Ik ben op zoek naar een voorbeeld van een bonusregeling. Als bedrijf willen we managers in de gelegenheid stellen om medewerkers een kleine attentie te geven op het moment dat deze iets extra's of bijzonders hebben gedaan.
Vaak zie je dat zo'n prestatie wellicht in een beoordeling terugkomt, maar dan is het effect slechts beperkt. Waar ik naar op zoek ben is een "boter bij de vis" regeling om positief gedrag meteen te kunnen belonen/waarderen.

Aantal keer bekeken: 967

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Beste Arno,

Wat ik je kan aanleveren is een gratificatieregeling die ik heb ontwerpen. Doel van deze regeling is incidentele prestaties met een bepaalde meerwaarde voor de organisatie eenmalig te belonen. Een salarisverhoging is immers structureel.
Je zal de regeling wel moeten vertalen naar de specifieke situatie die jij voor ogen hebt, maar je hebt dan in ieder geval een leidraad.

Ik zie je reactie tegemoet.

Groeten,

Xander Berendsen
Hallo Xander,

klinkt erg goed, zolang het maar geen structurele impact heeft.
Heel graag zou ik de regeling van je willen ontvangen. Indien ik hierover nog vragen heb neem ik nog even contact met je op, als dat OK is?

alvast bedankt
Wij kennen een specifieke 'boter bij de vis' regeling, die voorziet precies waarin je hierboven omschrijft.

Laat maar weten waar die naartoe gezonden kan worden.

groet
Beste Arno,
Wij gebruiken binnen onze organisatie hiervoor een gratificatieregeling. Afhankelijk van de prestatie krijgt een werknemer een bedrag toegekend. Vanuit P&O begeleiden wij dit proces zodat er op ongeveer dezelfde wijze wordt toegekend. De leidinggevende overhandigt de brief waarin de toekenning staat en bij het salaris van die maand wordt het bedrag uitbetaald. Dit gebeurt direct nadat de extra prestatie is geleverd.
Met vriendelijke groet,
Eduard Metselaar
Hi Arno,

Wij zitten in ongeveer hetzelfde schuitje. Ik ben momenteel bezig een beloningsrichtlijn te ontwikkelen om enerzijds net als bij jullie managers de mogelijkheid te bieden medewerkers bepaalde attenties te kunnen geven, maar anderijds ook aandacht te schenken aan de fiscale spelregels hieromtrent. Dit laatste om te voorkomen dat er een soort Sinterklaas-cultuur ontstaat waarbij we achteraf door de belastingdienst op onze vingers worden getikt (loon in natura).
Ik ben dan ook zeer geïnteresseerd in jouw bevindingen en de dingen die jou zijn toegezegd door anderen via dit forum. Kunnen we hierover een keer contact leggen met elkaar (Ik ben nieuw op dit forum dus weet nog niet precies wat de mogelijkheden zijn)?

M.vr.gr.
Hans van der Krogt
Hallo Arno,

Voor onze organisatie ben ik ook op zoek naar een geschikte bonusregeling. Is het mogelijk dat jij de informatie die jou toegestuurd wordt ook aan mij doorstuurt?

Alvast bedankt
Ilona van Wijngaarden
Hallo,

Ik zoek een bonusregeling voor een marketing/salesmanager. Het betreft een nieuwe functie waarvan de beloning deels prestatiegerelateerd is. Is iemand bekend met zo''n regeling? Wat moet ik vooral niet vergeten in zo'n regeling?

Met vr.gr.
Karin Schotanus

RSS