Waar kan ik gratis vacatures plaatsen? Een overzicht

Bron: Recruiting Roundtable blog

Voor de monsterlijke prijs van 449 Euro excl BTW kun je een enkele vacature plaatsen op een van de grote commerciele vacaturebanken van Nederland. Maar wat krijg je daarvoor terug? Net zoals bij een print-advertentie eigenlijk niet bijzonder veel. Je mag zo’n 300 views verwachten en 8 sollicitaties gemiddeld maar resultaat wordt niet gegarandeerd (post-and-pray). Bovendien mag je lekker zelf de vacature plaatsen in het te lange online formulier.

(bron: Banenmatch, maart 2010)

Niet vreemd dat organisaties andere wegen zoeken waar vraag en aanbod bij elkaar worden gebracht. Hoog tijd voor een overzicht van gratis vacaturebanken in Nederland! Ook omdat er nog geen goed actueel overzicht van bestaat EN omdat in een online zoektocht via zoekmachines en startpagina’s de gratis vacaturebanken toch niet gratis blijken te zijn (lees de kleine, uitstekend verborgen kleine lettertjes). Het heeft mij uiteindelijk een hele dag gekost om onderstaande overzichten te maken…

Klik hier voor het volledige overzicht.

Aanvullingen zijn zeer welkom om hiervan een actueel overzicht te maken en te houden!

Aantal keer bekeken: 676

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Met interesse heb ik bovenstaande artikel gelezen.
Bekijk ook eens de gratis vacaturebank http://www.zorgdienstenonline.nl.

Met de druk bezochte website http://www.zorgdienstenonline.nl heeft ZorgdienstenOnline.nl de infrastructuur gelegd waarmee alle partijen in de zorgsector op erg eenvoudige en discrete wijze, kosteloos met elkaar in contact kunnen komen.

ZorgdienstenOnline.nl is één van de snelst groeiende vacaturebank binnen de gezondheidszorg. De geplaatste vacatures op ZorgdienstenOnline.nl worden automatisch doorgeplaatst op haar uitgebreide zorgnetwerk.
Op www.cvinfo.nl kunnen bedrijven helemaal gratis vacatures plaatsen in de vacaturebank.
Ook CV's kunnen gratis geplaatst worden in de database.

Dag Jacco, Ik zie dat dit artikel inmiddels al lang geleden is geplaatst. Misschien is het tijd voor een update? Vergeet daarbij niet dat je op LinkedIn ook heel gemakkelijk en gratis in verschillende groepen een vacature kunt plaatsen. Je hebt dan bovendien heel snel veel reacties heb ik gemerkt.
Daarnaast nog een andere website waar je gratis vacatures kunt plaatsen: Locanto gratis vacatures plaatsen.

Ik kwam laatst een uiterst goede website tegen voor het plaatsen van vacatures van mijn eigen onderneming. Bij Vacaturebank Nederland is het vacature plaatsen eenvoudig en doeltreffend. En ook niet onbelangrijk, het is gratis. Ik gebruik deze website voortaan en het kost me helemaal niks

Als aanvulling op de reacties is wellicht www.werkzoeken.nl een goede toevoeging. Deze site is ook gratis wat betreft het plaatsen van vacatures.
Overigens moet je uitkijken bij diverse sites die zeggen dat er gratis geplaatst kan worden en vervolgens achteraf, wanneer de sollicitaties binnenkomen ineens kosten gaan rekenen. Lees dus goed de algemene voorwaarden!

RSS