Bas Spaapen
  • Man
  • Eindhoven
  • Nederland
  • 2-5
Deze content delen

De contacten van Bas Spaapen

  • Inge Beckers

Bas Spaapen's HR berichten

Merken worden vrienden. Werkgevers ook?

Merken worden vrienden, zo meldt Adformatie. In de vierde editie van de…Lees verder

Lees meer HR artikelen over: Y generatie, werkgeverschap, social media monitor, adformatie, vrienden

Gestart op 10 November 2011

Interne communicatie een HRM zaak

We leven in een tijd van E2E (everyone talks to everyone). Persoonlijk, maar vooral via social media, praten medewerkers met vrienden, concurrenten, andere werkgevers, klanten etc.. Hoe beter…Lees verder

Lees meer HR artikelen over: communicatie architectuur, marketing communicatie, hrm, interne communicatie, social media

Gestart op 9 November 2011

Wat zijn in 2011 de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van interne communicatie

Mike Klein@communitelligence.com schreef: The “Great Recession,” and the “Great Outsourcing”…Lees verder

Lees meer HR artikelen over: vacatures, ontwikkelingen, werkgeverschap, 2011, communicatie

Gestart op 10 November 2010

Hoe worden we één bedrijf (organisatie) ?
3 reacties

Grote, vaak internationale, organisaties streven erna om één organisatie te worden met één cultuur. En dat terwijl de interne diversiteit groot is: kantoren op meerdere plaatsen in de wereld,…Lees verder

Lees meer HR artikelen over: strategieen, communicatie, organisaties, grote, cultuur

Eerste bericht geplaatst op . Laatste reactie door Angela Hendriks 18 Oktober 2010.

 

De pagina van Bas Spaapen

Laatste wijziging

Bas Spaapen heeft gereageerd op Joost Schrage's HR bericht 'Dilemma in arbeidsmarktcommunicatie: ga je voor massa of exclusiviteit?'
"Misschien dat een zorgverlener, die een andere baan zoekt,  innovatie, robotisering of ict niet zo relevant of aansprekend vindt. Onderscheidend positioneren is één, maar relevantie voor de arbeidsmarktdoelgroep is zeker net zo…"
24 Mei
Het HRbase profiel van Bas Spaapen is gewijzigd
16 Oktober 2017
Bas Spaapen heeft gereageerd op Michel den Daas's HR bericht 'Werven via een bureau is vaak goedkoper dan eigen werving'
"Een behoorlijk gekleurd verhaal, dat behoeft enig tegengas: Die keiharde garanties krijg je vaak niet als inlener. Bij een misfit ben je de loonkosten (en de bureaumarge) meestal kwijt; De meeste uitzendbureaus zijn niet transparant over hun…"
29 November 2011
HR-bericht van Bas Spaapen

Merken worden vrienden. Werkgevers ook?

Merken worden vrienden, zo meldt Adformatie. In de vierde editie van de Social Media Monitor voert Vodafone de overkoepelende ranglijst van honderd actieve merken aan, gevolgd door Hema en Tele2.Merken worden vrienden, dat is de denktrend binnen het vakgebied van de externe marketing…Bekijk meer
10 November 2011
HR-bericht van Bas Spaapen

