Alle HR berichten met het label 'gezondheid' (17)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Actieve werkcultuur vergt geduld en volharding

Een van de grootste bedreigingen van gezondheid op de werkplek is momenteel het vele zitten. Eén op de drie Europese werknemers lijdt dagel…

Geplaatst door Andrea Cantong

0 23 Juni 2017

Wil je meer vitaliteit?

Vitaliteit betekent levenskracht: het bruisen van energie, je sterk en fit voelen, lang en onvermoeibaar door kunnen gaan en beschikken ove…

Geplaatst door Patricia de Wit

0 13 Juli 2016

Positieve geestelijke gezondheid

Sinds de Wereldgezondheidsorganisatie er in 2005 voor pleit om de aandacht voor geestelijke gezondheid niet te beperken tot psychische pro…

0 10 Mei 2016

Eten, bewegen en slapen

In “Eat, move, Sleep” beschrijft Tom Rath het effect van eten, bewegen en slapen op onze gezondheid. Door zijn eigen ziekte heeft hij zich…

0 22 April 2016

Valpartijen vaak inkomensgerelateerd

Mensen die regelmatig sporten, vallen minder vaak en raken minder vaak gewond. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Miami, zo m…

Geplaatst door HRbase

0 23 September 2015

Meer risico op herseninfarct door werkstress

Werknemers die stress op het werk ervaren, lopen ruim 20 procent meer risico op een herseninfarct. Dat blijkt uit de analyse van bijna 200.…

Geplaatst door HRbase

0 23 Februari 2015

Het hele land gezond aan het werk? Met deze eenvoudige ergonomietips is dat een koud kunstje

Het is drie uur ’s middags als de hoofdpijn weer op komt zetten, de lettertjes op het scherm wazig worden en je concentratievermogen een fl…

Geplaatst door Hazel Goesaert

0 30 Juli 2014

E-learning in de vorm van rugscholing

In het kader van preventie ziekteverzuim willen wij onze medewerkers graag een soort van rugscholing aanbieden. Mede omdat onze medewerkers…

Geplaatst door José Ruijtenberg

3 18 Februari 2013
Reactie geplaatst door José Ruijtenberg

Fitness

"…fit is namelijk juist ontzettend belangrijk voor competentie" Met deze stelling besloot ik mijn vorige blogpost. Mijn trouwe censor vro…

Geplaatst door Joyce van Randwijk

0 28 Juni 2012

Fysieke Fitness VS. Geestelijke Fitness

Beste HR professionals, Ik kom in mijn dagelijkse werkzaamheden veel in contact met HR mensen die aangeven dat het bedrijf zich focust op d…

Geplaatst door Justin Ghijsen

2 2 Mei 2012
Reactie geplaatst door Ellen van der Valk

RSS