Het ene na het andere positieve bericht over de economie verschijnen in de media. maar tussen al deze positieve berichten lezen we ook dat volgend jaar nog 135.500 banen binnen het MKB verdwijnt (Bron: EIM). Daarnaast moeten we niet vergeten dat er ene vertraging zit in de economie en de arbeidsmarkt. Juichen we te vroeg of laait de strijd op de arbeidsmarkt binnenkort al weer op? Ik ben benieuwd naar jullie opinie?

Aantal keer bekeken: 82

Reacties op dit bericht

Ha die Martijn. Zit in een vergelijkbare reflectie uiteraard, en wil graag een paar signalen delen.
- paginagrote advertentie YER afgelopen week in FD en volkskrant geven stukje weer van voorzichtig optimisme van een van de marktleiders in de arbeidsmarkt. (zie ook artikeltje Mindz: http://tinyurl.com/mgd2v3
- In eigen praktijk van ARA merk ik in elk geval een toegenomen activiteit: met name organisaties die intern de discussie weer opstarten over de volgende talentenstorm. Het gaat daarbij over de issues als de boodschap naar talent (wat maakt ons bijzonder en uniek, wat is onze propositie, hoe kunnen we dit aspiratief verbeelden?) en de tactieken hoe in verbinding te komen (en blijven). Hier is de revolutie in communicatieland een hot issue: de enorme groei van mogelijkheden om te communceren via de diverse social media.
- De koers van randstad stijgt..een van de meest betrouwbare voorspellers van de lente in de economie....
hartelijkste groet
ton
Te vroeg om te juichen, maar..... precies op tijd om je te gaan voorbereiden op wat er gaat komen. Stel dat we met licht herstel te maken hebben, dan betekent dat pas op z'n vroegs in Q1/Q2 van 2010 dat we echt meer activiteiten gaan krijgen op gebied van AMC en Recruitment. Dan is het nu het juiste moment om met de voorbereidingen te beginnen. Wat Ton schetst, herken in ook vanuit Intelligence Group. Volgens mij is dat ook het signaal wat YER afgeeft. Get ready for the Recruitment Rally. Gentlemen....START YOUR ENGINES
Regeren is vooruitzien. Zo zou het moeten zijn, inderdaad, zoals Ton en Geert-Jan aangeven. Maar hoe zit het bij de werkgevers? Staan werving & arbeidsmarktcommunicatie op de agenda voor de lange termijn? Wordt er nu door werkgevers al (achter de schermen) geanticipeerd op wat komen gaat over 1 of 2 jaar?

RSS