Interne communicatie een HRM zaak

We leven in een tijd van E2E (everyone talks to everyone). Persoonlijk, maar vooral via social media, praten medewerkers met vrienden, concurrenten, andere werkgevers, klanten etc.. Hoe beter medewerkers geïnformeerd en betrokken zijn bij hun werkgever, des te meer zullen zij zich als ambassadeurs op het web gedragen.Om van medewerkers ambassadeurs te maken, is interne communicatie een essentieel proces. Wie is verantwoordelijk voor dat proces? Marketing-communicatie, HRM of een aparte afdeling…Bekijk meer
9 November 2011
Bas Spaapen heeft gereageerd op Hay Eggen's HR bericht 'Transfersom of Terugbetalingsregeling?'
"De transfersom lijkt me juridisch niet haalbaar. Met wie heb je als organisatie dan een overeenkomst? Met een dan nog onbekende toekomstige werkgever van de studerende werknemer? In de praktijk zie ik regelmatig dat nieuwe werkgevers de bestaande…"
1 November 2011
Bas Spaapen heeft gereageerd op Maaike Huisman's HR bericht 'Competentiemanagement op de schop'
"Prima verhaal, alleen is mij aan het eind niet duidelijk waarom competentie management op de schop gaat. Competenties zijn concreet observeerbaar, da's een groot voordeel. Potentieel is niet observeerbaar, het is wel meetbaar middels onderzoek.…"
1 November 2011
Bas Spaapen heeft gereageerd op Peter Bosmans HR nieuwsitem De gebruiksaanwijzing van de Kenniskaart
"Een kenniskaart zal het samenwerken (collaboreren) beslist stimuleren. Bij diverse ondernemingen zie ik dat men name social media wordt ingezet om te collaboreren. Denk aan Yammer, Winkwaves of een Social Cast. @Peter: wat is het verschil met de…"
4 Oktober 2011
Bas Spaapen heeft gereageerd op Jacco van den Bergs HR nieuwsitem Het Nieuwe Werken, drie keer Vitamine V lijkt niet genoeg …
"Hoi Jacco, je geeft aan dat "HNW vraagt om een gedragsverandering van medewerkers en leidinggevenden". Eén van de V's is vertrouwen. Vertrouwen is immers de olie binnen elke organisatie. Helaas gaan leidinggevenden en…"
3 Oktober 2011
Bas Spaapen heeft gereageerd op Michiel Cobbens HR nieuwsitem Wat gebeurt er in de eerste minuut van een sollicitatie?
"De X factor, da's een boeiende discussie. Ik heb voorheen jaren in het recruitment vak gezeten en talloze keren meegemaakt dat een sollicitant met de X factor, achteraf de verkeerde keuze bleek te zijn. Dus voor het aannemen van nieuwe…"
3 Oktober 2011
Bas Spaapen heeft gereageerd op Jolanda Kramers's HR bericht 'ZZP overeenkomst'
"Via de link http://www.wetboek-online.nl/wet/Burgerlijk%20Wetboek%20Boek%207/668a.html lees je meer over opvolgend werkgeverschap. Indien een ex medewerker binnen 3 maanden door de ex werkgever wordt ingehuurd, zal sprake zijn van opvolgend…"
30 September 2011
Bas Spaapen heeft gereageerd op Jack Doggen's HR bericht 'Het binden van talenten, medewerkers blijft moeilijk. Begin bij het begin.'
"Boeiend thema Jack. Diploma's en competenties geven aan wat iemand nu kan, terwijl persoonlijkheid en drijfveren inzicht geven wat iemand in de toekomst zou kunnen. Ik denk dat beide belangrijk zijn en als het selectieproces efficiënt in…"
26 Januari 2011
Bas Spaapen heeft gereageerd op Arjan Hamberg's HR bericht 'De wanna be HR leiders'
"De meeste HR opleidingen hebben ondernemingsstrategie of marketing niet standaard in hun pakket zitten. De gemiddelde HRMer heeft daarom deze onderwerpen niet in zijn/haar genen zitten, terwijl directies wel wensen dat HRMers over dit onderwerp…"
24 November 2010
HR-bericht van Bas Spaapen

Wat zijn in 2011 de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van interne communicatie

Mike Klein@communitelligence.com schreef: The “Great Recession,” and the “Great Outsourcing” which preceded it, have both contributed to eroding public trust in corporations. Employees are now seen as far more credible than corporate spokespeopleWerknemers zijn belangrijke en betrouwbare informatie bronnen geworden. Bijvoorbeeld over producten en service, maar ook over werkgeverschap en…Bekijk meer
10 November 2010
Angela Hendriks heeft gereageerd op Bas Spaapen's HR bericht 'Hoe worden we één bedrijf (organisatie) ?'
"Een eenheid in organisatiecultuur voor een organisatie op meerdere plaatsen in de wereld is erg lastig. Het is niet aan te raden organisatiestructuren gebaseerd op een individualistisch land te gebruiken in Azië, dat collectivistisch is. Dit…"
18 Oktober 2010
Ruud van Gerrevink heeft gereageerd op Bas Spaapen's HR bericht 'Hoe worden we één bedrijf (organisatie) ?'
"Mijn ervaring is dat juist op HR gebied geldt: "act local". Voorbeeld dicht bij de deur: de Nederlandse "je en jouw" cultuur laat zich niet verplaatsen naar Duitsland. Een handboek personeel dat de werknemers met Du en Deine…"
18 Oktober 2010

Profiel informatie

Bij welk bedrijf ben je werkzaam?
Starcheck - talent assessment
Webadres bedrijf:
http://www.starcheck.nl
Aantal werknemers werkzaam bij bedrijf
2-5
In welke bedrijfstak ben je werkzaam?
Zakelijke dienstverlening
Functie
Anders
Indien anders, vul hieronder uw functie in:
managing partner
Is dit een leidinggevende functie?
Ja 1-10 personen

Prikbord

Je moet lid zijn van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland om reacties te kunnen toevoegen!

Word lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland

  • Nog geen reacties