Social media steeds vaker visitekaartje werkgevers

Social media spelen een steeds grotere rol in het oriënteren op een baan of werkgever. Ruim een zesde van de beroepsbevolking bekijkt een werkgever eerst op LinkedIn of Hyves alvorens te solliciteren. Een kwart van de kandidaten die op gesprek gaan wint bovendien informatie in over de recruiter of P&O-er waar ze mee gaan spreken. Social media ontwikkelen zich meer en meer als een plaats waar werkgevers zich kunnen presenteren. Dit blijkt uit het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van Intelligence Group.

Intelligence Group ondervroeg, ter voorbereiding op een uitgebreid onderzoek naar social media dat binnenkort van start gaat, 552 personen naar hun oriëntatiegedrag. Uit de cijfers blijkt dat Google en het eigen netwerk nog altijd de belangrijkste bronnen van informatie zijn indien men overweegt om bij een organisatie te solliciteren. Toch moet de impact van social media niet onderschat worden. Van de totale beroepsbevolking kijkt 19% op LinkedIn. Onder WO-opgeleiden ligt dat percentage op 31%. Voor Hyves geldt het omgekeerde. Van de laag- en middelbaar opgeleiden kijkt ongeveer 1 op de 5 of de werkgever een bedrijfshyve heeft.

Lees hier het hele bericht op de website van Intelligence Group

Aantal keer bekeken: 61

Plaats een reactie