Alle HR berichten met het label 'communicatie' (49)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Dilemma in arbeidsmarktcommunicatie: ga je voor massa of exclusiviteit?

Nu the war on talent in volle omvang is losgebarsten komt vanzelf de vraag op: hoe werf ik het meest effectief die broodnodige en o zo scha…

Geplaatst door Joost Schrage

1 24 Mei
Reactie geplaatst door Bas Spaapen

4 tips voor non-verbale communicatie

Heb je wel eens gehoord dat 80% van de communicatieboodschap bepaald wordt door de non-verbale communicatie? Dus door iemands houding, stem…

Geplaatst door Patricia de Wit

0 20 September 2018

Praten zonder pijl en boog: de kunst van geweldloze communicatie

Niet alleen Willem-Alexander doet het op Koningsdag, we doen het allemaal, de hele dag: verbinden. We verbinden ons een slag in de rondte e…

Geplaatst door Marijn de Geus

0 12 Juni 2018

De opkomst (en ondergang?) van communicatietraining

Van open lijn tot online en van voordoen tot VR: communicatietraining is in dit decennium veel sneller veranderd dan in de tientallen jaren…

0 22 Mei 2018

Onboarding: 7 tips voor een succesvolle inwerkperiode

Gefeliciteerd! Je hebt een nieuw personeelslid aangenomen, wat al best een opgave is in de huidige arbeidsmarkt. Nu is het essentieel om de…

Geplaatst door Dorien van Tol

0 7 Mei 2018

Feedback geven

Veel mensen vinden het lastig om goede feedback te geven. Toch is het niet zo ingewikkeld. Goede feedback is op te delen in 3 stappen. De…

Geplaatst door Patricia de Wit

0 26 Februari 2018

Minderheid werknemers maakt voornemens voor persoonlijke ontwikkeling

Utrecht, 5 januari 2017 - Hoewel ieder jaar veel van ons weer goede voornemens maken, gaat dit niet op voor persoonlijke ontwikkeling. 56 p…

0 9 Januari 2018

“Wat is ook alweer de zin van zelfobservatie?”

Ik: “Hoe is het je vergaan sinds de vorige sessie?”Cliënt: “Ja, goed, ik heb elke dag een aantal keer een moment voor mezelf genomen. Even…

Geplaatst door Ilona Kuis

0 24 Mei 2017

“Ik heb een autoriteitsprobleem”

Cliënt: “Ja, ik heb dus een autoriteitsprobleem. Autoriteit is wel een dingetje voor mij.” Ik: “Een autoriteitsprobleem zeg je, okee verte…

Geplaatst door Ilona Kuis

0 11 April 2017

Wie gelukkig is straalt! Geluk is goed voor de bedrijfsreputatie

Wie gelukkig is straalt. Dat geldt ook voor organisaties waar gelukkig gewerkt wordt. Onderzoeken tonen aan dat gelukkige medewerkers, prod…

Geplaatst door Krista de Wolff

0 23 December 2016

RSS