Hi allemaal!

Vanuit mijn organisatie heb ik de opdracht gekregen het thema arbeidsmarktcommunicatie verder te onderzoeken. We maken op dit moment (uiteraard) gebruik van verschillende media maar dit is erg versnipperd. Mijn idee is dan ook om dit op een gestructureerde wijze met een link naar de strategische doelstellingen in te zetten. Het plan is klaar maar nu wordt om een financiele onderbouwing gevraagd. Heeft iemand daar al ervaring mee? Hoe kun je in kaart brengen wat arbeidsmarktcommunicatie oplevert wanneer je nog in het voortraject zit?

Groeten Ramona de Lange

Aantal keer bekeken: 276

Reacties op dit bericht

Dag Ramona,

Aan de hand van de kosten die in 2009 zijn gemaakt (of eerste helft 2010) voor werving en het aantal vacatures heb je een beeld van de wervingskosten (per vacature) die je hebt. Dit is de huidige situatie. Vervolgens is het de vraag of deze kosten acceptable zijn of dat je die de komende jaren terug wilt brengen, oftewel de gewenste situatie. Afhankelijk van de de kloof tussen huidig en gewenst en randvoorwaarden zoals krapte op de arbeidsmarkt e.d. kun je gaan kijken naar een aanpak om de kosten per vacature terug te brengen.

Hieronder wat links naar artikelen die je wellicht behulpzaam kunnen zijn bij het in kaart brengen van de wervingskosten:

- http://www.budgetrecruitment.nl/17/02/2008/het-recruitmentbudget/
- http://www.budgetrecruitment.nl/17/02/2008/recruitmentbudget-per-va...
- http://www.budgetrecruitment.nl/17/02/2008/overzicht-recruitmentkos...

Veel succes!
Hee Martijn,

Bedankt voor de info, ik ga ermee aan de slag!

Groet, Ramona

RSS