HR Cyclus / Performance Management voor tijdelijke medewerkers

Mijn stelling is dat je ook je flexibele schil op kwaliteit zou moeten meten door gewoon dezelfde methodiek te hanteren die je ook voor vast personeel gebruikt. Bij uitzendkrachten is het vaak zelfs nodig om te beoordelen, omdat dit gebruikt wordt voor eventuele (CAO) salarisverhogingen.

Nu heb ik deze stelling getoetst bij een aantal HR collega's en daar is twijfel, omdat het voor hun een risico is vanuit inlener- of ketenaansprakelijkheid.
Wie herkent deze problematiek of heeft toch gewoon Beoordelingen voor (een deel van ) de externe medewerkers doorgevoerd?

Aantal keer bekeken: 357

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Beste Mark,

Ik herken het dilemma. Op dit moment hebben wij ook geen HR cyclus / Performancemanagement systeem voor inleners. Ik ben ook wel benieuwd of er HR-collega's zijn die dit wel hebben en zo ja in welke vorm.

Tot nu toe helaas nog weinig reacties.

Beste Kim,

Dank voor je reactie. Ik heb zelf wel enige ervaring met het beoordelen van inleners en ben vooral geboeid door de scheiding die wordt aangebracht op basis van contractvorm, terwijl de mensen vaak hetzelfde werk doen. In dit artikel heb de huidige mogelijkheden maar eens op een rij gezet; http://www.zipconomy.nl/2014/05/kun-je-als-zelfstandige-nog-ontkome...

Mark

RSS