Ik ben bezig met het budget voor komend jaar. 1 van de dingen die op de wensenlijst staat is het implementeren van een onboarding app.

Kan iemand mij vertellen waar ik qua kosten ongeveer aan zou moeten denken?
Het gaat om een Nederlandse organisatie met (hopelijk) straks zo'n 200 medewerkers.

Het gaat mij om een grove schatting. Ben met een indicatie al blij!

Daarnaast ben ik uiteraard ook wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen met dit soort apps. Waar moet je op letten bij de selectie en bij de implementatie.

Dank vast!
Groet, Judith

Aantal keer bekeken: 145

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Leuke vraag, ik kan wel wat delen uit onze voorstellen zoals wij die hanteren:
Voor het inschatten van de benodigde functionaliteiten zou ik zeggen:

Om zoveel mogelijk meerwaarde uit de te maken applicatie te halen is het belangrijk om de diverse stakeholders te betrekken bij het project. Daarnaast dient de scope voor het project technisch en visueel zo smal mogelijk gemaakt te worden. Ik kan me voorstellen dat het project gestart wordt met een zogenaamde discovery sprint. Het doel van deze sprint is om het de functionaliteiten te bepalen en het project verder uit te werken en de benodigde parameters en scope verder te verfijnen. Deze sprint bestaat heeft meestal een doorlooptijd van 2 weken (10 mandagen). Deze sprint is zowel intern als extern, belangrijk is om hierbij personen dicht bij de doelgroep te betrekken.

Na deze sprint zullen de volgende documenten in ieder geval kunnen worden opgesteld:
-Applicatie flow document
-Stijl moodboard voor visuals
-Gedefinieerde project scope (backlog)

Hierna zal de scope in zijn geheel duidelijk zijn en zal de rest van de oplossing worden gerealiseerd. Met het oog op de snelheid stellen wij meestal voor om hiervoor maximaal 2 sprints te nemen. De grote van deze sprints zal blijken uit de discovery sprint en schatten we op het moment in tussen de 1-2fte (10-20 mandagen) per sprint.

Een discovery sprint kost zo'n € 7.200,- De ontwikkelsprints zullen liggen tussen de € 7.200 en € 10.400. Het totaalbedrag komt daarmee tussen de € 14.400 en € 30.000.

Succes en groet, Radboud Heinink

Dag Judith,

Naast de 'maatwerk' aanpak zoals Radboud die voorstelt kun je ook kiezen voor een 'standaard' onboarding app van bijvoorbeeld Appical of Talmundo, aannemende dat je in het Nederlands iets zoekt.

Uiteraard staat standaard ook tussen haakjes, want er komen bij inrichting van zo'n tool ook vaak kosten kijken, tenzij je bereid bent om een en ander heel basic te houden.

De kostenopbouw is dan wel anders, omdat je jaarlijks licentie gaat betalen. Die zijn op jaarbasis misschien wel lager dan het bedrag van maatwerk, maar na 3-4 jaar zijn de 'total cost of ownership' , inclusief de inrichting in jaar 1, gemiddeld even groot. Voordeel van een standaard app is dat je geen software ontwikkel traject (lees tijd die jij en je collega's moeten besteden om input te leveren aan de ontwikkelaars) hoeft te doen en wel 'mee geniet' van de ontwikkelingen die de app leverancier ieder jaar doorvoert.

Mocht je meer willen weten hoor ik het graag, of kijk op onze site hrtechreview.nl
Mark

Beste Radboud en Mark,

Dank jullie voor jullie respons! Nuttige input en food for thought in de overweging of we voor de standaard of maatwerk applicatie zouden moeten gaan.

Gr. Judith

RSS