Waarom heb ik deze groep toegevoegd ? Ik ben werkzaam als zelfstandig P&O adviseur in een kleine industriele organisatie (rond de 60 medewerkers). De grootte van de organisatie en de solopositie maken voor mij de functie heel erg aantrekkelijk en veelzijdig. Je bent bezig met beleidsontwikkeling, adviseren van leidinggevenden en medewerkers en ook met uitvoerende zaken. Alle P&O onderwerpen komen aan bod. Uiteraard heeft de solopositie ook een keerzijde: ik mis wel de mogelijkheid om met P&O collega's of andere staffunctionarissen van andere disciplines te sparren.
Ik wil daarom graag mijn netwerk uitbreiden met collega's die ook binnen kleine organisatie werken. Met als doel informatie delen, sparren en advies geven. Lijkt het je wat, laat het me horen.

Aantal keer bekeken: 356

Reacties op dit bericht

Hoi Liesbeth, ik wilde me ook aanmelden maar zie er nu al veel mensen lid zijn die niet in jouw doelgroep vallen...bijvoorbeeld freelancers of leden die hun diensten willen aanbieden. Persoonlijk vind ik dit jammer en juist niet de bedoeling, hoe denk jij hierover? Zelf werk ik met 1 collega (dus niet helemaal solo) in een organisatie van ongeveer 105 fte.

gr Stephanie van Benthem
Ja herkenbaar Stephanie. Mijn ervaring is dat als je vragen hebt, je vraag het beste op vraagbaak kunt plaatsen dan krijg je veel reacties van allerlei mensen... en daar gaat het tenslotte om.
Hoi Liesbeth,

Goed initiatief! En heel herkenbaar. Ik sluit me dus graag bij je groep aan!

Hartelijke groet,

Ilse Mulder
Beste Liesbeth,

Zet ik net een onderwerp op het forum (overbelasting) zie ik jouw groep voorbij komen. Heel herkenbaar...hoe kijk jij tegen een solofunctie met zoveel diverse werkzaamheden....zoveel te doen, maar te weinig tijd?

Groet,
Olaatje
Hoi Olaatje,
Een kwestie van keuzes maken en daar aan vast houden. Dat is soms best moeilijk. Ik heb voor 2010 een themalijst met 10 onderwerpen die dit jaar de prioriteit hebben. Dat kan zijn in de vorm van een project dat loopt of de implementatie van een instrument. Daarmee heb ik de zaken ook voor mezelf goed afgebakend. De onderwerpen zijn overeengekomen met mijn leidinggevende en dus kan ik ook met hem praten over prioriteiten en tijdsbesteding. Soms is het lastig als er veel operationele zaken tussendoor komen. Ik probeer deze waar ik kan uit te besteden. We hebben werving en selectie bijvoorbeeld ook uitbesteedt om wille van de enorme hoeveelheid tijd die het kost (en daarnaast vind ik het zelf niet meer zo uitdagend om te doen).
Waar loop jij met name tegen aan ? Groet Liesbeth
Hoi Liesbeth, ik meld me ook graag aan. Onze organisatie heeft 40 medewerkers en ik ben de enige P&O'er in de organisatie. Ik deel je mening dat de solopositie zorgt voor weinig sparren. Dus informatie delen, sparren en advisering lijkt mij een goed initiatief.

Hartelijke groeten,
Barbara
Hoi allemaal,

zojuist heb ik me aangemeld voor deze groep. Ik ben manager interne zaken bij een uitgever van bordspellen (999 Games). Wij hebben +/- 25 medewerkers. Ik ben verantwoordelijk voor P&O en facilitaire zaken. Mijn achtergrond is Post HBO Personeel & Arbeid.
Ook ik werk solo in een productiebedrijf van ongeveer 70 man en mis inderdaad ook een beetje de contacten, hoewel ik mij wel aangesloten heb bij een netwerk van P&O-ers op ons industrieterrein en een netwerk van P&O-ers in de branche (graanverwerkende bedrijven).
Misschien is het ook wel heel handig om eens een keer ergens af te spreken om te kijken waarin we elkaar kunnen ondersteunen.
Groet
Marion van den Berg
Hallo Liesbeth,

Leuk initiatief! Heb mij ook aangemeld voor deze groep. Zelf ben ik werkzaam als personeelsfunctionaris bij een transportbedrijf met +/- 100 medewerkers. De focus ligt voornamelijk op de dagdagelijkse (operationele) zaken wat voor de nodige hectiek en afwisseling zorgt. Dit is dan ook inherent aan de branche. Maar je mist soms zeker even het moment dat je kunt sparren met iemand die vanuit jouw vakgebied mee kan kijken/denken/voelen!

Groet,
Amber
Hoi Liesbeth,
Goed idee deze groep! Ik werk ook in een onderneming als enige P&Oer, maar het is wel zo prettig om eens te kunnen sparren en spiegelen met vakgenoten.
Elise

Hallo Liesbeth,
Heel herkenbaar wat je schrijft, vooral het sparren is het gemis in de keerzijde.
ik sluit me graag aan bij je groep,
Méline

Is deze groep actief ? Ik heb zelf vooral interesse om eens met P&O'ers in een soort gelijke situatie te sparren. Freelanchers en onnodige aanbiedingen zit ik niet op te wachten.
Groeten,
Annika

RSS