Alle HR berichten met het label 'wet' (24)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Tweede spoor re-integratiebureau uitkiezen? 4 vragen die je moet stellen!

Een tweede spoor re-integratiebureau (en tweede spoor re-integratie in het algemeen) heeft 1 hoofddoel: het plaatsen van een werknemer d…

Geplaatst door Rachid El Hamri

0 7 Mei 2018

Eerste spoor en tweede spoor re-integratie rechten en plichten

Eerste spoor en tweede spoor re-integratie rechten en plichten De rechten en plichten binnen het eerste spoor en tweede spoor, hoe zit het…

Geplaatst door Rachid El Hamri

0 23 April 2018

Iedereen aan de slag!

Nederland is één van de meest welvarende landen ter wereld. We doen het goed op mooie lijstjes en staan al jaren in de top 10 van gelukkig…

Geplaatst door Johan Siebert

0 4 Juli 2016

wet werk en zekerheid en pensioengerechtigde werknemers

Ik ben benieuwd of iemand met mij mee kan denken over onderstaande casus: - Een werknemer gaat akkoord met een beëindigingsovereenkomst per…

Geplaatst door Renee Oprel

2 7 Mei 2015
Reactie geplaatst door Jan van der Zanden

Re-integratie zelf doen of uitbesteden?

Re-integratie uitbesteden In gesprekken met onze klanten krijgen wij regelmatig de vraag: “Waarom zou ik re-integratie uitbesteden?” Een me…

Geplaatst door Moniek Jansen (InterTransfer)

0 12 December 2014

Succesvolle re-integratie

Hoe zorg je er als werkgever voor dat de re-integratie van een zieke medewerker succesvol verloopt? Wat moet je doen en welke stappen moet…

0 25 September 2014

Re-integratie en de gevolgen van weigering van passende arbeid

In één van onze vorige blogs, Re-integratie als de medewerker niet meewerkt?, hebben we aandacht besteed aan de mogelijkheden die de werkge…

0 13 Augustus 2014

Re-integratie kansrijker door inzet assessment

Re-integratie vraagstukken zijn vaak complex en uitdagend. Voor zowel werkgever als de zieke werknemer geldt dat ze te maken krijgen met ee…

0 26 Januari 2014

Re-integratie: wat als de medewerker niet meewerkt?

Re-integratie is een taak en verantwoordelijkheid van zowel de werkgever als de werknemer. Indien beiden hun verantwoordelijkheid nemen en…

1 5 December 2013
Reactie geplaatst door vincent vrooland

Interventie bij verzuim en re-integratie

Re-integratie bij verzuim is vanuit ons werkveld een continu gespreksthema. In deze blog gaan we dieper in op "het nut van interventie bij…

0 9 November 2013

RSS