Alle HR berichten met het label 'coach' (26)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Chief Happines Officer: voor werkgeluk?

Werkgeluk op het hoogste niveau van een organisatie wordt in 2019 geacht door de Chief Happiness Officer (CHO) gegarandeerd te worden. Yes!…

Geplaatst door Leo Hollander

0 18 Maart

Zoektocht naar Zingeving

Waarom staat zingeving zo in de belangstelling? Ondanks onze kennis en vooruitgang, zijn gevoelens van onrust, leegte of onzekerheid niet…

Geplaatst door Ben Hoogenboom

0 16 Maart

Helpt het nou echt? 5 vragen over de loopbaancoach

Vroeger zochten we plezier, verbondenheid en persoonlijke ontwikkeling vooral in ons privéleven. Tegenwoordig willen we dat ook vinden in o…

Geplaatst door Patricia de Wit

0 28 September 2018

Hoe kies ik een goede coach?

Iedereen mag zich coach noemen. “Coach” is geen beschermd beroep en coaches zijn mensen met heel veel verschillende kwaliteiten. Google op…

0 7 April 2017

Vergelijkingen: jij tegenover mij en hoe dit niet bijdraagt aan geluk

Vergelijkingen. Hoe vaak worstelen we er niet mee in ons leven? En dan heb ik het niet over de wiskundige vergelijkingen waar we op de midd…

Geplaatst door Annette van Engelen (OnzeCoach)

0 6 Maart 2017

Waarom reageer ik zo heftig?

De reden om een coach op te zoeken is vaak een (te) heftige reactie op een gebeurtenis. De heftige reactie heeft negatieve consequenties vo…

0 8 Februari 2017

Neem ons de maat!

Zij hoefde haar oren niet eens te spitsen om het duidelijk te horen: “Een coach? Zeg maar dat ik er niet ben en zelf wel terugbel.” Koude a…

2 23 Januari 2017
Reactie geplaatst door Annette van Engelen (OnzeCoach)

10 tips voor het opzetten van een interne coachpool

Het opzetten en bijhouden van een interne coachpool is een tijdrovende bezigheid. Het selecteren van de coaches, het bijhouden van de resul…

0 23 Januari 2017

De participatieklem

Soms is het helemaal niet moeilijk om voorspellingen te doen. Met het huidige overheidsbeleid voorspel ik bijvoorbeeld dat we binnen nu en…

0 21 December 2016

Coach versus mediator: wie schakel je in bij problemen op het werk?

Wie schakel je in als de samenwerking tussen collega’s niet lekker loopt, de re-integratie bij ziekte moeizaam gaat of het functioneren van…

Geplaatst door Feie Ingram-Hamstra

0 14 April 2016

RSS