Logischerwijs volg je voor de flexibele schil dezelfde aanpak ihkv de werkkostenregeling als voor vaste medewerkers. Anderzijds betaal je ze geen loon, dus zou het vreemd zijn om die kosten ten laste van het forfait te laten vallen. Hoe moet je hiermee omgaan, blijft dit allemaal tegen eindheffing?

Aantal keer bekeken: 339

Plaats een reactie

Reacties op dit bericht

Mark,

Naar mijn idee valt de flexibele schil voorzover niet in loondienst niet onder de werkkostenregeling, maar zijn hun vergoedingen gewoon onkosten voor jouw bedrijf.

Maar je boekhouder, accountant of de Belastingdienst kan je met zekerheid een helder antwoord geven en anders een andere boekhouder of accountant zoekn :)

Suc6

Henny van Leusden
Shepherd P&O Services

Ha Henny,

Dank voor je reactie. Inmiddels begreep ik inderdaad dat bv de kerstpakketten voor externen tegen eindheffing blijven gaan. Maar ik ken organisaties met een grote flexibele schil, misschien wel 20-30% of meer (denk aan call centers, seizoensarbeid). Stel dat je het hele bedrijf, of de hele afdeling meeneemt naar een personeelsfeest, dan moet je de rekening dus gaan splitsen. een deel voor vaste medewerkers ten laste van WKR forfait en een deel valt er buiten. Niet bepaald een lastenverlichting?!

Mark

Dag Mark,

De Belastingdienst maakt het alleen leuker, ze hebben het niet over ook makkelijker :-)

Henny
Shepherd P&O Services

RSS