingen. Ondanks de mooie tekst ieder ja…

Geplaatst door Ad de Beer

6 5 Maart 2009
Reactie geplaatst door Karin Bussemaker

Je HR functie Benchmarken; door RABObank.

Bense legt uit: "In de bancaire wereld is een stevige concurrentie. Rabobank Bergeijk wil in de toekomst marktleider blijven. Dus moeten we…

Geplaatst door willem scheepers

5 2 Maart 2009
Reactie geplaatst door Mattie Duivis

Een doemscenario?

“Het is me wat, deze crisis!”. De grijzende man, gestoken in een strak krijtstreep kostuum, keek over zijn gehoornde bril strak naar de and…

0 5 Februari 2009

HRM als basis van HRM

HRM, Human Resources Management, het managen van de productiefactor arbeid, in goed Nederlands Personeelsmanagement is in veel bedrijven en…

0 26 Januari 2009

Energie

De volgende paragraaf van mijn boek in wording. Op mijn site www.f-ektief.nl is het boek ook in .pfd format gratis te downloaden. Om beweg…

0 24 Januari 2009

Willen en kunnen

De nieuwe paragraaf van mijn interactieve boek, Mensen in Organisaties. PDF met plaatjes is te downloaden op www.f-ektief.nl evenals de eer…

1 19 Januari 2009
Reactie geplaatst door Hanneke Croonenberg

Leven na de crisis?

Ons leven en welzijn wordt bepaald door definties. Zo hadden we vannacht strenge vorst omdat ooit een meteoroloog heeft bepaald dat er spra…

0 6 Januari 2009

RSS