Hoe komen wij aan een goede HR Administrator voor ons team?

Ons team is al even op zoek naar een goede kandidaat voor de functie van HR administrator voor 3 dagen in de week. CBRE is een professionele zakelijke dienstverlener in het vastgoed en we merken dat niet iedereen binnen onze (soms 'harde') bedrijfscultuur past. Heeft iemand tips hoe wij zonder veel kosten in contact kunnen komen met een goede kandidaat voor deze functie? Weet dat wij op dit moment geen gebruik (willen) maken van recruitmentbureaus. Alvast dank!

Aantal keer bekeken: 816

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Wat is jullie locatie?
Wij zijn gevestigd in Amsterdam.
Per 1 november verhuizen wij naar de Zuid As.
Heb je al gedacht aan Social Media? Facebook, Linked In, Twitter?
De vacature heb ik geplaats in diverse groepen op LinkedIn.
Ik hoop dat daar ook wat uitkomt. Dank je!
Deze melding op HR Base zal alvast wat helpen. En inderdaad, Social Media zoals Facebook of LinkedIn (er zijn heel veel specifieke P&O/HR groepen). Je kunt de vacature natuurlijk ook plaatsen op jobboards zoals Monsterboard. En als de cultuur zo bepalend is dan kan Referral recruitment juist heel goed werken. Jullie eigen medewerkers weten nl. heel goed wie wel en niet zou passen. Betrek medewerkers dan ook in de werving. Misschien willen ze het bericht op FB, Hyves, of LI plaatsen.
LinkedIn lijkt mij de beste optie, er zijn verschillende groepen waar je de vacature kunt plaatsen. Posities binnen HRM zijn populair!
al gedacht aan interim oplossingen?
Hi Annemiek,

Heb je een vacaturetekst voor mij? Ik heb een netwerkje binnen HR en kan kijken of ik iemand kan tippen voor je. Graag mailen naar alberthollemans@hotmail.com Ik heb ook nog een paar goede tips voor je.

Vr. gr.
Albert
Wat is jullie locatie? Misschien is het iets voor mij... ik ben bereikbaar onder info@arthuradam.nl
Dag Annemiek,

Na even googelen zie ik locatie Amsterdam.
De tips om de social media te gebruiken zou ik zeker opvolgen.
Nog 2 aanvullingen:

1. Je geeft aan dat het aspect cultuur erg belangrijk is bij de selectie van kandidaten. Focus je hier meer op bij de werving. Hoe kan de potentiele kandidaat een goed beeld krijgen van de cultuur (behalve zakelijk en informeel)?
Wees creatief in je wervingsteksten en/of gebruik social media om je bedrijf onder de aandacht te brengen.
In Amsterdam en ongeving zijn ongetwijfeld goede kandidaten te vinden, maar er zijn ook veel vacatures te vervullen, wat maakt CBRE nou zo uniek?

2. Ik weet het niet zeker, maar tekst in Word formaat zou kunnen helpen. Er zijn zoekmachines (o.a. google en vacaturesites) aktief die vacatures op websites scannen. Het kan zijn dat pdf bestanden niet gelezen worden.
Hoe meer jouw vacature opduikt bij zoekresultaten, hoe meer respons (hopenlijk).

Succes.
Hi Annemiek, ik weet wellicht wel iemand die interesse heeft als je nog op zoek bent?

Annette
Ja zeker!

RSS