Beste Vakgenoten,

Het aanpassen van flexibele werktijden voor kantoormedewerkers in dagdienst is niet de grootste uitdaging.

Nu loop ik wel mijn hoofd te breken over hoe ik een flexibel rooster kan invoeren voor productiemedewerkers die in verschillende ploegen werken. Dit dient natuurlijk zo te gebeuren dat dit niet ten kosten gaat van de voortgang van het productieproces.

Wie heeft hier ervaring mee?

Aantal keer bekeken: 590

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Hoeveel ploegen werken jullie?
Ik heb geen ervaring met het opzetten van roosters maar we werken wel met ploegen.
Als je eens wilt sparren mag je me wel een berichtje sturen.

Met vriendelijke groeten,
José

Hallo José,

Dank je voor je reactie.
In je wedervraag zit meteen een deel van het probleem.
We werken met verschillende afdelingen die allemaal een eigen rooster hebben. Er zijn afdelingen die werken enkel in dagdiensten, afdelingen met verschoven ploegendiensten over 2 ploegen, afdelingen met verschoven ploegendiensten over 3 ploegen. Het is allemaal aangepast op de bewerkingstijden van de machines waaraan gewerkt wordt. Dat maakt het juist zo complex.

Wellicht is het volgende document interessant, hierin staan voorbeelden van organisaties die individueel roosteren in ploegen:
https://www.awvn.nl/actueel-site/Documents/PUBLICATIES-2015-INDIVID...

Met vriendelijke groet,
Anne van Bree

Hallo Anne,

Bedankt voor de link die je stuurde. Het is een heel boekwerk, daar moet ik vast wijzer van worden!

Groet,

Juriaan

Beste Juriaan,

Ben je al wat wijzer geworden?
Wij willen waarschijnlijk overgaan naar een andere ploegendienst (van 4-ploegen met zondagstop naar 5-ploegen 24/7). Ben eigenlijk op zoek naar ervaringen met verschillende roosters. Hoe zijn de ervaringen bij jou op de werkvloer?

Met vriendelijke groeten,
José

RSS