Alle HR berichten met het label 'werk' (54)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Weg met dossieropbouw!

Weg met dossieropbouw! Ondernemers zijn constant bezig met het optimaliseren van hun bedrijf. Het personeelsbestand hoort daar ook bij. Wel…

Geplaatst door Emilie van der Lans

0 8 Oktober 2018

Secretaressedag draait om waardering

Misschien heb je het gemist, maar het is weer Secretaressedag geweest. Ik hoop dat niet onopgemerkt voorbij is gegaan, want de aandacht voo…

Geplaatst door Rob van Loenen

1 14 December 2017
Reactie geplaatst door Ruud van Gerrevink

Iedereen aan de slag!

Nederland is één van de meest welvarende landen ter wereld. We doen het goed op mooie lijstjes en staan al jaren in de top 10 van gelukkig…

Geplaatst door Johan Siebert

0 4 Juli 2016

Scheiding tussen privé en werk, kan dat nog?

Alcoholverslaving, schulden, slechte eetgewoonten. Het zijn privésores die niet direct een zaak zijn van de werkgever. Dat kan echter ander…

Geplaatst door Erik Wijlhuizen

0 14 Januari 2016

Je bent jong en je wilt wat, maar weet eigenlijk niet hoe (en ook niet wat)

De slogan uit de jaren ’80 ‘Je bent jong en je wilt wat!’ lijkt niet goed toepasbaar op de jongeren van nu. Ze blijken het vaak lastig te v…

Geplaatst door Mirjam van Dijk

0 7 Oktober 2015

Inkomst of uitkomst

Don’t offer me a job to make money, offer me a chance to make the difference! Vier van de vijf Nederlandse werknemers is blij met zijn baa…

0 15 Juni 2015

wet werk en zekerheid en pensioengerechtigde werknemers

Ik ben benieuwd of iemand met mij mee kan denken over onderstaande casus: - Een werknemer gaat akkoord met een beëindigingsovereenkomst per…

Geplaatst door Renee Oprel

2 7 Mei 2015
Reactie geplaatst door Jan van der Zanden

Ga in mei het gesprek aan met medewerkers

Bed, bad, baan... "Stel dat vandaag de laatste dag van je leven was, zou je dan doen wat je vandaag gaat doen?" Steve Jobs We zagen het…

0 28 April 2015

Vier trending topics voor innovatie van HR

Er gaat veel veranderen voor HR. En dan bedoelen we niet zozeer de nieuwe ontslagregels die vanaf 1 januari 2015 in werking treden, maar vo…

Geplaatst door Maurice Hennevelt

0 16 Oktober 2014

Wet werk en zekerheid ketenconstructie

Geachte toekomstige collega's, Mijn naam is Edo Damstra en ik ben een tweedejaars HRM student aan het Saxion Deventer. Ik loop op dit momen…

Geplaatst door Edo Damstra

4 2 Juni 2014
Reactie geplaatst door Edo Damstra

RSS