Wat doe je met kennis die je niet wilt hebben?

Wat doe je als P&O'er wanneer je dingen weet over een medewerker die je eigenlijk liever niet wilt weten? Een collega die goed functioneert, maar wel een fles wodka in zijn bureaula heeft verstopt. Een medewerker die zich voor een eerste gesprek dient te melden bij de reclassering? Of is het een publiek geheim dat die ene werknemer niet voor het mooie landschap elk jaar naar Thailand vliegt? Het gaat dus om feiten die op het eerste oog geen negatieve invloed op de organisatie hebben, maar waar je toch niet blij van wordt. Wat doe je met die kennis? Spreek je de werknemer er op aan? Negeer je het? Probeer je hulp te bieden?
Voor een artikel in IntermediairPW ben ik op zoek naar P&O'ers die hiermee te maken hebben gehad en die hun ervaringen willen delen. Ik hoor graag van u via n.weidema@intermediairpw.nl.

Aantal keer bekeken: 105

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Beste Nicole. Ik heb als HR adviseur diverse malen met dit soort zaken te maken gekregen. Het ging dan niet alleen om medewerkers, maar ook om leidinggevenden binnen not for profit, non profit en profit organisaties. Wil daar best eens over met je praten.
Interessant onderwerp. Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt in die vorm. Ik denk wel dat ook de zaken die we "liever niet willen weten" meetellen of op termijn mee gaan tellen met betrekking tot het functioneren en de organisatie. Strafbare feiten, alcoholisme, gevaarlijke situaties, hoger ziekteverzuim door drank- privéproblemen...

RSS