Alle HR berichten met het label 'burn-out' (20)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Burned-out of toch bored-out? Zó herken je bore-out bij je medewerkers!

Gestreste medewerkers.. die zich constant vermoeid en futloos voelen, weinig energie stoppen in hun werk, prikkelbaar reageren of zelfs d…

Geplaatst door Robin van der Meulen

0 29 Oktober

Zelfstartend vermogen? Ik?!

Een paar maanden geleden stond ik met een moeder op het schoolplein te praten. Ik deed mijn beklag over mensen die naar mijn mening te lang…

Geplaatst door Emmy de Vrieze

0 20 Augustus

Voorkom burn-out, weiger de lunchvergadering

Even een mailtje beantwoorden, een afspraak verzetten met je collega, een klant te woord staan en nog reageren op je collega in die app-gro…

Geplaatst door Rob van Loenen

0 29 Juli

Last van structureel hoge werkdruk? Doe de quickscan!

Steeds meer mensen ervaren een (te) hoge werkdruk. Lees hier wat de gevolgen zijn van een structureel hoge werkdruk, en doe de quickscan va…

Geplaatst door Robin van der Meulen

0 21 Mei

Pas op voor informatieovervloed

Wie het nieuws volgt, hoort geregeld berichten over een organisatie of website die tijdelijk onbereikbaar is geworden door een Distributed…

0 2 Mei

Werkdruk aanpakken: een systemische benadering

Op een ochtend ... Tringggg "Goedemorgen ik heb een pakketje werkdruk voor u!" "Een pakketje werkdruk? Voor ons?" "Ja, volgens mij ... ja .…

Geplaatst door Eric Fleurbaay

0 21 September 2018

'Ik ben helemaal opgebrand'

Vroeger toen ik nog op school zat, gebeurde het wel eens dat een leerkracht uitviel omdat hij of zij overspannen was. Nu blijkt dat zelfs n…

0 9 Februari 2018

Helft burn-outs veroorzaakt door hoogsensitiviteit

Volgens het CBS en TNO heeft 14% van de Nederlandse werknemers last van burn-out en overspannenheidsklachten. VEERTIEN procent, één op de z…

Geplaatst door Mark van der Tol

0 18 Januari 2018

Ontdek de opgebrande collega

Sommige humoristische programma’s van jaren geleden zijn nog altijd leuk om terug te kijken. Fawlty Towers bijvoorbeeld. Of wijlen Tommy Co…

0 27 December 2017

De participatieklem

Soms is het helemaal niet moeilijk om voorspellingen te doen. Met het huidige overheidsbeleid voorspel ik bijvoorbeeld dat we binnen nu en…

Geplaatst door Annette van Engelen (OnzeCoach)

0 21 December 2016

RSS