Er wordt weleens beweerd dat het verschil tussen effectieve mensen en minder effectieve mensen bestaat uit het wel of niet toegeven aan je comfort-zones. Mesen hebben de neiging om comfortabel te blijven hangen in het bekende en zo risico's proberen te vermijden. Ik heb recentelijk een zeer inspirerende film gezien over hoe je met comfort-zones om kunt gaan of beter gezegd hoe je op een eenvoudige wijze uit je comfort-zones kunt stappen. In de film 'We bought a zoo' zie je het verhaal van een jonge weduwnaar die gespeeld wordt door Matt Damon. deze jonge weduwnaar heeft een simpele maar effectieve levensfilosofie ontwikkeld rondom het benutten van kansen:

Sometimes all you need is 20 seconds of insane courage just literally 20 seconds of just embarressing bravery and I promise you something great will come of it.

Op welke wijze had de instelling van '20 seconds of just embarressing bravery' het verschil voor jou of je medewerkers kunnen betekenen? En hoe had dit jouw loopbaan of die van jouw medewerkers kunnen beïnvloeden?

Aantal keer bekeken: 235

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Ja, ik was verrast door de film, mooi! Ik probeer die 20 seconden te onthouden voor als ik het eens nodig heb. Nathalie

Leuk om te lezen dat de film jou ook verrast heeft. Die 20 seconden heeft mij al een paar keer het vertrouwen opgeleverd om ergens direct actie op te ondernemen.
Johan

RSS