Alle HR berichten met het label 'motivatie' (43)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Hoe hou ik medewerkers gemotiveerd?

HR managers u staat voor een uitdaging: “Hoe hou ik onze medewerkers gemotiveerd?” Dat uw medewerkers zich kunnen blijven ontwikkelen is da…

Geplaatst door Rob Koch

0 12 Februari

Do not follow your dreams...

Een kind dat plezier heeft in tekenen of voetballen, leeft op dat moment zijn droom. Ouders en omgeving die het resultaat bewonderen zijn…

Geplaatst door Johan Siebert

0 3 Oktober 2016

Hoe zat het ook alweer met de behoeften van mensen en wat hebben emoties hier mee te maken?

De psycholoog Abraham Maslow publiceerde in 1943 de basisbehoeften in een hiërarchische ordening, in de vorm van een piramide. Volgens Mas…

Geplaatst door Marja Postema

0 30 Juni 2016

Beoordelen is uit..! Beoordelingssystemen rijp voor de prullenbak!

Beoordelingscyclus: Van verplicht nummer naar succesfactor. Op dit moment is het beoordelings- of performancesysteem één van de onderdelen…

Geplaatst door Joke Lodewijk

0 15 Oktober 2015

Inkomst of uitkomst

Don’t offer me a job to make money, offer me a chance to make the difference! Vier van de vijf Nederlandse werknemers is blij met zijn baa…

Geplaatst door Johan Siebert

0 15 Juni 2015

Kan een beoordelingssysteem ook leuk zijn?

De meeste beoordelingssystemen waarmee ik tot nu toe werkte, zijn tijdrovend, moeilijk (als je tenminste echt goede feedback wilt geven), e…

Geplaatst door Chantal Vorstenbosch

5 23 Maart 2015
Reactie geplaatst door Judith Janssen

Meer plezier in je werk

De dagen lijken steeds langer te duren. Je komt moe thuis. Je drinkt steeds meer koffie. Je voelt je futloos. Dit zijn symptomen van demoti…

Geplaatst door Patricia de Wit

0 28 Januari 2015

Oudere medewerkers zijn anders!

Komende jaren krijgen we steeds meer oudere collega’s. Misschien gaan we zelf ondertussen ook wel tot die groep behoren. Oudere medewerkers…

Geplaatst door Patricia de Wit

0 14 Januari 2015

Weg met CV en brief: selecteer als in 'The Voice'!

Het succes van een nieuwe medewerker wordt grotendeels bepaald door de werkinstelling en de cultuur van de organisatie. Wat is de werkmotiv…

Geplaatst door Laura

0 13 November 2014

Hoe meet je de vitaliteit, motivatie en productiviteit van 50+??

Ik start een onderzoek om inzicht te krijgen in wat de 50+ medewerker belangrijk vindt om zichzelf vitaal, gemotiveerd en productief te hou…

Geplaatst door Marty Aarts

0 28 Oktober 2014

RSS