Even klankborden:

Ik ben momenteel werkzoekend en loop tegen een wederkerig probleem aan: mijn salaris. Ik ben 35 jaar, heb een HBO en WO-opleiding en ongeveer 10 jaar werkervaring in verschillende rollen bij verschillende organisaties gehad. Deze ervaringen zijn zowel operationeel als adviserend. Nu ik opnieuw op zoek ben naar een volgende uitdaging heb ik al een paar keer te horen gekregen dat mijn salaris te fors is (ook al ben ik er flexibel in). Ik ken mijn waarde, maar vind ontwikkeling, uitdaging en dynamiek ook wat waard. In deze markt snap ik dat organisaties 'voor een dubbeltje op de eerste rang' proberen te zitten, maar ik kom er niet verder mee omdat sommige organisaties.

Mijn laatste jaaropgaaf gaf een salaris van 43.000 EUR aan. Ik weet dat ik op mijn afdeling een van de goedkopere was, aangezien er (jongere) collega's waren die een salaris van om en nabij de 50.000 EUR hadden. Terzijde: ik kom uit de gezondheidszorg en werkte (fulltime) 36 uur per week.

Nu wil ik niet jullie salaris weten, maar ik vind mijn salaris conform opleiding en ervaring. Volgens internet zit er juist onder. Hoe ervaren jullie de salarisontwikkeling van P&O-ers (uitvoerend en beleidsmatig)? En hoe kan ik dit beter managen in een gesprek (al geef ik aan dat salaris niet een eis is, gezien de uitdagingen die sommige organisaties bieden)?

Aantal keer bekeken: 223

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Hallo Jeroen,

Op basis van jouw informatie is het lastig om dit helemaal goed te beoordelen.
Is jouw studie relevant voor de functie waar je op solliciteert? En sluit jouw ervaring ook aan op de functie die je ambieert? Dan lijkt mij jouw salarisindicatie voor een adviesfunctie op HBO/WO niveau binnen het HR werkveld niet buitensporig. Zeker niet als je daar ook nog flexibel in bent. Ik ga me dan ook afvragen of er niet iets anders speelt? Dat kun jij zelf het beste beoordelen.

Groet,
Marina

RSS