Stelling: Recruitment via Social Media is effectiever en goedkoper dan via de reguliere wervingskanalen

Social Media (vnl. Twitter, LinkedIn en Facebook) worden meer en meer gebruikt voor verspreiding van vacatures.
Als Recruitment & Consultancy bureau doen wij dat natuurlijk ook.
Naast het zelf verspreiden doen we dit met een partnerbedrijf dat hierin gespecialiseerd is. Tegen (veel) lagere kosten dan die van online vacaturebanken.

Wanneer zowel partner als wij de vacatures verspreiden op Social Media (sollicitanten vangen we op in SPOT, ons ATS), zijn we perfect in staat om per vacature zowel het aantal personen te registreren dat deze bekijkt als het aantal dat daadwerkelijk solliciteert. Dit rapporteren we dan uiteraard weer aan onze klanten. De een is hier blij mee, de ander gaat het alleen om de kandidaten die we aanleveren.

De (grotere) online vacaturebanken beschikken vaak over uitgebreide rapportages omtrent de effectiviteit van werven (aantal bezoekers/kliks op vacature/sollicitanten).
Dag- en vakbladen beroepen zich op het afzetgebied of aantallen abonnees en kunnen slechts in algemeenheid iets zeggen over reacties o.b.v. hun vacatureadvertenties.

Mijn stelling is: Wanneer je meer investeert in recruitment via Social Media, kun je fors besparen op de overige wervingskanalen.

Waar ik benieuwd naar ben:
- In hoeverre bent u het met de stelling eens,
- Hoeveel kost de invulling van een vacature u momenteel gemiddeld,
- Welke kanalen gebruikt u hiervoor,
- Wat zijn uw ervaringen met recruitment via Social Media,
- Hoeveel waarde hecht u aan meetbaarheid (conversiegetallen) en/of hebt u deze.

U kunt uw reacties op dit forum bekendmaken, maar u kunt ook naar mij persoonlijk reageren via emailadres dick.egberts@tibbit.nl. Reacties worden vertrouwelijk behandeld.

Bij voldoende reacties zal ik deze in een samenvatting met bijbehorende conclusies publiceren op dit forum.

Aantal keer bekeken: 474

Plaats een reactie