Alle HR berichten met het label 'HR' (602)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Mooi concept voor goede samenwerking: relational energy

Ik kwam in aanraking met het concept Relational Energy via een artikel van Wayne Baker in Harvard Business Review. Niks belangrijkers voor…

Geplaatst door Aukje Nauta

0 24 April 2018

'Klank van kwaliteiten': teambuilding, maar dan nèt even anders

Heb je een nieuw team of een team waarin veel wisselingen hebben plaatsgevonden, dan is het lastig om in te schatten welke kwaliteiten je c…

Geplaatst door Angeline Schoor

0 19 April 2018

Verhoging AOW-leeftijd: hoe houd ik oudere medewerkers inzetbaar en productief?

“Hoe kan ik als werkgever voorkomen dat oudere medewerkers arbeidsongeschikt worden?” “Ervoor zorgen dat oudere medewerkers een zinvolle (p…

Geplaatst door Anja Lawera

0 17 April 2018

Gaat HR voortaan internetdaten?

Gaan bedrijven hun grote liefde vinden via het internet? Volgens het Amerikaanse bedrijf achter www.elevatedcareers.com wel. Geautomatiseer…

Geplaatst door Sjaak Vane

0 10 April 2018

De overeenkomst tussen Mariniers en Marketeers: Ze houden niet van verhuizende werkgevers.

“Het Korps Mariniers kampt met een ongekende leegloop doordat de kazerne tegen de zin van de militairen in 2022 gaat verhuizen van Doorn na…

Geplaatst door Christiaan Rasch

0 9 April 2018

Social learning: hoe stimuleer je feedback in e-learning?

Hoewel het vaak in een adem met social media wordt genoemd, is social learning ouder en breder dan dat. ‘Leren door gedrag van anderen te o…

Geplaatst door Marijn de Geus

0 6 April 2018

PDC zegt: 'Stop met duurzame inzetbaarheid!'

Duurzame Inzetbaarheid. Voor de ene onderneming een uitgesproken wens, voor de ander het nieuwste HR speeltje waar alleen marketing garen b…

Geplaatst door Anja Lawera

0 3 Maart 2018

Waarom de klassieke HR-cyclus verdwijnt

Het einde van de klassieke HR-cyclus is nabij. Deze levert vaak namelijk niet het gewenste effect op. Dit terwijl effectieve en betrokken m…

Geplaatst door Stefan

0 15 Februari 2018

Lastige kwesties, hoe vlieg je die aan?

Hoe vlieg jij dat aan? Een gesprek over lastige kwesties? Ik geef je een aantal handvatten. Een kwestie speelt vaak al wat langer, waardoo…

Geplaatst door Annette Koevermans

0 13 Februari 2018

'Ik ben helemaal opgebrand'

Vroeger toen ik nog op school zat, gebeurde het wel eens dat een leerkracht uitviel omdat hij of zij overspannen was. Nu blijkt dat zelfs n…

Geplaatst door Rob van Loenen

0 9 Februari 2018

RSS