HR Blog (1,977)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Boeien en binden door goede opleidingscultuur

Nu goede medewerkers op de arbeidsmarkt nauwelijks voorhanden zijn, moeten ondernemingen werknemers zien te behouden. ‘Boeien en binden’, w…

Geplaatst door Robert Schendstok

0 12 Februari

Hoe hou ik medewerkers gemotiveerd?

HR managers u staat voor een uitdaging: “Hoe hou ik onze medewerkers gemotiveerd?” Dat uw medewerkers zich kunnen blijven ontwikkelen is da…

Geplaatst door Rob Koch

0 12 Februari

De mens reduceren tot data

Wie kent het niet, je wordt gebeld door een telemarketeer die iets aan je probeert te verkopen. Geïrriteerd leg je uit dat je geen interess…

Geplaatst door Rob van Loenen

0 7 Februari

‘Te veel veranderaars zijn verliefd op hun eigen veranderaanpak’

Veranderen zit veel te vast in blauwdrukken in een lang van te voren uitgedachte ‘wasstraat'. ‘Wees realistisch', zegt Merlijn Ballieux. ‘V…

Geplaatst door ronand jansen

0 5 Februari

Taken van de ondernemingsraad

Taken van de ondernemingsraad Wat zijn de taken van een ondernemingsraad?Dit blog-artikel vertelt jullie over de taken van een ondernemings…

Geplaatst door Hielke Boersma

0 4 Februari

De leaseauto als kostenpost

Elke ondernemer wil graag groeien. En velen willen die groei in 2019 bereiken door te bezuinigen op kosten, zo bleek onlangs uit een onderz…

0 24 Januari

Datalekken voorkomen? Veilig mailen helpt echt!

Wist u dat het merendeel van het aantal datalekken wordt veroorzaakt tijdens het delen van informatie met anderen? Meer dan de helft van de…

Geplaatst door Rob Koch

0 23 Januari

Cultuurverandering. Hoe?

"Het zit nou eenmaal in de cultuur van onze organisatie" is een reactie die ik regelmatig hoor als ik vraag naar de achterliggende reden va…

Geplaatst door Jaap Weijers

0 22 Januari

Wie ben jij eigenlijk?

Goed kunnen liegen kan een belangrijke voorwaarde zijn voor succes. Premier Mark Rutte is iemand die dat goed begrepen heeft. Met de hele d…

0 17 Januari

De weggeeftafel op het werk

Er wordt wel eens gezegd dat een nieuwe auto veel minder waard is, zodra hij voor de eerste keer de garage uitrijdt. Daarom zijn occasions…

0 10 Januari

RSS