Alle HR berichten met het label 'personeelsbeleid' (22)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Goede voornemens?

Veel mensen worden gek van de vraag: "En heb je nog goede voornemens?" Vaak blijft het bij gezond eten, meer sporten en afvallen. Maar op p…

Geplaatst door Mirjam van Dijk

0 14 Januari 2016

Seniorenbeleid is gedoemd te mislukken

Het is belangrijk dat oudere medewerkers gemotiveerd blijven werken. Dit belang wordt onderkend door wetgever, CAO’s en werkgevers. Door al…

Geplaatst door Patricia de Wit

0 10 Juni 2015

HRM

Iedere week zie ik het wel een keer, een artikel dat HRM geen nut heeft of moet verdwijnen. En als ik dan ga lezen dan zie ik het keer op k…

Geplaatst door HRbase

0 28 Juli 2014

Doorstroom mede bepalend voor motivatie personeelsbestand

Goed personeelsbeleid richt zich op de proces optimalisatie van drie vitale onderdelen. De instroom van (nieuwe) medewerkers, de doorstroom…

Geplaatst door Rob van Loenen

0 22 Juli 2014

De toekomst is aan de verpleegkundige die zelf haar werkomgeving roostert

Er zijn op dit moment veel structurele wijzigingen in de Zorg. Van oudsher wordt de Zorg gekenmerkt door traditionele bestuursvormen met re…

Geplaatst door Rob van Loenen

0 19 Juni 2014

Stappen bij het opzetten van een HR-beleid?

Hallo HR-base leden, Ik ben bezig met afstuderen en het schrijven van mijn scriptie. Ik studeer People and Business Management. Voor mijn a…

Geplaatst door Jeanine Brandts

6 23 April 2014
Reactie geplaatst door Tom Wolters

Aandacht voor diversiteit levert meer op dan kille bezuinigingen

De crisis houdt aan, de druk op organisaties om te bezuinigen is groot. De kaasschaaf-methode levert op korte termijn veel resultaat op, m…

Geplaatst door Annemarie de Martines

0 23 Augustus 2013

Hoe strategisch is het personeelsbeleid in de zorg eigenlijk?

Hoe strategisch is het personeelsbeleid in de zorg eigenlijk? "Veel HRM'ers willen graag alles voor het huidige personeel goed regelen en…

Geplaatst door Henriette Penning

0 25 Februari 2013

Hoe strategisch is het personeelsbeleid in de zorg eigenlijk? "Veel HRM'ers willen graag alles voor het huidige personeel goed regelen en…

0 25 Februari 2013

0 25 Februari 2013

RSS