Alle HR berichten met het label 'HR' (599)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Praten zonder pijl en boog: de kunst van geweldloze communicatie

Niet alleen Willem-Alexander doet het op Koningsdag, we doen het allemaal, de hele dag: verbinden. We verbinden ons een slag in de rondte e…

Geplaatst door Marijn de Geus

0 12 Juni 2018

BLOG: Praatjes zorgen niet voor duurzame inzetbaarheid

Duurzame inzetbaarheid. Er wordt veel over gesproken. Het staat hoog op de directie en HR agenda. Elke ondernemer en HR-professional snapt…

Geplaatst door Anja Lawera

0 24 Mei 2018

De opkomst (en ondergang?) van communicatietraining

Van open lijn tot online en van voordoen tot VR: communicatietraining is in dit decennium veel sneller veranderd dan in de tientallen jaren…

0 22 Mei 2018

Beste baas: ik pik het niet langer!

Beste baas..... Ik werk hier nu al weer bijna 5 jaar. Maar ik ben het helemaal zat. Ik baal ontzettend van dat ouderwetse gedoe rondom het…

Geplaatst door Dries Vinke

0 18 Mei 2018

Nederlander is liever lui dan veilig

1 op de 10 spot vertrouwelijke informatie door meekijken op andermans scherm Tilburg, 15 mei 2018 – Stiekem meekijken op de mobiele telefoo…

Geplaatst door Andrea Cantong

0 15 Mei 2018

Onboarding: 7 tips voor een succesvolle inwerkperiode

Gefeliciteerd! Je hebt een nieuw personeelslid aangenomen, wat al best een opgave is in de huidige arbeidsmarkt. Nu is het essentieel om de…

Geplaatst door Dorien van Tol

0 7 Mei 2018

Trainingen evalueren nieuwe stijl: het Learning-Transfer Evaluation Model

Hoe evalueer je een training? Al sinds de jaren ‘60 wordt vaak het model van Kirkpatrick gebruikt. Dat model is echter veel te oud, stelt D…

0 1 Mei 2018

Mooi concept voor goede samenwerking: relational energy

Ik kwam in aanraking met het concept Relational Energy via een artikel van Wayne Baker in Harvard Business Review. Niks belangrijkers voor…

Geplaatst door Aukje Nauta

0 24 April 2018

'Klank van kwaliteiten': teambuilding, maar dan nèt even anders

Heb je een nieuw team of een team waarin veel wisselingen hebben plaatsgevonden, dan is het lastig om in te schatten welke kwaliteiten je c…

Geplaatst door Angeline Schoor

0 19 April 2018

Verhoging AOW-leeftijd: hoe houd ik oudere medewerkers inzetbaar en productief?

“Hoe kan ik als werkgever voorkomen dat oudere medewerkers arbeidsongeschikt worden?” “Ervoor zorgen dat oudere medewerkers een zinvolle (p…

Geplaatst door Anja Lawera

0 17 April 2018

RSS