Recruitment-honger? Doe geen boodschappen met een lege maag!

Als je hongerig naar de supermarkt gaat, kom je meestal met de verkeerde producten thuis. De verleiding om te veel en te foute dingen in je kar te kieperen, is moeilijk te weerstaan wanneer je trek hebt. Voor het werven en selecteren van de juiste mensen geldt dit net zo. Vooral als vacatures wat langer open staan. De druk neemt toe, de organisatie krijgt honger. Ons advies: Ga niet werven met een lege stoel.


Want als je pas de arbeidsmarkt op gaat, wanneer je een vacature hebt, kom je sneller in de verleiding om foute keuzes te maken. Je bent te afhankelijk van het aanbod van dat moment. De kans bestaat dat je onbewust bepaalde kwaliteiten overwaardeert en tekortkomingen bagatelliseert. Onderbezetting kost geld en kan leiden tot missers, vertraging of ziekteverzuim. Maar hoe groot is de schade van een foute match? Kun je het je permitteren om een redelijke kandidaat te laten lopen, in de hoop een betere te vinden?

De beste mensen moet je niet zoeken, je moet ze kennen!

Dat vraagt om structureel contact met de arbeidsmarkt. Niet reageren op interrupties in je bezetting, maar proactief verbinding maken met interessante mensen. Niet impulsief shoppen maar er doorlopend voldoende energie in stoppen.

Dat kost tijd, geld, expertise en focus. Het verdient zich echter dubbel en dwars terug. Aantoonbaar! Zowel in tijd, kwaliteit als kosten! Met deze manier van werven brengen wij recruitmentkosten van onze klanten terug met maar liefst 70%. Tegelijkertijd kunnen we vacatures gemiddeld 8 weken sneller invullen, met bétere kandidaten!

Want door onze aanpak, zorgen wij dat de beste mensen al bekend en bijna aan boord zijn, op het moment dat de onvermijdelijke vacature ontstaat. Organisaties met talent versterken is de bedoeling van Siebert & Wassink. Wacht u tot u honger krijgt, of leest u hier even verder?

Aantal keer bekeken: 157

Plaats een reactie