Alle HR berichten met het label 'diversiteit' (17)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Boef, inclusie en de drie lessen in geluk

Het zag er niet best uit voor Sofiane Boussaadia, beter bekend als rapper Boef. Hij bevindt zich in en om de gevangenis. Net als zijn vrien…

Geplaatst door Fiona Harmsen

5 3 Januari 2018
Reactie geplaatst door Fiona Harmsen

Wat het voetbal ons (niet) leert over diversiteit.

Voetbal is een voorloper op het gebied van culturele diversiteit. Het talent is divers, maar het rendement momenteel belabberd. Nederland w…

0 19 December 2017

Inclusie. Een kans om het verschil te maken.

Stel. Het is maandagochtend 9.00 uur 2037, het is een van de laatste dagen van je werkende leven. Je loopt naar het koffie-apparaat, haalt…

0 13 November 2017

Autisme Spectrum Stoornis op de werkvloer

Ik volg de graduaatsopleiding personeelswerk op CVO Hik te Geel. Mijn eindthesis gaat over: Hoe mensen met een Autisme Spectrum Stoornis in…

Geplaatst door Marian Meulemans

0 3 Mei 2016

Is er een kloof tussen de academische wereld en HR professionals? - masteronderzoek

Op dit moment ben ik bezig met mijn masteronderzoek Business Administration: Human Resource Management aan de VU Amsterdam. Ik ben hiervoor…

Geplaatst door Paola van Thiel

0 24 April 2015

M/V diversiteitsbeleid en het versterken van vrouwelijke kracht

Tijdens de netwerkbijeenkomst die ik vanochtend bijwoonde vertelde ik één van de aanwezigen dat mijn bedrijf zich bezighoudt met het verste…

Geplaatst door Ingrid Bijl

0 4 Februari 2014

Aandacht voor diversiteit levert meer op dan kille bezuinigingen

De crisis houdt aan, de druk op organisaties om te bezuinigen is groot. De kaasschaaf-methode levert op korte termijn veel resultaat op, m…

Geplaatst door Annemarie de Martines

0 23 Augustus 2013

Het nadeel van FIT

Vrouwen komen nog steeds moeizaam aan topposities in verband met beoogde ‘misfit’. Dit blijkt uit Brits veldonderzoek vanuit ‘The Equalit…

Geplaatst door Joyce van Randwijk

0 12 Juni 2012

De crisis te lijf: Deel 3. De klant centraal? De medewerker betrokken!

De economische crisis vraagt om adequaat handelen van organisaties. Enerzijds zie je dat organisaties reageren door kostenbesparingen en on…

Geplaatst door Kamiel Rietsema

2 4 Juni 2012
Reactie geplaatst door Kamiel Rietsema

De synergie van talent en diversiteit

Diversiteitsbeleid is windowdressing. Dat vindt althans 47% van de ondervraagden uit een onderzoek van Adecco in Groot-Brittanië. Zijn deze…

Geplaatst door Arjan Hamberg

0 11 April 2012

RSS