Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar HR leden die in hun organisatie een andere vorm van beloning hebben opgenomen dan de traditionele vorm. Dus een systematiek zonder rekensommetjes op basis van de gescoorde competenties (je scoort een 7 dus je krijgt 2,5% verhoging) maar wellicht meer op basis van de behaalde resultaten? Eigenlijk meer passend bij Het Nieuwe Werken. Het in gesprek gaan met een medewerker i.p.v. je schuilen achter een score op basis van TBV en competenties?

Zijn er HR collega's die ook afscheid hebben genomen van de traditionele beloningssystematiek? zo ja, op wat voor een manier steken jullie nu de beoordelingsgesprekken in en belonen jullie je medewerkers?

Ik ben graag op zoek naar voorbeelden van additionele vormen. Ik wil hier geen discussie mee openen over of een traditionele wijze van belonen nou goed of verkeerd is. Dus graag alleen voorbeelden.

Ik ben heel benieuwd.

Hartelijke groet,
Rosanne

Aantal keer bekeken: 1021

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Lees eens hoe IT dienstverlener Netvlies dit aanpakte en er een prijs mee won: http://goo.gl/FYGaA

Beste Rolf,

Hoe herkenbaar. Zo is het hoe wij onze organisatie graag willen inrichten en waar we al mee gestart zijn (De Droom..)!!
Alleen waar we nu nog naar op zoek zijn zijn de instrumenten beoordelen en belonen die hierbij passen.
Heb jij (of iemand anders) hier concrete voorbeelden van? Of zijn er organisaties waar ik contact mee zou kunnen opnemen om hier nader over te praten?

Bedankt!

Bof jij even Rosanne:)! wij zijn het bureau dat bij Netvlies het belonings- en beoordelingsinstrumentarium heeft ingericht. Je kunt me bellen voor meer informatie, artikelen en zelfs een boek: 06-225 10 626
Hoor van je, Rolf

Beste Rosanne,

Als je me een mailtje stuurt, dan stuur ik je een voorbeeld van een instrument die je misschien kan helpen bij dit vraagstuk, alhoewel ik wel denk dat je het beste iets op maat kunt maken gezien de context en je vraagstelling. Maar goed, een beetje inspiratie van andere organisaties kan natuurlijk geen kwaad!

Ik ga ook nog eens nadenken of ik nog goede voorbeelden van organisaties weet waarmee ik je in contact zou kunnen brengen. Dit laat ik je nog weten. Mijn mailadres: ldgreef@hucag.nl

Met hartelijke groet, Lisette de Greef

RSS